eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStaruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało) › Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <607ec83c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f0fec$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f15ad$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <60819e27$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <60827dd5$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <60832499$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <60833298$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6083ec64$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <60846fbd$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <6084933f$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <60852bf7$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <60853c89$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085636c$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <60856c13$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <60857c19$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <60858613$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <608597d6$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <60859f0f$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <60859f0f$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Date: Sun, 25 Apr 2021 21:43:00 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 198
    Message-ID: <6085c645$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1619379781 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 530 82.143.187.50:57272
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:810219
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60859f0f$0$525$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25.04.2021 o 18:24, J.F. pisze:
    >>> A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
    >>> wentylator (dziennikarze wyniuchali).
    >
    >> Ze wyniuchali, to chyba bylo wiadomo juz po pierwszych pytaniach.

    >No i po pierwszych pytaniach uznano, że nie da się zamieść pod dywan,
    >zgłoszono gdzie być zgłoszone wcześniej i powołano tajną grupę
    >ekspercką na whatsupie;) jak zrobić żeby gówno rozmemłane przez
    >wentylator śmierdziało jak najmniej.

    >Rozumiesz - przedstawiciele państwowych instytucji (w tym powołanych
    >do wyjaśniania takich spraw) i władz spotykają się na fejsbukowej
    >apce żeby ustalić jak ukryć przed światem, że znów odpierdalają
    >tupolewizm. Jesteśmy poważnym państwem - nasze państwo jest poważne:)

    A myslisz, ze w innych panstwach to sie wladza nie stara wybielic ?
    Tak samo, albo i bardziej :-)

    >>> Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".
    >> Prawdopodobne.
    >> Tylko ... z czyjego donosu?

    >No dziwne by było gdy się władze lotu nie dowiedziały... Przecież w
    >to od cholery osób było zamieszanych.

    Na oko to z 5. Kontroler, ktos z szefow lotniska, co sie staral
    "zalatwic", dwoch pilotow i informator z Poznania.
    I ktory z nich ma zwyczaj dzwonic do odpowiedniej komorki w stolycy,
    zajmujacej sie incydentami ?

    Piloci nie, bo to na nich spadnie, kontroler raczej nie, skoro
    "pomagal".

    Niby ten jego przelozony robil afere, ale czemu ... moze po prosstu
    PiS nie lubi, pomyslal "spoznil sie 5 minut, to niech teraz kibluje
    cala noc", a tu mu pod nosem sprawe zalatwili :-)

    >>> Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje,
    >>> że ta sprawa nie była związana z kampanią.
    >
    >> Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.

    >No najlepiej odpalać tuż przed ciszą:P

    Cisza tu nie ma znaczenia, bo to przeciez incydent lotniczy a nie
    promocja wyborcza.
    Tylko jak za pozno zaczniesz, to nie do wszystkich dotrze.

    >> Czwartek, jesli dobrze licze. Troche pozno na kampanie,
    >> szczegolnie, ze urzedy moga 2 tygodnie odpowiadac ... a chocby
    >> nawet 2 dni :-)
    >
    >> Aczkolwiek ... 13-go bylo juz po obiedzie, i grupa sie zamknela ?

    >Po wyborach to mieli to już w dupie kto się dowie i co powie.

    No ale jak tak pytasz w czwartek po poludniu, to nie ma sie co dziwic,
    ze urzad odpowie w poniedzialek.
    I znow bedzie po wyborach.

    A wczesniej opublikowac sprawe, nie majac oficjalnych odpowiedzi ...
    troche glupio, mozna wpasc.

    No i kiedy opublikowac - w piatek czy w sobote?
    Gazety drukuja w nocy ...

    >>> No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie
    >>> zrobić. To wszystko normalnie w eterze słychać.
    >
    >> No ale z tego niewiele wynika, praktycznie nic.
    >> Normalna sprawa, ze sie pytaja.

    >Eee tam chyba wprost padło słowo "naciskają nas"...

    Jesli nawet to z trzeciej reki info :-)

    >>> No w tym właśnie problem - raz że mu nie wolno, dwa że to głupie i
    >>> rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
    >>> niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny
    >>> wyszły na hura coś wykombinujmy...
    >
    >> Ale przeciez to nie piloci kombinowali.

    >Ale kombinowane było.

