eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStaruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało) › Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!fdcspool6.netnews.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!f
    dc3.netnews.com!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer
    .am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <607ec83c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f0fec$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f15ad$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <60819e27$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <60827dd5$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <60832499$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <60833298$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6083ec64$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <60846fbd$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <6084933f$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <60852bf7$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <60853c89$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085636c$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <60856c13$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <60857c19$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <60858613$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <60858613$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Date: Sun, 25 Apr 2021 18:24:54 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 197
    Message-ID: <608597d6$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1619367894 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 82.143.187.50:55506
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 8823
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:810206
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60858613$0$29057$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 25.04.2021 o 16:26, J.F. pisze:
    >> No bo tak bylo - najpierw pytania dziennikarzy, potem artykul :_)

    >A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
    >wentylator (dziennikarze wyniuchali).

    Ze wyniuchali, to chyba bylo wiadomo juz po pierwszych pytaniach.

    >>>> Tez nie - na razie byly pytania od dziennikarzy i wzbudzily
    >>>> panike :-)
    >>> Dokładnie. Stwierdzili, że i tak się mleko rozlało to zgłosili (po
    >>> terminie).
    >> Jak pisze - nie wiem, czy wczesniej oficjane czynniki wiedzialy.

    >Skoro zgłosili w tym samym dniu co dziennikarze zaczęli pytać czyli
    >po terminie to ja nie mam wątpliwości czemu tak się stało.

    >> A co bylo wczesniej? Jakies wewnetrzne "sledztwo" LOT?
    >Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".

    Prawdopodobne.
    Tylko ... z czyjego donosu?

    Ten "przelozony kontrolera zrobil afere" ?

    >>> https://www.liveatc.net/search/?icao=epzg - teraz nie ma, ale
    >>> lotnisko zamknięte. Generalnie są ludzie co słuchają ATC.
    >
    >> I czekali tydzien ze zgloszeniem?

    >Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje, że
    >ta sprawa nie była związana z kampanią.

    Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.
    Czwartek, jesli dobrze licze. Troche pozno na kampanie, szczegolnie,
    ze urzedy moga 2 tygodnie odpowiadac ... a chocby nawet 2 dni :-)

    Aczkolwiek ... 13-go bylo juz po obiedzie, i grupa sie zamknela ?

    >> A w ogole to co uslyszeli - ze kontroler po pracy, i ze byl problem
    >> z wystartowaniem samolotu.
    >> Choc moze sie na procedurach znaja i wychwycili.

    >No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie zrobić.
    >To wszystko normalnie w eterze słychać.

    No ale z tego niewiele wynika, praktycznie nic.
    Normalna sprawa, ze sie pytaja.

    >>>> Tylko, ze ta CTR jest aktywna w godzinach pracy wiezy lotniska.
    >>> No właśnie.
    >> Z jednej strony - w tym problem, ze pilot polecial w strefe
    >> niekontrolowana.

    >No w tym właśnie problem - raz że mu nie wolno, dwa że to głupie i
    >rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
    >niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny
    >wyszły na hura coś wykombinujmy...

    Ale przeciez to nie piloci kombinowali.

    >> Z drugiej - a poza godzinami pracy piloci unikaja przelatywaniu
    >> przez te strefe, czy kontaktuja sie z kims innym ?

    >Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale chyba
    >nie muszą.

    Troche watpie. To tylko maly kawalek i nie chcialoby im sie sprawdzac,
    kiedy tam akurat wieza pracuje.
    Albo korytarze omijaja, albo po prostu przelatuja znacznie wyzej.

    >>> No i w zasadzie nikt tu zgody nie dał. A kto to wogóle powiedział?
    >>> Kontroler, ktrego nie było?
    >> Zakladam, ze tak.

    >No na to wychodzi. Ale skoro nie był kontrolerem?

    To przekazal co przekazal. Ze Follow podjedzie, i ze dalsze rozmowy z
    informacja Poznan,

    Przy czym zauwaz - dziennikarz rzekomo mial wszystko, a tego nie
    zacytowal.

    >> Ale to tylko potwierdzenie, co wczesniej powiedzial, ten ktory
    >> powiedzial, ... dziennikarz chyba wie, ale nie powie :-)

    >Z wieży to chyba zostało co, kto i kiedy...

    Skro mial protokol, to mial i tresc.

    >> Slucha, albo i nie slucha, a nawet jak slucha, to nie wiadomo czy
    >> jest co uslyszec.
    >> Uslyszysz, ze np pilot zszedl ponizej minimow ?

    >Kontroler powinien zauważyć chociażby. Nie mówiąc o pilocie
    >monitorującym.

    Kontroler to nie wiem czy az tak monitoruje.
    O ile w ogole ma tam jakis radar.
    A nawet jesli ... bedzie afera, czy pilot powie, ze pas zobaczyl wiec
    schodzil ?

    PM ... w eter przeciez tego nie powie.

    >> No, jesli byli przekonani ze zgode maja, to co mieli ukrywac ?

    >Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno
    >latać. Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym zastanowili,
    >że pierwszy raz taki numer...

    No wlasnie - dla nich to mogl byc pierwszy raz.
    I odpowiednich paragrafow nie pamietali.

    >Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
    >niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)

    A daj jakiegos linka.

    No ale ... skoro LOT nie moze, to widac do Bydgoszczy nie lata :-)

    >>>>> "tak, a bo co?"
    >>>> No i media beda pare razy pisaly "odpowiedziano nam "tak, a bo
    >>>> co" " :-)
    >> "tak, a bo co?"
    > >
    >> Ale to juz zle wyglada :-)
    >No i sam widzisz "tak a bo co?".

    Ale zle wyglada. A mialo wygladac dobrze.

    >>> Ale jakie pismo?
    >> Uprzejmie prosimy o zorganizowanie lotu Prezydenta w dniu ...
    >No ale widać wysłali do lotu...

    No i reszta ich nie obchodzi. Podali miejsca, daty, godziny :-)

    I tu zachodzi ciekawe pytanie - podali spodziewany czas powrotu 21:45,
    czy 22:00, a nikt w LOT nie zwrocil uwagi,
    czy moze zwrocil, napisal stosowna odpowiedz, tylko gdzies zaginela
    ... na poczatku w KP, czy pod koniec u koncowych organizatorow, i nie
    zwrocili uwagi, ze tych 5 minut bedzie kluczowe.

    >>> A nie jest tak, że żeby zrobić papiery na CPT to trzeba wcześniej
    >>> wylatać swoje na FO?
    >
    >> Pewnie tak, ale 1 bazie ... myslisz, ze maja wykwalifikowanych CPT
    >> ?

    >Myślałem że o rajanerze piszemy.

    w Rayan pewnie tak, normalna sciezka kariery.

    >W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z niższym nalotem na typie niż
    >"najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.

    No ale zeby polatac jako FO, to trzeba by miec CPT na skladzie.
    A w naszym wojsku nie ma takiego, przeszkolonego na 737.

    Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ? :-)

    >>> Na jeden raz to z nowych drimki i A330 chyba - choć coś tam było,
    >>> że B737 może mieć etops180.
    >
    >> Przeciez to typowy lot, mnostwo samolotow lata.

    >Ale mało kto na etopsie 180 b737 - to kosztuje dodatkowe szkolenia i
    >procedury i w większości wypadków nikomu do niczego nie jest
    >potrzebne, bo większość tras obsługiwanych przez b737 jest w etopsuie
    >120.

    No ale pisalem przeciez, ze powinni kupic odpowiedni samolot.

    >zasadzie to chyba te etops180 na małych benkach był robiony pod...
    >honolulu. No i ponoć ktoś raz sfotografował małego benka na guam.
    >Albo sam benek wyrobił dla siebie, żeby nie zawracać dupy wojskowym
    >przy przeparkowywaniu benków przez kałuże - nie sprawdzałem ale ponoć
    >kiedyś rejestowali ferry jako loty wojskowe, żeby ominać cywilne
    >etopsy - ale nie wiem ile w tym prawdy. Obecnie chyba tylko norwegian
    >lata wąskokadłubowymi na drugą stronę kałuży.

    Oni maja blizej, i po drodze Islandia i Grenlandia.
    Choc jak patrze ... z Oslo do NY 5900km - to i tak inny samolot
    potrzebny.

    >Tak czy inaczej do waszygtonu nie dolecą niezależnie od etopsu, bo to
    >o 2kkm dalej niż zasięg przy standardowym MTOW. Nawet na pusto nie
    >dadzą rady.

    To czemu taki kupili ?
    Niby tankowanie w Szkocji czy Irlandii zaden problem ... przerwa
    bedzie w podrozy, kosci sie rozpostuje, cos dobrego zje na bankieciku
    :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1