  • 51. Data: 2021-04-25 17:09:06
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2021 o 16:26, J.F. pisze:

    > No bo tak bylo - najpierw pytania dziennikarzy, potem artykul :_)

    A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
    wentylator (dziennikarze wyniuchali).

    > Jak pisze - nie wiem, czy wczesniej oficjane czynniki wiedzialy.

    Skoro zgłosili w tym samym dniu co dziennikarze zaczęli pytać czyli po
    terminie to ja nie mam wątpliwości czemu tak się stało.

    > A co bylo wczesniej? Jakies wewnetrzne "sledztwo"  LOT?

    Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".

    > I czekali tydzien ze zgloszeniem?

    Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje, że ta
    sprawa nie była związana z kampanią.

    > A w ogole to co uslyszeli - ze kontroler po pracy, i ze byl problem z
    > wystartowaniem samolotu.
    > Choc moze sie na procedurach znaja i wychwycili.

    No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie zrobić. To
    wszystko normalnie w eterze słychać.

    > Z jednej strony - w tym problem, ze pilot polecial w strefe
    > niekontrolowana.

    No w tym właśnie problem - raz że mu nie wolno, dwa że to głupie i
    rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
    niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny
    wyszły na hura coś wykombinujmy...

    > Z drugiej - a poza godzinami pracy piloci unikaja przelatywaniu przez te
    > strefe, czy kontaktuja sie z kims innym ?

    Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale chyba
    nie muszą.

    > Zakladam, ze tak.

    No na to wychodzi. Ale skoro nie był kontrolerem?

    > Ale to tylko potwierdzenie, co wczesniej powiedzial, ten ktory
    > powiedzial, ... dziennikarz chyba wie, ale nie powie :-)

    Z wieży to chyba zostało co, kto i kiedy...

    > Slucha, albo i nie slucha, a nawet jak slucha, to nie wiadomo czy jest
    > co uslyszec.
    > Uslyszysz, ze np pilot zszedl ponizej minimow ?

    Kontroler powinien zauważyć chociażby. Nie mówiąc o pilocie monitorującym.

    > No, jesli byli przekonani ze zgode maja, to co mieli ukrywac ?

    Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno latać.
    Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym zastanowili, że
    pierwszy raz taki numer...

    Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
    niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)

    > Powinni, ale moze nie wiedzieli, bo to tylko wewnetrzna instrukcja LOT,
    > a moze mysleli, ze zgode mieli ...

    Wewnętrzna jest tak samo ważna jak "zewnętrzna" bo na tej podstawie
    firma dostaje certyfikat do wykonywania lotów w przestrzeni europejskiej.

    > To bylo na poczatku,  a potem podeslal Follow, i cos musial powiedziec.

    To są jaja - kontroler szredingera;) Oni naprawdę się starają pozabijać
    wipów. Żeby się tylko samo pozabijali bez postronnych.

    > Ale to juz zle wyglada :-)

    No i sam widzisz "tak a bo co?".

    > Uprzejmie prosimy o zorganizowanie lotu Prezydenta w dniu ...

    No ale widać wysłali do lotu...

    > Pewnie tak, ale 1 bazie ... myslisz, ze maja wykwalifikowanych CPT ?

    Myślałem że o rajanerze piszemy. W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z
    niższym nalotem na typie niż "najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.

    > Przeciez to typowy lot, mnostwo samolotow lata.

    Ale mało kto na etopsie 180 b737 - to kosztuje dodatkowe szkolenia i
    procedury i w większości wypadków nikomu do niczego nie jest potrzebne,
    bo większość tras obsługiwanych przez b737 jest w etopsuie 120. W
    zasadzie to chyba te etops180 na małych benkach był robiony pod...
    honolulu. No i ponoć ktoś raz sfotografował małego benka na guam. Albo
    sam benek wyrobił dla siebie, żeby nie zawracać dupy wojskowym przy
    przeparkowywaniu benków przez kałuże - nie sprawdzałem ale ponoć kiedyś
    rejestowali ferry jako loty wojskowe, żeby ominać cywilne etopsy - ale
    nie wiem ile w tym prawdy. Obecnie chyba tylko norwegian lata
    wąskokadłubowymi na drugą stronę kałuży.

