    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 4 Oct 2011 15:37:51 +0200

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 11:55:25 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Co do samej strony prawnej i ew. zagrożeń niewywiązaniem się nie chcę się
    > wypowiadać, ale zainteresowałabym się też na Twoim miejscu prawnymi
    > konsekwencjami ewentualnych wypadków, jakie może spowodować jeżdżący do
    > grudnia (trzy miesiące to długo!) zarejestrowanym na CIEBIE samochodem

    "Umowa kupna sprzedaży samochodu wiąże się z określonymi obowiązkami
    zarówno dla kupującego jak i sprzedającego. Kupujący musi zarejestrować
    samochód w Wydziale Komunikacji w ciągu 30 dni od daty kiedy podpisana
    została umowa. "

    "Nowy właściciel pojazdu musi zdecydować czy chce pozostawić polisę OC w
    zakładzie ubezpieczeń, w którym wykupił ją sprzedający. Nabywca ma na to 30
    dni od dnia kiedy podpisana została umowa kupna sprzedaży samochodu, po tym
    terminie ubezpieczenie obowiązkowe przechodzi na kupującego. Ponadto
    nabywca musi opłacić podatek oraz złożyć w urzędzie skarbowym deklarację w
    sprawie podatku od czynności cywilno prawnych na formularzu PCC-3.

    Sprzedający musi zgłosić fakt sprzedaży samochodu w Wydziale Komunikacji
    odpowiedniego urzędu. Zabezpiecza to sprzedającego od ewentualnych
    roszczeń, gdyby nowy właściciel spowodował wypadek lub został ukarany
    mandatem prowadząc pojazd zarejestrowany jeszcze na starego właściciela."

    "Zbywca pojazdu zobowiązany jest w ciągu 30 dni od daty sprzedaży
    poinformować zakład ubezpieczeń o tym, że sprzedał samochód. Zanim
    ubezpieczyciel zostanie powiadomiony o fakcie kupna-sprzedaży samochodu,
    zbywca oraz nabywca razem ponoszą odpowiedzialność za opłacenie składki.
    Jednak szkody powstałe po dniu sprzedaży nie obciążają już zbywcy, ale w
    razie wyrządzenia szkody przez nabywcę już po zakupie samochodu, a przed
    poinformowaniem przez zbywcę (lub nabywcę) zakładu ubezpieczeń o sprzedaży,
    szkoda taka będzie przypisana do polisy zbywcy i to on będzie zobowiązany
    do udokumentowania, że w chwili wyrządzenia szkody nie był już właścicielem
    samochodu, a jeśli tego nie zrobi zostanie mu przypisana wyrządzona
    szkoda."

    http://motofinanse.pl/transakcja-kupna_sprzedazy_sam
    ochodu
    --