  • Data: 2007-07-18 14:47:13
    Temat: Re: Srodki trwale w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    FUT WARNING: na właściwą grupę (.podatki)!
    On Tue, 17 Jul 2007, ordi wrote:

    > Witam
    > otworzylem firme i chcę wniesc dwa komputery i oprogramowanie do srodkow
    > trwalych.

    Oprogramowanie? ;)
    Dla porządku: stosowna ewidencja nazywa się Ewidencja Środków Trwałych
    oraz Wartości Niematerialnych i Prawnych (nie ja wymyślałem :)).
    Różnica jest o tyle istotna, że są *drobne* ale akurat w *tym* przypadku
    istotne różnice, jeśli chodzi o skutki księgowe!

    > Na oprogramowanie mam dowody zakupow (faktury vat i umowy
    > kupna-sprzedazy).

    ...i jeszcze wyjaśnij, co chcesz uzyskać poprzez ujęcie w ewidencji WNiP?
    Bo obawiam się że myślisz o zaliczeniu amortyzacji w koszty...
    Znasz zasadę "prawa zaliczenia w koszty"?
    Dla WNiP (w odróżnieniu od ST, o czym niżej) nie ma wyjątku od zasady
    ogólnej, też mnie to kiedyś zaskoczyło!

    > Niestety na oba komputery ktore mam (skladaki),
    > dosc stare 800 i 850Mhz nie mam zadnych dowodow zakupu.
    >
    > Jak wniesc takie komputery do sr. trwalych?

    Już Ci napisali :), zajrzyj do ustawy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...art.22g.8, wyceny *nie* dokonuje się na moment bieżący!

    I tak, w przypadku ST ma to sens - amortyzację "wprowadzanych" ST da się
    zaliczyć w KUP, bo jest *inna* podstawa prawa do uznania kosztu.

    pzdr, Gotfryd