    Tak czy inaczej do waszygtonu nie dolecą niezależnie od etopsu, bo to o
    2kkm dalej niż zasięg przy standardowym MTOW. Nawet na pusto nie dadzą rady.

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2021-04-25 18:24:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
    >wentylator (dziennikarze wyniuchali).

    Ze wyniuchali, to chyba bylo wiadomo juz po pierwszych pytaniach.

    >Skoro zgłosili w tym samym dniu co dziennikarze zaczęli pytać czyli
    >po terminie to ja nie mam wątpliwości czemu tak się stało.

    >Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".

    Prawdopodobne.
    Tylko ... z czyjego donosu?

    Ten "przelozony kontrolera zrobil afere" ?

    >Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje, że
    >ta sprawa nie była związana z kampanią.

    Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.
    Czwartek, jesli dobrze licze. Troche pozno na kampanie, szczegolnie,
    ze urzedy moga 2 tygodnie odpowiadac ... a chocby nawet 2 dni :-)

    Aczkolwiek ... 13-go bylo juz po obiedzie, i grupa sie zamknela ?

    >No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie zrobić.
    >To wszystko normalnie w eterze słychać.

    No ale z tego niewiele wynika, praktycznie nic.
    Normalna sprawa, ze sie pytaja.

> [...]
    >rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
    >niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny

    Ale przeciez to nie piloci kombinowali.

    >Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale chyba
    >nie muszą.

    Troche watpie. To tylko maly kawalek i nie chcialoby im sie sprawdzac,
    kiedy tam akurat wieza pracuje.
    Albo korytarze omijaja, albo po prostu przelatuja znacznie wyzej.

    >No na to wychodzi. Ale skoro nie był kontrolerem?

    To przekazal co przekazal. Ze Follow podjedzie, i ze dalsze rozmowy z
    informacja Poznan,

    Przy czym zauwaz - dziennikarz rzekomo mial wszystko, a tego nie
    zacytowal.

    >Z wieży to chyba zostało co, kto i kiedy...

    Skro mial protokol, to mial i tresc.

    >Kontroler powinien zauważyć chociażby. Nie mówiąc o pilocie
    >monitorującym.

    Kontroler to nie wiem czy az tak monitoruje.
    O ile w ogole ma tam jakis radar.
    A nawet jesli ... bedzie afera, czy pilot powie, ze pas zobaczyl wiec
    schodzil ?

    PM ... w eter przeciez tego nie powie.

    >Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno
    >latać. Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym zastanowili,
    >że pierwszy raz taki numer...

    No wlasnie - dla nich to mogl byc pierwszy raz.
    I odpowiednich paragrafow nie pamietali.

    >Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
    >niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)

    A daj jakiegos linka.

    No ale ... skoro LOT nie moze, to widac do Bydgoszczy nie lata :-)

    >No i sam widzisz "tak a bo co?".

    Ale zle wyglada. A mialo wygladac dobrze.

    >No ale widać wysłali do lotu...

    No i reszta ich nie obchodzi. Podali miejsca, daty, godziny :-)

    I tu zachodzi ciekawe pytanie - podali spodziewany czas powrotu 21:45,
    czy 22:00, a nikt w LOT nie zwrocil uwagi,
    czy moze zwrocil, napisal stosowna odpowiedz, tylko gdzies zaginela
    ... na poczatku w KP, czy pod koniec u koncowych organizatorow, i nie
    zwrocili uwagi, ze tych 5 minut bedzie kluczowe.

    >Myślałem że o rajanerze piszemy.

    w Rayan pewnie tak, normalna sciezka kariery.

    >W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z niższym nalotem na typie niż
    >"najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.

    No ale zeby polatac jako FO, to trzeba by miec CPT na skladzie.
    A w naszym wojsku nie ma takiego, przeszkolonego na 737.

    Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ? :-)

> [...]
    >procedury i w większości wypadków nikomu do niczego nie jest
    >potrzebne, bo większość tras obsługiwanych przez b737 jest w etopsuie

    No ale pisalem przeciez, ze powinni kupic odpowiedni samolot.

