  • Data: 2004-07-23 11:13:44
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Bien rzecze:
    > Mowi Ci cos pojecie zmiany podmiotowe?
    > Tak wiec jest sie jak najbardziej zwiazanym warunkami umowy pierwotnej.

    Doprawdy? A jednak będę się upierał, że wielkie g. obchodzi mnie umowa
    pomiędzy producentem sprzętu i oprogramowania.

    > Owszem - czytac ze zrozumieniem. A jesli sa z tym problemy moze warto
    > jednak doksztalcic sie w dziedzinie o ktorej sie dyskutuje.

    Czytam ze zrozumieniem co najmniej od 5 roku życia, więc poproszę
    o konkret o co Ci się rozchodzi.

    > ktore ma sie nijak do zagadnien cywilistycznych.

    Oczywiście, że się ma. Do rozstrzygnięcia sprawy podatkowej sąd musiał
    ustalić kiedy dochodzi do sprzedaży egzemplarzy programu a kiedy do
    udzielenia licencji. I zrobił to.
    Nie jest to moje widzimisię, ani też Twoje, jest to stwierdzenie
    niezależnego, niezawisłego sądu, który oparł się na opiniach biegłych.
    Zgadza się czy nie ?

    > Rozrozniasz pojecia "prawo stanowione" i "uregulowaniaumowne"?

    Tak. I wiem, że uregulowania umowne nie mogą być sprzeczne z ustawami.

    > W ktorym miejscu EULA? Wymog nabycia OEM wraz ze sprzetem

    Choćby w tym, w którym M$ dalej rości sobie prawo do zezwalania na
    obrót już wprowadzonym do obrotu egzemplarzem programu.

    > i pozniejszy obrot zwiazany jak najbardziej miesci sie w swobodzie
    > kontraktowania.

    Nie mieści się, jest sprzeczne z prawem.

    > Jednoczesnie nie stanowi to IMO naruszen uprawnin konsumenckich,
    > bo ten ma zawsze wybor: kupuje OEM wraz ze sprzetem i godze

    Proszę Cię - nie traktuj ludzi czytających tą grupę jak niedorzwiniętych
    i skończ z tekstem "ma zawsze wybór".
    czyli nie musiał zostawiać niewolnikiem, mógł przecież umrzeć z
    głodu,heh :(

    pozdrawiam
    Arek

    --