  • 21. Data: 2011-10-04 12:37:22
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2011 07:09:58 -0500, witek napisał(a):

    >(...)
    > tylko na jedno nie idz. na przerejestrowanie go w grudniu. ma go
    > przerejestrowac na siebie od razu, bo w sumie go kupil i ma obowiazek to
    > zrobic.
    > dla ciebie ryzyko takie, ze jak on jezdzi na twoich tablicach to ty
    > pojdziesz "siedziec" zanim sie wszystko wyjasni. ubezpieczenie zdaje sie
    > tez robi problemy i moze to pojsc z twojego ubezpieczenie bo twoje tablice.

    No i o tym pisałam wyżej.
    --
    XL

  • 22. Data: 2011-10-04 13:37:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 11:55:25 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Co do samej strony prawnej i ew. zagrożeń niewywiązaniem się nie chcę się
    > wypowiadać, ale zainteresowałabym się też na Twoim miejscu prawnymi
    > konsekwencjami ewentualnych wypadków, jakie może spowodować jeżdżący do
    > grudnia (trzy miesiące to długo!) zarejestrowanym na CIEBIE samochodem

    "Umowa kupna sprzedaży samochodu wiąże się z określonymi obowiązkami
    zarówno dla kupującego jak i sprzedającego. Kupujący musi zarejestrować
    samochód w Wydziale Komunikacji w ciągu 30 dni od daty kiedy podpisana
    została umowa. "

    "Nowy właściciel pojazdu musi zdecydować czy chce pozostawić polisę OC w
    zakładzie ubezpieczeń, w którym wykupił ją sprzedający. Nabywca ma na to 30
    dni od dnia kiedy podpisana została umowa kupna sprzedaży samochodu, po tym
    terminie ubezpieczenie obowiązkowe przechodzi na kupującego. Ponadto
    nabywca musi opłacić podatek oraz złożyć w urzędzie skarbowym deklarację w
    sprawie podatku od czynności cywilno prawnych na formularzu PCC-3.

    Sprzedający musi zgłosić fakt sprzedaży samochodu w Wydziale Komunikacji
    odpowiedniego urzędu. Zabezpiecza to sprzedającego od ewentualnych
    roszczeń, gdyby nowy właściciel spowodował wypadek lub został ukarany
    mandatem prowadząc pojazd zarejestrowany jeszcze na starego właściciela."

    "Zbywca pojazdu zobowiązany jest w ciągu 30 dni od daty sprzedaży
    poinformować zakład ubezpieczeń o tym, że sprzedał samochód. Zanim
    ubezpieczyciel zostanie powiadomiony o fakcie kupna-sprzedaży samochodu,
    zbywca oraz nabywca razem ponoszą odpowiedzialność za opłacenie składki.
    Jednak szkody powstałe po dniu sprzedaży nie obciążają już zbywcy, ale w
    razie wyrządzenia szkody przez nabywcę już po zakupie samochodu, a przed
    poinformowaniem przez zbywcę (lub nabywcę) zakładu ubezpieczeń o sprzedaży,
    szkoda taka będzie przypisana do polisy zbywcy i to on będzie zobowiązany
    do udokumentowania, że w chwili wyrządzenia szkody nie był już właścicielem
    samochodu, a jeśli tego nie zrobi zostanie mu przypisana wyrządzona
    szkoda."

    http://motofinanse.pl/transakcja-kupna_sprzedazy_sam
    ochodu
    --
    XL

  • 23. Data: 2011-10-04 19:28:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Oct 2011, Ikselka wrote:

    > "Umowa kupna sprzedaży samochodu wiąże się z określonymi obowiązkami
    > zarówno dla kupującego jak i sprzedającego.

    A skąd czerpiesz wiedzę KIEDY będzie miała miejsce sprzedaż?

    Na pytanie o planowany status samochodu w okresie do zapłaty
    autor wątku AFAIR nie odpowiedział.
    W szczególności nie odpowiedział, czy chce na ten czas dać
    pojazd w użytkowanie lub najem a co do sprzedaży zawrzeć
    umowę zobowiązującą (tzw. "przedwstępną", czyli umowę o zawarcie
    umowy).
    Nawet nie do końca wiemy co mu proponował potencjalny kupiec.
    Wersja z "przedwstępną" nie wygląda na niemożliwą w rozważaniach.

    > Kupujący musi zarejestrować
    > samochód w Wydziale Komunikacji w ciągu 30 dni od daty kiedy podpisana
    > została umowa."

    No i?
    Jeśli zawarliby umowę o wykonanie umowy sprzedaży w grudniu, to
    nabywca będzie miał czas do stycznia.

    > http://motofinanse.pl/transakcja-kupna_sprzedazy_sam
    ochodu

    No i gdzie tam jest, dopuszczalna prawem, wersja z "umową
    przedwstępną"?
    (inna rzecz, że nie bardzo mogę wskazać po co ona by była
    sprzedającemu :), ale niemożliwa nie jest, a pamiętać trzeba
    że miał pomysły skrajne notariusza nie wyłączając).

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-10-04 19:33:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Oct 2011, wromek wrote:

    [...do Ikselki...]

    > jak zwykle ukazujesz nam widok na sprawy okiem laika,

    Kto, Ikselka?
    Zaprezentowała zawężoną wersję, ale w sąsiednim poście ;)
    I to najwyraźniej w tę stronę którą sugerujesz.
    A owo założenie, dopóki nie wiemy co ma zamiar zrobić aktualny
    właściciel i posiadacz pojazdu, nie jest jedynym możliwym.
    No chyba że umiesz wskazać przepis zabraniający zawarcia
    w tym przypadku umowy zobowiązującej (potocznie zwanej
    "przedwstępną").
    Zastrzegam: nie wiem po co.
    Ale jest to AFAIK & IMO możliwe.

    > wez lepiej dzieciom
    > ugotuj cos dobrego-bedzie wiekszy pozytek.

    Weź i objaśnij co masz na myśli.
    W szczególności: co stoi na przeszkodzie, aby miała miejsce wersja
    przedstawiona w cytacie u góry.

    > pozdrawiam, wromek

    wzajem, Gotfryd

  • 25. Data: 2011-10-04 20:23:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/4/2011 2:28 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Wersja z "przedwstępną" nie wygląda na niemożliwą w rozważaniach.

    i całkiem sensowna z wysokim zadatkiem, np. 50% wartosci samochodu.
    jak sie gościu rozmyśli to będzie można go ugryźć.

    swoją drogą w wyborczej ostatnio był artykuł jak gościu babkę w ten
    sposó w wałka zrobił.

    "Pożyczył" jej trochę kasy w formie zadatku, jakieś kilkaset tysiecy,
    żeby ta mogła hipotekę spłacić i sprzedac mu potem "czystą" chatę.
    Ona terminu nie dotrzymała, a facet nastepnego dnia po upływie terminu
    sie wycofał żądając zwrotu podwójnego zadatku.

  • 26. Data: 2011-10-04 21:03:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2011 15:23:14 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > Ona terminu nie dotrzymała, a facet nastepnego dnia po upływie terminu
    > sie wycofał żądając zwrotu podwójnego zadatku.

    Było o tym w moim wątku w pl.rec.dom pt. "Mały błąd - za DUŻY zadatek."

    I nie pleć, że ją "zrobił w...", bo de facto miał prawo się rozmyślić:
    jakbyś komuś wpłacił lekką ręką 500 tys. na konto, a on nie dostarczyłby Ci
    żadnego dowodu, że użył pieniędzy na to, na co je miał użyć, ba, w dodatku
    przestał się odzywać i wyjechał za granicę, tobyś się jeszcze szybciej
    rozmyślił :->

    Facet miał rację!
    --
    XL

  • 27. Data: 2011-10-04 23:14:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Było o tym w moim wątku w pl.rec.dom pt. "Mały błąd - za DUŻY zadatek."
    >
    > I nie pleć, że ją "zrobił w...", bo de facto miał prawo się rozmyślić:

    Miał.
    Ale dla porządku wypadałoby dodać, że ponoć to on właśnie
    namówił ją na transakcję z bankiem, który przeciągnął załatwianie
    kredytu, bo zdaje się jakoś tak to szło (przynajmniej wg tego
    co kojarzę z artykułu).

    > przestał się odzywać i wyjechał za granicę,

    A to też prawda (chodzi rzecz jasna o tę kobietę, żeby nie było
    że złośliwie tnę), nadmiernej staranności nie wykazała.
    Teraz IMHO najkrytyczniejszy hint: wg jej relacji, ustnie
    sugerował że nic się nie stanie. Od wiarygodności tej wersji
    zależy jak patrzeć na sprawę, IMVHO.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2011-10-05 05:26:22
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Weź i objaśnij co masz na myśli.
    > W szczególności: co stoi na przeszkodzie, aby miała miejsce wersja
    > przedstawiona w cytacie u góry.

    sorry Gotfryd, nie da rady w tym przypadku.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 29. Data: 2011-10-05 06:18:06
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    Użytkownik "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:j6eg41$j93$1@inews.gazeta.pl...

    Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, ze sprzedaży w taki sposób zrezygnowałem,
    faktycznie zbyt wiele niewiadomych.

    --
    Slawek

  • 30. Data: 2011-10-05 07:49:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2011, wromek wrote:

    > sorry Gotfryd, nie da rady w tym przypadku.

    Jeśli nie da rady, to istnieje przepis który zabrania.
    Uprzejmie poproszę.
    Przypomnę: umowa składająca się z najmu lub użytkowania
    oraz umowy zobowiązującej do sprzedaży.

    pzdr, Gotfryd