> [...]
    >etopsy - ale nie wiem ile w tym prawdy. Obecnie chyba tylko norwegian
    >lata wąskokadłubowymi na drugą stronę kałuży.

    Oni maja blizej, i po drodze Islandia i Grenlandia.
    Choc jak patrze ... z Oslo do NY 5900km - to i tak inny samolot
    potrzebny.

    >Tak czy inaczej do waszygtonu nie dolecą niezależnie od etopsu, bo to
    >o 2kkm dalej niż zasięg przy standardowym MTOW. Nawet na pusto nie
    >dadzą rady.

    To czemu taki kupili ?
    Niby tankowanie w Szkocji czy Irlandii zaden problem ... przerwa
    bedzie w podrozy, kosci sie rozpostuje, cos dobrego zje na bankieciku
    :-)

    J.

  • 53. Data: 2021-04-25 18:55:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2021 o 18:24, J.F. pisze:

    > Ze wyniuchali, to chyba bylo wiadomo juz po pierwszych pytaniach.

    No i po pierwszych pytaniach uznano, że nie da się zamieść pod dywan,
    zgłoszono gdzie być zgłoszone wcześniej i powołano tajną grupę ekspercką
    na whatsupie;) jak zrobić żeby gówno rozmemłane przez wentylator
    śmierdziało jak najmniej.

    Rozumiesz - przedstawiciele państwowych instytucji (w tym powołanych do
    wyjaśniania takich spraw) i władz spotykają się na fejsbukowej apce żeby
    ustalić jak ukryć przed światem, że znów odpierdalają tupolewizm.
    Jesteśmy poważnym państwem - nasze państwo jest poważne:)

    > Prawdopodobne.
    > Tylko ... z czyjego donosu?

    No dziwne by było gdy się władze lotu nie dowiedziały... Przecież w to
    od cholery osób było zamieszanych.

    > Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.

    No najlepiej odpalać tuż przed ciszą:P

    > Czwartek, jesli dobrze licze. Troche pozno na kampanie, szczegolnie, ze
    > urzedy moga 2 tygodnie odpowiadac ... a chocby nawet 2 dni :-)
    >
    > Aczkolwiek ... 13-go bylo juz po obiedzie, i grupa sie zamknela ?

    Po wyborach to mieli to już w dupie kto się dowie i co powie.

    > No ale z tego niewiele wynika, praktycznie nic.
    > Normalna sprawa, ze sie pytaja.

    Eee tam chyba wprost padło słowo "naciskają nas"... Normalna jak
    normalna. Zwłaszcza w kontekście naszego airtaxi...

    > Ale przeciez to nie piloci kombinowali.

    Ale kombinowane było. I jak nie kombinowali jak kombinowali - zgodnie z
    procedurami powinno być - w niekontrolowanej nie latamy sobie pierwszego
    heli podwieźcie, nocleg mu znajdzcie albo niech spi na pokładzie.

    > Troche watpie. To tylko maly kawalek i nie chcialoby im sie sprawdzac,
    > kiedy tam akurat wieza pracuje.
    > Albo korytarze omijaja, albo po prostu przelatuja znacznie wyzej.

    No to może rzeczywiście nie latają jak nie muszą. Co nie zmienia postaci
    rzeczy że mogą i latanie liniowcami bez separacji to słaby pomysł...

    > Kontroler to nie wiem czy az tak monitoruje.
    > O ile w ogole ma tam jakis radar.

    Przecież ma ADBSa.

    > A nawet jesli ... bedzie afera, czy pilot powie, ze pas zobaczyl wiec
    > schodzil ?

    W sumie racja - pilot chce się zabić to w zasadzie nie kontrolera sprawa.

    > PM ... w eter przeciez tego nie powie.

    W eter nie - ale w raporcie powinien napisać. Choć w sumie po tym jak w
    eter poszła "rozmowa" między lotowskim cpt a fo, to wychodzi na to że w
    kabinach to regularną patologie mamy i w januszeksach bardziej się
    ludzie szanują...

    > No wlasnie - dla nich to mogl byc pierwszy raz.

    No nie wątpię, skoro firma zabrania latać w niekontrolowanej...

    > I odpowiednich paragrafow nie pamietali.

    Hm...

    > A daj jakiegos linka.

    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i
    _incydenty_lotnicze/98316-2020_07_02_samolot_z_prezy
    dentem_duda_wystartowal_z_lotniska_niekontrolowanego
    .html

    Tylko nie wrzucaj na pręga bo ptologi się najdzie.

    > No ale ... skoro LOT nie moze, to widac do Bydgoszczy nie lata :-)

    Albo lata jak wieża otwarta.

    > Ale zle wyglada. A mialo wygladac dobrze.

    Gówno wpadające w wentylator nigdy nie wygląda dobrze.

    > No ale zeby polatac jako FO, to trzeba by miec CPT na skladzie.
    > A w naszym wojsku nie ma takiego, przeszkolonego na 737.

    No właśnie pisałem, że w woju to z nalotem mają słabo. Dowolny liniowy
    ma pewnie 10 razy więcej...

    > Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ? :-)

    Obstawiam, że jakby im wyrobić cywilne papiery to już by drugi raz przez
    brame tej bazy przeszli wynosząc rzeczy osobiste;)

    > No ale pisalem przeciez, ze powinni kupic odpowiedni samolot.

    W sumie ten jest wystarczający... Za ocean niech latają albo z
    międzylądowaniem, albo rejsowym - w ostateczności drimka wypożyczą.

    > Oni maja blizej, i po drodze Islandia i Grenlandia.
    > Choc jak patrze ... z Oslo do NY 5900km - to i tak inny samolot potrzebny.

    Maxami latają.

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2021-04-25 21:43:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >apce żeby ustalić jak ukryć przed światem, że znów odpierdalają
    >tupolewizm. Jesteśmy poważnym państwem - nasze państwo jest poważne:)

    A myslisz, ze w innych panstwach to sie wladza nie stara wybielic ?
    Tak samo, albo i bardziej :-)

    >No dziwne by było gdy się władze lotu nie dowiedziały... Przecież w
    >to od cholery osób było zamieszanych.

    Na oko to z 5. Kontroler, ktos z szefow lotniska, co sie staral
    "zalatwic", dwoch pilotow i informator z Poznania.
    I ktory z nich ma zwyczaj dzwonic do odpowiedniej komorki w stolycy,
    zajmujacej sie incydentami ?

    Piloci nie, bo to na nich spadnie, kontroler raczej nie, skoro
    "pomagal".

    Niby ten jego przelozony robil afere, ale czemu ... moze po prosstu
    PiS nie lubi, pomyslal "spoznil sie 5 minut, to niech teraz kibluje
    cala noc", a tu mu pod nosem sprawe zalatwili :-)

    >No najlepiej odpalać tuż przed ciszą:P

    Cisza tu nie ma znaczenia, bo to przeciez incydent lotniczy a nie
    promocja wyborcza.
    Tylko jak za pozno zaczniesz, to nie do wszystkich dotrze.

    >Po wyborach to mieli to już w dupie kto się dowie i co powie.

    No ale jak tak pytasz w czwartek po poludniu, to nie ma sie co dziwic,
    ze urzad odpowie w poniedzialek.
    I znow bedzie po wyborach.

    A wczesniej opublikowac sprawe, nie majac oficjalnych odpowiedzi ...
    troche glupio, mozna wpasc.

    No i kiedy opublikowac - w piatek czy w sobote?
    Gazety drukuja w nocy ...

    >Eee tam chyba wprost padło słowo "naciskają nas"...

    Jesli nawet to z trzeciej reki info :-)

    >Ale kombinowane było.

    No bylo, ale to lotnisko kombinowalo :-)

> [...]

    >No to może rzeczywiście nie latają jak nie muszą. Co nie zmienia
    >postaci rzeczy że mogą i latanie liniowcami bez separacji to słaby

    I o to chyba cala chryja.

    >Przecież ma ADBSa.

    Ale musialby sie w niego gapic i patrzec na odleglosci i wysokosci.

    Hm, komputer moglby pilnowac i automatycznie zglaszac naruszenia :-P

    >W sumie racja - pilot chce się zabić to w zasadzie nie kontrolera
    >sprawa.

    Moze i kontrolera sprawa, tylko pytanie, czy kontroler moze to
    ustalic.