    No bylo, ale to lotnisko kombinowalo :-)

    >I jak nie kombinowali jak kombinowali - zgodnie z procedurami powinno
    >być - w niekontrolowanej nie latamy sobie pierwszego heli podwieźcie,
    >nocleg mu znajdzcie albo niech spi na pokładzie.

    >>> Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale
    >>> chyba nie muszą.
    >
    >> Troche watpie. To tylko maly kawalek i nie chcialoby im sie
    >> sprawdzac, kiedy tam akurat wieza pracuje.
    >> Albo korytarze omijaja, albo po prostu przelatuja znacznie wyzej.

    >No to może rzeczywiście nie latają jak nie muszą. Co nie zmienia
    >postaci rzeczy że mogą i latanie liniowcami bez separacji to słaby
    >pomysł...

    I o to chyba cala chryja.

    >> Kontroler to nie wiem czy az tak monitoruje.
    >> O ile w ogole ma tam jakis radar.

    >Przecież ma ADBSa.

    Ale musialby sie w niego gapic i patrzec na odleglosci i wysokosci.

    Hm, komputer moglby pilnowac i automatycznie zglaszac naruszenia :-P

    >> A nawet jesli ... bedzie afera, czy pilot powie, ze pas zobaczyl
    >> wiec schodzil ?

    >W sumie racja - pilot chce się zabić to w zasadzie nie kontrolera
    >sprawa.

    Moze i kontrolera sprawa, tylko pytanie, czy kontroler moze to
    ustalic.

    >> PM ... w eter przeciez tego nie powie.

    >W eter nie - ale w raporcie powinien napisać.

    A wczesniej ladowanie przerwac.
    A skoro nie przerwal, to nie moze w raporcie napisac :-)

    A jak przerwal ... PF sie nie wykpi, ze przeciez po to jest PM, zeby
    przerywac i wszystko zadzialalo jak trzeba ?

    Tak czy inaczej - nasluchowcy sie co najwyzej dowiedza, ze podejscie
    przerwano, a to przeciez nic zlego.

    >Choć w sumie po tym jak w eter poszła "rozmowa" między lotowskim cpt
    >a fo, to wychodzi na to że w kabinach to regularną patologie mamy i w
    >januszeksach bardziej się ludzie szanują...

    Co masz na mysli ?

    >>> Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno
    >>> latać. Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym
    >>> zastanowili, że pierwszy raz taki numer...
    >
    >> No wlasnie - dla nich to mogl byc pierwszy raz.

    >No nie wątpię, skoro firma zabrania latać w niekontrolowanej...

    I tak planuje loty, ze zawsze lataja w kontrolowanej ...

    >> I odpowiednich paragrafow nie pamietali.
    >Hm...

    >>> Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
    >>> niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)
    >
    >> A daj jakiegos linka.

    >http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_
    i_incydenty_lotnicze/98316-2020_07_02_samolot_z_prez
    ydentem_duda_wystartowal_z_lotniska_niekontrolowaneg
    o.html
    >Tylko nie wrzucaj na pręga bo ptologi się najdzie.

    Czyli w czwartek o 15:30 wyborcza pyta, i nie czekajac na odpowiedz
    artykul pisze, zeby w piatek rano juz byl wydrukowany :-)
    Czy jednak wladze ustalily stanowisko i odpowiedzialy jeszcze w
    czwartek :-)

    P.S. o co chodzi z tym Modlinem?
    https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/biuletyn-bezp
    ieczenstwa-nr-23-portu-lotniczego-modlin

    >>> W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z niższym nalotem na typie
    >>> niż "najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.
    >
    >> No ale zeby polatac jako FO, to trzeba by miec CPT na skladzie.
    >> A w naszym wojsku nie ma takiego, przeszkolonego na 737.

    >No właśnie pisałem, że w woju to z nalotem mają słabo. Dowolny
    >liniowy ma pewnie 10 razy więcej...

    Ale tu nie chodzi o "slabo z nalotem", tylko zeby nalot byl taki, aby
    CPT mogl ktos zostac.
    Bo z kim maja latac FO w celu zdobycia doswiadczenia ?

    >> Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ? :-)

    >Obstawiam, że jakby im wyrobić cywilne papiery to już by drugi raz
    >przez brame tej bazy przeszli wynosząc rzeczy osobiste;)

    Mowisz, ze sluzba tam taka kiepska ?

    Bo wyszkolenie powinni miec podobne do tego cywilnego, a moze nawet
    szersze.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1