  • 11. Data: 2013-09-20 02:06:16
    Temat: Re: Sprzeda? telefonu a us?uga "po?rednictwa"
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-19 23:53, babel77 pisze:

    > Dasz jakis namiar na sklep, gdzie zamawia?e??

    U Lensena w serwisie aliexpress.com (takie ichnie allegro). Niemniej nie
    mogę powiedzieć żebym polecał sprzedawcę, lepiej jednak wybrać
    "sprawdzonego" Chinatronic (inny sprzedawca na ali).

  • 12. Data: 2013-09-20 02:09:52
    Temat: Re: Sprzedaż telefonu a usługa "pośrednictwa"
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-19 22:47, m pisze:

    > IMHO nie, w regulaminie Allegro nie ma nic o tym że masz się zapoznać z
    > czymkolwiek innym niż regulamin allegro i treść aukcji (bądź "aukcji").

    Teraz spójrz, w treści aukcji, której linka podałem, nie ma słowa ani o
    tym że to usługa pośrednictwa a nie sprzedaż telefonu (oprócz
    megadwuznacznego "oferujemy Państwu zamówienie towaru" na początku opisu
    aukcji). Nie ma też nigdzie formułki, zapoznaj sięz regulaminem aukcji,
    zapoznaj się z "o mnie", klikając akceptujesz cokolwiek. Słowem wg.
    mnie, kupuję tam normalnie telefon z długim czasem wysyłki bo poczta
    lotnicza - ani więcej, ani mniej.
    Jak uważacie?

  • 13. Data: 2013-09-20 08:28:45
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym że to usługa pośrednictwa a nie sprzedaż telefonu (oprócz
    > megadwuznacznego "oferujemy Państwu zamówienie towaru" na początku opisu

    To jest właśnie słowo o tym...

    > Nie ma też nigdzie formułki, zapoznaj sięz regulaminem aukcji, zapoznaj
    > się z "o mnie", klikając akceptujesz cokolwiek.

    "Pozostałe warunki zakupu ujęte są w regulaminie dostępnym na stronie 'o
    mnie'. Prosimy
    o szczegółowe zapoznanie się z warunkami zakupu."

    > Słowem wg. mnie, kupuję tam normalnie telefon z długim czasem wysyłki bo
    > poczta lotnicza - ani więcej, ani mniej.
    > Jak uważacie?

    Nie bierz tego. Przejrzyj sobie regulamin. Sprzedawca nie odpowiada
    kompletnie za nic. Towar
    możesz zwrócić do 14 dni ale pewnie na własny koszt do hong-kongu. Kosztów
    ewentualnego
    cła i vatu nikt ci już nie zwróci. Ta niby gwarancja 12 miesiecy też brzmi
    jakoś podejrzanie bo
    regulamin jest pod tym względem mocno nieprecyzyjny i wszystko można
    interpretować potem
    na korzyść tej gównianej firemki. Jakieś klauzule niedozwolone,
    niedopowiedzenia...

  • 14. Data: 2013-09-20 15:04:53
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-20 08:28, chochlik_drukarski pisze:

    > "Pozostałe warunki zakupu ujęte są w regulaminie dostępnym na stronie 'o
    > mnie'. Prosimy
    > o szczegółowe zapoznanie się z warunkami zakupu."

    Ślepnę na starość _-_ dzięki

    > Nie bierz tego. Przejrzyj sobie regulamin. Sprzedawca nie odpowiada
    > kompletnie za nic.

    Nie zamierzam - teoretyzowałem tylko :)

  • 15. Data: 2013-11-26 14:47:57
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    > Ja bym z nimi nie handlował, bo za bardzo udziwniają. Na co Ci
    > posrednik, który za nic nie odpowiada. Spokojnie kupisz sam to w
    > Chinach. Mniejsze ryzyko, bo co najwyżej Chińczyk Cię oszuka. Tak, to w
    > grę wchodzi jeszcze Polak.

    Odradzam tego rodzaju zakup:
    1) cło będziesz musiał samemu zapłacić -sprzedawcy twierdzą że nie
    trzeba, ale jesli chcesz z Urzedem Celnym się kłócić to powodzenia.
    2) gdyby zamówiony towar nie doszedł, albo był inny niż zamówiłeś to tak
    naprawdę nie masz do kogo się zwrócić.
    3) o gwarancji to raczej zapomnij

    Kupiłem taki telefon ponad rok temu, przyszedł po 2 miesiącach nie ten
    model który zamówiłem, zgłosiłem to pośrednikowi na co ten: "oddaj
    telefon ja Tobie oddam gotówkę" oczywiście bez cła bagatela ok 100 zł.
    Zgłoszenie do policji też nic nie dało... po kilku miesiącach otrzymałem
    pismo w którym jasno wynikało że w Chnach to Oni nic nie są w stanie
    zrobić. Kupowałem sprzęt od allegrowicza który miał same dobre opinie,
    chwalił się jakimś laurem klienta, do czasu... później już leciały same
    negatywy, a konto na allegro zostało zawieszone z przyczyn regulaminowych.

    Sam podejmij decyzję czy warto podjąć ryzyko zostania oszukanym, bo jak
    trafisz na uczciwego sprzedawcę to OK, jeśli nie to pozostaniesz sam z
    własnymi problemami.

  • 16. Data: 2013-11-26 18:27:29
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-26 14:47, andromeda pisze:

    > Odradzam tego rodzaju zakup: 1) cło będziesz musiał samemu zapłacić
    > -sprzedawcy twierdzą że nie trzeba, ale jesli chcesz z Urzedem Celnym
    > się kłócić to powodzenia.
    Towar jest wysyłany jako gift. Nie wiem jaka jest kwota graniczna, ale
    jest to kilkaset zł.

    2) gdyby zamówiony towar nie doszedł, albo
    > był inny niż zamówiłeś to tak naprawdę nie masz do kogo się zwrócić.
    Spoko... Już parę razy reklamowałem na dealextreme i procedura jest
    "miodzio". Zwracają kasę albo wymieniają towar. (W przeciwieństwie do
    TinyDeal, które zdecydowanie odradzam.)
    > 3) o gwarancji to raczej zapomnij
    Jak wyżej, choć nie jest to 24m. Trzeba poczytać warunki. Cóż -
    gwarancja, to też składnik towaru, niczym ładne pudełko u jubilera. Też
    się za to płaci, ale ma się wybór :)

> [...]
    > dobre opinie, chwalił się jakimś laurem klienta, do czasu... później
    > już leciały same negatywy, a konto na allegro zostało zawieszone z

    Dlatego kupować wprost w Chinach, a nie od allegronaciągaczokombinatora.

    > Sam podejmij decyzję czy warto podjąć ryzyko zostania oszukanym, bo
    > jak trafisz na uczciwego sprzedawcę to OK, jeśli nie to pozostaniesz
    > sam z własnymi problemami.

    Otóż to. Złudzenie "bezpieczeństwa" to też składnik towaru.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.