    >W eter nie - ale w raporcie powinien napisać.

    A wczesniej ladowanie przerwac.
    A skoro nie przerwal, to nie moze w raporcie napisac :-)

    A jak przerwal ... PF sie nie wykpi, ze przeciez po to jest PM, zeby
    przerywac i wszystko zadzialalo jak trzeba ?

    Tak czy inaczej - nasluchowcy sie co najwyzej dowiedza, ze podejscie
    przerwano, a to przeciez nic zlego.

    >Choć w sumie po tym jak w eter poszła "rozmowa" między lotowskim cpt
    >a fo, to wychodzi na to że w kabinach to regularną patologie mamy i w
    >januszeksach bardziej się ludzie szanują...

    Co masz na mysli ?

    >No nie wątpię, skoro firma zabrania latać w niekontrolowanej...

    I tak planuje loty, ze zawsze lataja w kontrolowanej ...

> [...]

    ydentem_duda_wystartowal_z_lotniska_niekontrolowaneg
    o.html
    >Tylko nie wrzucaj na pręga bo ptologi się najdzie.

    Czyli w czwartek o 15:30 wyborcza pyta, i nie czekajac na odpowiedz
    artykul pisze, zeby w piatek rano juz byl wydrukowany :-)
    Czy jednak wladze ustalily stanowisko i odpowiedzialy jeszcze w
    czwartek :-)

    P.S. o co chodzi z tym Modlinem?
    https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/biuletyn-bezp
    ieczenstwa-nr-23-portu-lotniczego-modlin

    >No właśnie pisałem, że w woju to z nalotem mają słabo. Dowolny
    >liniowy ma pewnie 10 razy więcej...

    Ale tu nie chodzi o "slabo z nalotem", tylko zeby nalot byl taki, aby
    CPT mogl ktos zostac.
    Bo z kim maja latac FO w celu zdobycia doswiadczenia ?

    >Obstawiam, że jakby im wyrobić cywilne papiery to już by drugi raz
    >przez brame tej bazy przeszli wynosząc rzeczy osobiste;)

    Mowisz, ze sluzba tam taka kiepska ?

    Bo wyszkolenie powinni miec podobne do tego cywilnego, a moze nawet
    szersze.

    J.

  • 55. Data: 2021-04-26 06:31:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2021 o 21:43, J.F. pisze:

    > A myslisz, ze w innych panstwach to sie wladza nie stara wybielic ?
    > Tak samo, albo i bardziej :-)

    Poważnie - na fejsbuku?

    > Na oko to z 5. Kontroler, ktos z szefow lotniska, co sie staral
    > "zalatwic", dwoch pilotow i informator z Poznania.

    Każdy z nich ma swojego szefa... Poza tym na zasadzie "nie uwierzysz ci
    się znów odpierdoliło jak znów tego pajaca wieźliśmy...". Nie ma mowy,
    żeby to do szefa operacji nie doszło - chyba że by sobie aktywnie nie
    życzył:P

    W sam raz na piątkowy reportaż;)

    > Jesli nawet to z trzeciej reki info :-)

    Nawet jakby powiedział "startuj dziadu" to by twierdzili że to żadne nacisk.

    > I o to chyba cala chryja.

    I słusznie że jest chryja.

    > Moze i kontrolera sprawa, tylko pytanie, czy kontroler moze to ustalic.

    Ustalić może - nie może pilota zmusić, zeby poniżej minimów nie
    schodził. W sumie to nie jego sprawa.

    > Co masz na mysli ?

    "- Nie no, k***a, co mi tu robisz? VNAV (ścieżka automatycznego
    wznoszenia - red.) był? One hundred (sto)! Po ch***j to żeś przekręcił?
    One hundred ustaw. LNAV/VNAV ustaw. Zgadza się? No. Three thousand bug
    up speed i k***a trzech tysięcy też nie było - mówi dowódca. "

    > Czyli w czwartek o 15:30 wyborcza pyta, i nie czekajac na odpowiedz
    > artykul pisze, zeby w piatek rano juz byl wydrukowany :-)

    No tak jak piszę:P

    > Czy jednak wladze ustalily stanowisko i odpowiedzialy jeszcze w czwartek
    > :-)

    A nie wiem. A odpowiedziały?

    > P.S. o co chodzi z tym Modlinem?
    > https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/biuletyn-bezp
    ieczenstwa-nr-23-portu-lotniczego-modlin

    Widać ktoś im na nielegalu operacje wykonwywał. Pewnie jakies bizjety po
    godzinach. "korpodudy - co ja kurwa nie wyląduję?"

    > Ale tu nie chodzi o "slabo z nalotem", tylko zeby nalot byl taki, aby
    > CPT mogl ktos zostac.
    > Bo z kim maja latac FO w celu zdobycia doswiadczenia ?

    Z instruktorem pełniącym obowiązki cpt?

    > Mowisz, ze sluzba tam taka kiepska ?

    A sadzisz, że dobra? To takie lotnicze kulsony - jedyne co jest tam
    dobrego to resortowa emka. Reszta to patologia jak w kulsonerii -
    nielegalne rozkazy, w sumie słaba pensja, chuje nad głowami... Jak tam
    szli to pewnie chcieli na myśliwcach latać a nie dupę ważniakom co ich
    nie szanują wozić.

    > Bo wyszkolenie powinni miec podobne do tego cywilnego, a moze nawet
    > szersze.

    Szkolenie może i powinni. Nawet jeśli mają (a nie sądzę) lepsze od
    cywilnego, to pytanie czy mogą na tych papierach latać w cywilu. Do lotu
    mogą ich po prostu nie wziąć w wyniku nielegalnego porozumienia między
    władzami, ale gdzie indziej... Inna sprawa że ostatnio się posupało w
    lotnictwie. Ale jakoś jak ich wyszkolili to norwegian szukał polotów na
    (nomen omen) maxa;)

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2021-04-26 07:28:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Poważnie - na fejsbuku?

    Tez.
    Skoro wyborcy czytaja, to wladza tam pisze :-)

    >Każdy z nich ma swojego szefa...

    Ktory nie jest w pracy, albo jest w Warszawie.

    >Poza tym na zasadzie "nie uwierzysz ci się znów odpierdoliło jak znów
    >tego pajaca wieźliśmy...". Nie ma mowy, żeby to do szefa operacji nie
    >doszło - chyba że by sobie aktywnie nie życzył:P

    Predzej, ale to nieoficjalnie i z opoznieniem.
    Poza tym co ten szef - ma afere robic z tego, ze podwladny sprawnie
    obsluzyl samego prezydenta?

    No i lotniska to PPPL, LOT sie dowie ... moze gdzies przy wodce

    >W sam raz na piątkowy reportaż;)

    No i moze do wszystkich nie dotrzec.

    A i tak to chyba tylko aby napisac "pytalismy w LOT, ale nie
    dostalismy odpowiedzi".

    >Nawet jakby powiedział "startuj dziadu" to by twierdzili że to żadne
    >nacisk.

    A jakby nie powiedzial, to napisac mozna, ze naciskali :-)

    >Ustalić może - nie może pilota zmusić, zeby poniżej minimów nie
    >schodził. W sumie to nie jego sprawa.

    Raport zlozyc moze, jesli uwaza, ze jego.
    Pytanie, czy jego przyrzady pozwalaja to ustalic.

> [...]
    >przekręcił? One hundred ustaw. LNAV/VNAV ustaw. Zgadza się? No. Three
    >thousand bug up speed i k***a trzech tysięcy też nie było - mówi

    ten tego ... moze moce slowa uzasadnione ...

    >No tak jak piszę:P

    >A nie wiem. A odpowiedziały?

    A nie wiem.
    Z artykulu wynika, ze obradowali dlugo, ale moze wypracowali pierwsze
    stanowisko po 2h.

    No i jeszcze - w piatek przed 8-ma pojawil sie na grupie stenogram z
    rozmow - albo w trybie pilnym zalatwiali, albo juz mieli, bo ktos tam
    wczesniej afere zrobil.

    ieczenstwa-nr-23-portu-lotniczego-modlin

    >Widać ktoś im na nielegalu operacje wykonwywał. Pewnie jakies bizjety
    >po godzinach. "korpodudy - co ja kurwa nie wyląduję?"

    Ale obraza majestatu, czy wykonywali, a kasa zamknieta, wiec za darmo
    ?

    >Z instruktorem pełniącym obowiązki cpt?

    A tu nie ma w calym WP.

> [...]
    >dobrego to resortowa emka. Reszta to patologia jak w kulsonerii -
    >nielegalne rozkazy, w sumie słaba pensja, chuje nad głowami... Jak

    Albo pensja nienajgorsza, a latasz dwa razy na tydzien i sporo jestes
    w domu.

    J.

  • 57. Data: 2021-04-26 18:10:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 07:28, J.F. pisze:

    > Tez.
    > Skoro wyborcy czytaja, to wladza tam pisze :-)

    No ale właśnie zastanawiali się jak zrobić, żeby wyborcy nie
    przeczytali:P Już abstrahując od ukrywania faktów - to żeby to robić na
    fejsbookowej apce - rządzą nami idioci. Jak kukiz mówił, że pyta
    kurskiego skąd ma telefon huałeja a on że od chińskiej delegacji dostał
    to myślałem że to żart. Ale już nie jestem pewny...

    > Predzej, ale to nieoficjalnie i z opoznieniem.

    Już wiedzieli...

    > No i moze do wszystkich nie dotrzec.

    Wybuchło przed wyborami?
    > A i tak to chyba tylko aby napisac "pytalismy w LOT, ale nie dostalismy
    > odpowiedzi".

    I wystarczy...

    > Raport zlozyc moze, jesli uwaza, ze jego.
    > Pytanie, czy jego przyrzady pozwalaja to ustalic.

    No ADSB pokazuje.

    > ten tego ... moze moce slowa uzasadnione ...

    Raczej nie bardzo... Zawsze jak słuchałem ATC w "ciekawych" sytuacjach
    to uderzało mnie opanowanie pilotów - a tu co - ktoś mu gałę źle zrobił
    i ciśnienia nie wytrzymał?

    > Ale obraza majestatu, czy wykonywali, a kasa zamknieta, wiec za darmo ?

    Nie wiem, podobno nie da się lotniska zamknąć chyba że fizycznie pas nie
    do użytku. Jak się pilot uprze to mu nie zabronisz:P Ale na start to
    pozwoleństwa trzeba;)

    > A tu nie ma w calym WP.

    Nie musi być z WP.

    > Albo pensja nienajgorsza, a latasz dwa razy na tydzien i sporo jestes w
    > domu.

    Albo. W sumie jak idziesz do dęblina to chyba po to żeby potem latać, bo
    to twoja pasja. Więc raczej znów selekcja negatywna.

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2021-04-26 18:56:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 18:10:48 +0200, Shrek wrote:

    > No ale właśnie zastanawiali się jak zrobić, żeby wyborcy nie
    > przeczytali:P Już abstrahując od ukrywania faktów - to żeby to robić na
    > fejsbookowej apce - rządzą nami idioci.

    Na razie to jest malo fejsbookowa apka.
    Ot, wygodny komunikator, lekko poufny.

    A poza tym - sprawa sie rypla, wyborcy przeczytaja ..

    > Jak kukiz mówił, że pyta
    > kurskiego skąd ma telefon huałeja a on że od chińskiej delegacji dostał
    > to myślałem że to żart. Ale już nie jestem pewny...

    A pamietasz jak nasz prezydent powiozl Obamie gre komputerowa?
    A nie, to premier.

    > Już wiedzieli...

    Cos tam niby wiedzieli, ale nie bardzo wiemy co i od kiedy.
    No chyba, ze "przelozony afere robi"..

    > Wybuchło przed wyborami?

    A nawet nie wiem.
    Dwa dni wczesniej tez bylo "przed wyborami"

    > I wystarczy...

    Jest to jakas strategia, ale czy nie godna potepienia ? :-P

    > No ADSB pokazuje.

    Ale odpowiednio dokladnie ?

    > Raczej nie bardzo... Zawsze jak słuchałem ATC w "ciekawych" sytuacjach
    > to uderzało mnie opanowanie pilotów - a tu co - ktoś mu gałę źle zrobił
    > i ciśnienia nie wytrzymał?

    Zabic go chcial :-)
    Moze to nie pierwszy raz, moze pilot z wojska :-)

    > Nie wiem, podobno nie da się lotniska zamknąć chyba że fizycznie pas nie
    > do użytku. Jak się pilot uprze to mu nie zabronisz:P Ale na start to
    > pozwoleństwa trzeba;)

    No chyba, ze nikogo nie ma, bo lotnisko zamkniete.
    A przepisy w dodatku mowia, ze pozwolenie trzeba ... w godzinach pracy
    :-)

    > Nie musi być z WP.

    Koszta rosna.

    > Albo. W sumie jak idziesz do dęblina to chyba po to żeby potem latać, bo
    > to twoja pasja. Więc raczej znów selekcja negatywna.

    Czemu negatywna? Chcesz latac i latasz. I jeszcze Ci za to placa.

    J.

  • 59. Data: 2021-04-26 19:07:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 18:56, J.F pisze:

    > Na razie to jest malo fejsbookowa apka.
    > Ot, wygodny komunikator, lekko poufny.

    Z naciskiem na lekko. Tak lekko że połowa użytkowników się na signala
    przesiadła po tyn jak okazało się jak lekko on jest prywatny:P

    > A pamietasz jak nasz prezydent powiozl Obamie gre komputerowa?
    > A nie, to premier.

    Nie, dajesz. Wieska mu zawózł?

    > Jest to jakas strategia, ale czy nie godna potepienia ? :-P

    A niby czemu?

    > Ale odpowiednio dokladnie ?

    A skąd ma dane - chyba z samolotu, więc dokładne.

    > Zabic go chcial :-)

    No to słuszny opierdol. Nawet samolotu nie potrafi rozbić:P

    > Moze to nie pierwszy raz, moze pilot z wojska :-)

    Nie - wojskowi jak chcą rozpierdolić samolot to rozpierdolą:P

    > Koszta rosna.

    To nie są tanie rzeczy...

    > Czemu negatywna? Chcesz latac i latasz. I jeszcze Ci za to placa.

    No ale chwaliłeś, że mało:P

    Zresztą nie oszukujmy się. Dla kogoś kto idzie do dęblina żeby latać na
    "szybkich" latanie potem na cywilnym benku to nuda.

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2021-04-26 20:04:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 19:07:37 +0200, Shrek wrote:

    > Z naciskiem na lekko. Tak lekko że połowa użytkowników się na signala
    > przesiadła po tyn jak okazało się jak lekko on jest prywatny:P

    A signal, to niby lepszy ?

    > Nie, dajesz. Wieska mu zawózł?

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/najgorsze-pr
    ezenty-dla-barcka-obamy-tusk-dal-najgorszy-prezent-o
    bamie/rqsmfs5

    Przy czym opinia ze najgorszy ... moze nieuzasadniona ...

    > A niby czemu?

    No jesli sie kogos pytasz o wyjasnienia, to chyba je chcesz, czyli
    powinienes dac jakis sensowny czas na odpowiedz.

    > A skąd ma dane - chyba z samolotu, więc dokładne.

    Ale jak prezentuje - da sie zlapac to zejscie ponizej minimow, czy z
    duzym trudem ?

    > No to słuszny opierdol. Nawet samolotu nie potrafi rozbić:P

    > Nie - wojskowi jak chcą rozpierdolić samolot to rozpierdolą:P

    Nie - o kapitanie mowie. Moze w wojsku byl, i tak sie przyzwyczail
    mowic :-)

    > To nie są tanie rzeczy...

    No nie sa.
    Ale moze wyksztalcic wlasnych instruktorow, a potem niech lataja,
    zdobywaja nalot i szkola nastepnych ....

    > No ale chwaliłeś, że mało:P

    Bo jak tak bedziesz 6 dni w tygodniu poza domem, to i pasja przestanie
    sie podobac :-)

    > Zresztą nie oszukujmy się. Dla kogoś kto idzie do dęblina żeby latać na
    > "szybkich" latanie potem na cywilnym benku to nuda.

    Szybki to on jakos podobnie, ale akrobacji nie wykrecisz.
    Nawet steru nie potrzymasz, bo "AP zrobi to lepiej" :-(

    J.