  • Data: 2004-07-22 20:41:55
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Falkenstein <f...@p...fm> wrote:

    > A ja powiem tak. Instalując OEM zawierasz umowę z dystrybutorem
    > programu, że będziesz go uzywał tylko na konkretnym komputerze. Jak
    > jej warunki ci nie odpowiadają kup wersję BOX.

    Tu sie zgadzam - do czasu gdy nie ma w PL orzeczeia analogicznego do
    niemieckiego nie pozowstaje nic inneg jak zaakceptowac warunki umowy lub
    jej nie zawierac. Zastanowilo mnie natomiast co innego:
    - Jak wiadomo systemy operacyjne MS w wersji OEM mozna kupic nie
    tylko z calym komputerem a rowniez z jego komponentem. Na jakiej wiec
    podstawie MS twierdzi ze z chwila instalacji systemu nastepuje "zlanie sie
    z caloscia sprzetu" i mozliwe jest zbycie OEMa tylko z calym systemem
    komputerowym? Przejrzalem 3 rozne EULA do ktorych mam dostep i nic takiego
    z nich nie wynika. Uregulowane jest to w ten sposob, iz OS w wersji OEM
    mozna zbyc wraz ze sprzetem _z ktorym sie go kupilo_. Tylko tyle. Czyli w
    opisanych wyzej okolicznosciach wystarczy tylko z czescia, a nie
    bezwzglednie z calym systemem komputerowym na ktorym byl zainstalowany.
    Czyzby kolejna konfabulacja MS?
    - jakie znaczenie ma naklejka _na okladne_ ze OEM tylko dla
    komputerow Dell, IBM, Compaq itp? IMHO nie jest to czescia umowy - ta
    stanowia tylko i wylacznie uregulowania zawarte w tekscie EULA. DO tej pory
    bylem przekonany ze mozna uzywac tylko z systemem/komponentem tych firm ale
    ostatnio ktos mi na to zwrocil uwage, przeczytalem pod tym katem EULA i z
    niej samej nic takiego nie wynika. Owszem - pierwotnie nabywa sie od danego
    producenta ze sprzetem, ale w koncu poza swoim firmowymi rozwiazaniami
    stosuja oni rowniez komponenty typowe.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl