    From: "axl" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaz samochodu - dwoch wlascicieli
    Date: Wed, 30 Apr 2008 17:30:24 +0200

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fva22n$ibn$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie mozesz sprzedac samochodu , mozesz co najwyzej sprzedac pol samochodu
    > (zakladam ze udzialy z siostra 50/50). Wiec w sumie to wasza umowa nie
    > jest wazna.
    > Jesli to siostra to nie lepiej sporzadzic umowe darowizny? (ty darujesz
    > siostrze pol samochodu, wtedy ona jest jedynym wlascicielem i sprzedaje go
    > dalej). Ew sporzadzic od nowa umowe , gdzie jest dwoch sprzedajacych,
    > kazdy po pol samochodu (czyli musza byc wymienione dane i podpisy
    > obojga.). Data obecna (terminy na zalatwianie w WK i TU).
    >
    > Jedna umowa w trzech egzemplarzach.

    Tak, udzialy 50/50. W zasadzie umowa z siostra + umowa ze mna to tak jakby
    kupil on 50% od niej oraz 50% ode mnie. Tylko na dwoch umowach jest podana
    cena XX zł ;-)
    Wychodzi na to, że kupił za cene 2x większą, ale podatek w urzędzie chyba i
    tak płaci się od marki samochodu i jego rocznika, a nie od umowy? No nic,
    niech ktoś skwituje tylko, że tak w 'ostateczności' może być, a podatek
    zapłaci i tak wg. ich stawek.