  • Data: 2007-07-06 09:31:09
    Temat: Re: Stan wyższej konieczności a zabójstwo
    Od: Michał <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Myrdin napisał(a):
    > Życie za życie - trudno byłoby dowodzić że jedno było więcej warte od
    > drugiego. ;-)

    Dobro ratowane powinno przedstawiać wartość wyższą niż dobro poświęcone.

    > Nie zamierzam psuć na samym początku zabawy

    Odpowiedź na postawione pytanie jest (powinna być!) oczywista dla każdego.

    > nie napisałem iż odpowiedź jest oczywista tylko że wydaje się
    > oczywista.

    j.w.: jest (powinna być!) oczywista dla każdego.

    > A zabawa z uzasadnieniem polega na tym że będzie ono IMHO trochę
    > kłopotliwe.

    Jest bardzo proste. j.w.

    Stan wyższej konieczności może zajść w przypadku pozbawienia życia
    przestępcy by ratować osoby postronne ale absolutnie nie w opisanym.
    --
    pzdr