    From: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż softu OEM
    Date: Fri, 23 Jul 2004 11:50:42 +0200

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Może je kupić, dostać w prezencie, spadku itd. itp.
    > W żadnym przypadku nie zawiera umowy z dystrybutorem oprogramowania.

    Mowi Ci cos pojecie zmiany podmiotowe?
    Tak wiec jest sie jak najbardziej zwiazanym warunkami umowy pierwotnej.

    > Zapoznałem się. Coś konkretnego masz tu do wskazania?

    Owszem - czytac ze zrozumieniem. A jesli sa z tym problemy moze warto
    jednak doksztalcic sie w dziedzinie o ktorej sie dyskutuje.

    > Bzdura wierutna! Po pierwsze istnieje orzeczenie NSA,

    ...ktore ma sie nijak do zagadnien cywilistycznych.

    > po drugie obowiązuje mnie przestrzeganie prawa ustanowionego przez
    > PARLAMENT, a nie wymysłów M$,

    Rozrozniasz pojecia "prawo stanowione" i "uregulowaniaumowne"?

    > szczególnie gdy są sprzeczne z tym prawem.

    W ktorym miejscu EULA? Wymog nabycia OEM wraz ze sprzetem
    i pozniejszy obrot zwiazany jak najbardziej miesci sie w swobodzie
    kontraktowania. Jednoczesnie nie stanowi to IMO naruszen uprawnin
    konsumenckich, bo ten ma zawsze wybor: kupuje OEM wraz ze sprzetem i godze
    sie na jego warunki lub tez kupuje BOX i moge dowolnie nim dysponowac w
    oderwaniu od sprzetu.

    > Sorry za ostre słowa ale - daj spokój z tymi bredniami o zastępstwie,
    > BOXie itp.

    Dlaczego? Oprogramowanie kazdego typu ma byc uzywane wg umowy
    wygodnej dal Arnolda B.? Poza funkcjonalnoscia cena i warunki na
    jakich oprogramowanie moze byc uzywane stanowia o jego uzytecznosci/
    atrakcyjnosci.

    > Kupuję markowy komputer bo ... tysiące powodów ... i on jest z
    > systemem. I mogę z nim zrobić co zechcę - poza dzierżawą i najmem -
    > tak stanowi prawo.
    > Żaden M$ nie będzie mi ograniczał tych praw i nie ma mowy o żadnym
    > "albo się zgadasz albo nie kupuj"

    Jesli tak uwazasz i jest to niezbednym elementem korzystania z
    programu [IMO trudno mi wyszukac do tego uzasadnienie] to w przypadku
    kupna markowego sprzetu wraz z oprogramowaniem w wersji OEM mozesz go
    zwrocic w ninaruszonym opakowaniu dystrybutorowi za zwrotem ceny i kupic
    BOX lub tez inne oprogramowanie. Naprawde nikt lancuchem nie trzyma przy
    uzywaniu oprogramowania w wersji OEM. Jesli komus to z ych czy innych
    wzgledow to nie odpowiada to uzywa oprogramowania na innej licencji.

    > Absolutnie go nie wiążą! Nie ma żadnej umowy!

    Bez komentarza. Masz zadatki na "prawnika" Samoobrony :>

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl