eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStrasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury › Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i
    prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    Date: Thu, 20 Sep 2018 19:05:41 +0200 (CEST)

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    oland-breached-rights-with-exhumation-order-of-presi
    dential-plane-crash-victims-says-european-court-idUS
    KCN1M01ND

    > Fakt. Trudno było spodziewać się innego. Nie obarczałbym tu jednak
    > winą prokuratury i sądów, bo takie po prostu ustanowiono przepisy. Nie
    > ma możliwości odwołania się od decyzji o ekshumacji i nigdy nie było
    > od co najmniej 1945 r. Nie pamiętam czy przewidywały ją kodeksy
    > przedwojenne, a szczerze powiem - nie chce mi się sprawdzać.

    Widocznie dotąd nie wystąpił medialnie i politycznie nośny przypadek
    "średnio uzasadnionej" ekshumacji po latach. IMHO _po_ wszystkich
    Smoleńskich ekshumacjach 8 zamienionych ciał wystarcza do uzasadnienia
    ekshumacji wszystkich jak leci ofiar "zdarzenia". Tylko że liczy się
    jakie uzasadnienie było dostępne w chwili dokonywania ekshumacji wbrew
    życzeniom bliskich zmarłego.

    Jakoś jestem przekonany że nawet z apelacjami prokuratura by dostała
    zgody i na te ekshumacje choć "niekoniecznie" za pierwszym podejściem.
    <cynizm> Strasburg wiedział jak sobie obić dupę blachą. </cynizm>

    --
    A. Filip