    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 4 Oct 2011 21:28:08 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci

    On Tue, 4 Oct 2011, Ikselka wrote:

    > "Umowa kupna sprzedaży samochodu wiąże się z określonymi obowiązkami
    > zarówno dla kupującego jak i sprzedającego.

    A skąd czerpiesz wiedzę KIEDY będzie miała miejsce sprzedaż?

    Na pytanie o planowany status samochodu w okresie do zapłaty
    autor wątku AFAIR nie odpowiedział.
    W szczególności nie odpowiedział, czy chce na ten czas dać
    pojazd w użytkowanie lub najem a co do sprzedaży zawrzeć
    umowę zobowiązującą (tzw. "przedwstępną", czyli umowę o zawarcie
    umowy).
    Nawet nie do końca wiemy co mu proponował potencjalny kupiec.
    Wersja z "przedwstępną" nie wygląda na niemożliwą w rozważaniach.

    > Kupujący musi zarejestrować
    > samochód w Wydziale Komunikacji w ciągu 30 dni od daty kiedy podpisana
    > została umowa."

    No i?
    Jeśli zawarliby umowę o wykonanie umowy sprzedaży w grudniu, to
    nabywca będzie miał czas do stycznia.

    > http://motofinanse.pl/transakcja-kupna_sprzedazy_sam
    ochodu

    No i gdzie tam jest, dopuszczalna prawem, wersja z "umową
    przedwstępną"?
    (inna rzecz, że nie bardzo mogę wskazać po co ona by była
    sprzedającemu :), ale niemożliwa nie jest, a pamiętać trzeba
    że miał pomysły skrajne notariusza nie wyłączając).

    pzdr, Gotfryd