  • 1. Data: 2007-01-23 17:34:12
    Temat: Strefa zamieszkania
    Od: "Grzesiek" <n...@t...epf.pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie zakresu obowiązywania prawa o ruchu drogowym. W art. 1
    ustawy możemy przeczytać "Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach
    publicznych oraz w strefach zamieszkania...". Czyli na prywatnych terenach,
    takich jak pywatne parkingi lub uliczki przed centrami handlowymi kodeks
    drogowy nie obowiązuje. A co jeżeli przed wjazdem na taki teren ustawi się
    znak D-40 "strefa zamieszkania"? Czy wówczas przepisy prawa o ruchu drogowym
    będą tam obowiązywać?

    W rozumieniu ustawy strefa zamieszkania to "obszar obejmujący drogi
    publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu
    drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi".
    A więc jedynym kryterium decydującym o tym, czy jest to strefa zamieszkania,
    jest ustawienie znaków. I nie ma znaczenia czy jest to droga publiczna.
    Czy mam rację?

    Grzesiek

  • 2. Data: 2007-01-23 17:54:35
    Temat: Re: Strefa zamieszkania
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Grzesiek" <n...@t...epf.pl> wrote in message

> [...]
    > drogowy nie obowiązuje. A co jeżeli przed wjazdem na taki teren ustawi się

    A pkt. 2 cyt. art.?

  • 3. Data: 2007-01-23 18:02:38
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czyli na prywatnych terenach,
    > takich jak pywatne parkingi lub uliczki przed centrami handlowymi kodeks
    > drogowy nie obowiązuje.

    Tak... ale obowiązują ogólne zasady ruchu drogowego... i na fleku można
    jeździć.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-01-23 18:19:16
    Od: "Grzesiek" <n...@t...epf.pl>

    > A pkt. 2 cyt. art.?

    No tak, ale czy np. policja może w takim miejscu karać za złe parkowanie?

  • 5. Data: 2007-01-23 18:42:44
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > No tak, ale czy np. policja może w takim miejscu karać za złe parkowanie?

    Na terenach prywatnych policja nie może karać za złe parkowanie.

    +inż.leva+

  • 6. Data: 2007-01-23 19:28:39
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > Tak... ale obowiązują ogólne zasady ruchu drogowego... i na fleku można
    > jeździć.

    Czyżby na fleku można?
    --
    Maluch

  • 7. Data: 2007-01-23 19:30:17
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czyżby na fleku można?

    Po terenie prywatnym jak najbardziej.

    +inż.leva+

  • 8. Data: 2007-01-24 04:36:47
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Po terenie prywatnym jak najbardziej.

    Pod warunkiem, że flek został wstawiony przez szewca z tego centrum
    handlowego.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 9. Data: 2007-01-25 13:05:28
    Od: "BremTrans" <b...@p...fm>

    > Po terenie prywatnym jak najbardziej.

    Nie wydaje mi sie. Policja moze wszedzie Cie zlapac, jezeli stwarzasz jakies
    zagrozenie (a na fleku potencjalnie TAK). Najwyzej pod inny paragraf
    podciagna - nie stwarzanie zagrozenia w ruchu drogowym a np. zagrozenie
    zdrowia i zycia albo inne pierdoly.

    --
    ven