  • 1. Data: 2008-04-30 14:58:59
    Temat: Sprzedaz samochodu - dwoch wlascicieli
    Od: "axl" <a...@a...pl>

    Sprzedałem samochód pewnej osobie, jednakże na umowie zawarliśmy tylko dane
    kupującego i moje dane. Fakt jest taki, że auto ma dwóch właścicieli (mnie i
    siostrę). Dzisiaj kupujący chciał załatwić w urzędzie sprawy podatkowe
    związane z zakupem i poinformowali go, iż umowa jest źle napisana bo tylko
    na jednego z dwóch (byłych) właścicieli.

    Kupujący mieszka blisko mojej siostry, czy istnieje możliwość sporządzenia
    identycznej umowy kupna-sprzedaży samochodu jak ze mną - oczywiście teraz z
    danymi siostry + danymi kupującego. Z tą samą ceną i tą samą datą?

    Czy takie same dwie umowy kupna-sprzedaży z dwoma współwłaścicielami i
    jednym kupującym wystarczą w urzędach?

    Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2008-04-30 15:09:10
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu - dwoch wlascicieli
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    axl pisze:
> [...]
    > kupuj?cego i moje dane. Fakt jest taki, ?e auto ma dwóch w^(3)a?cicieli (mnie i
    > siostre^). Dzisiaj kupuj?cy chcia^(3) za^(3)atwi? w urze^dzie sprawy podatkowe
    > zwi?zane z zakupem i poinformowali go, i? umowa jest 1/4le napisana bo tylko
    > na jednego z dwóch (by^(3)ych) w^(3)a?cicieli.
    >
    > Kupuj?cy mieszka blisko mojej siostry, czy istnieje mo?liwo?? sporz?dzenia
    > identycznej umowy kupna-sprzeda?y samochodu jak ze mn? - oczywi?cie teraz z
    > danymi siostry + danymi kupuj?cego. Z t? sam? cen? i t? sam? dat??
    >

    > Czy takie same dwie umowy kupna-sprzeda?y z dwoma wspó^(3)w^(3)a?cicielami i

    Nie mozesz sprzedac samochodu , mozesz co najwyzej sprzedac pol
    samochodu (zakladam ze udzialy z siostra 50/50). Wiec w sumie to wasza
    umowa nie jest wazna.
    Jesli to siostra to nie lepiej sporzadzic umowe darowizny? (ty darujesz
    siostrze pol samochodu, wtedy ona jest jedynym wlascicielem i sprzedaje
    go dalej). Ew sporzadzic od nowa umowe , gdzie jest dwoch sprzedajacych,
    kazdy po pol samochodu (czyli musza byc wymienione dane i podpisy
    obojga.). Data obecna (terminy na zalatwianie w WK i TU).

    Jedna umowa w trzech egzemplarzach.

  • 3. Data: 2008-04-30 15:30:24
    Od: "axl" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kazdy po pol samochodu (czyli musza byc wymienione dane i podpisy
    > obojga.). Data obecna (terminy na zalatwianie w WK i TU).

    Tak, udzialy 50/50. W zasadzie umowa z siostra + umowa ze mna to tak jakby
    kupil on 50% od niej oraz 50% ode mnie. Tylko na dwoch umowach jest podana
    cena XX zł ;-)
    Wychodzi na to, że kupił za cene 2x większą, ale podatek w urzędzie chyba i
    tak płaci się od marki samochodu i jego rocznika, a nie od umowy? No nic,
    niech ktoś skwituje tylko, że tak w 'ostateczności' może być, a podatek
    zapłaci i tak wg. ich stawek.

  • 4. Data: 2008-04-30 15:35:09
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    axl pisze:

> [...]
    > tak płaci się od marki samochodu i jego rocznika, a nie od umowy? No nic,
    > niech ktoś skwituje tylko, że tak w 'ostateczności' może być, a podatek

    Tak dobrze to z podatkami nie ma.
    Jak na umowie więcej niż w tabeli, tpo przyjmą wartość z umowy, jak
    mniej, to z tabeli. Tak to działa.

    IMHO należy albo sprządzić dwie umowy przenoszące własność udziału w
    samochodzie, albo (najlepiej) jedną umowę z obojgiem współwłaścicieli
    jako sprzedającymi. Wszystko inne to bezsensowne robienie sobie kłopotu.

  • 5. Data: 2008-04-30 15:43:47
    Od: "axl" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > blog. To teraz taka moda. Piszesz od urodzenia do dzisiaj to życiorys,
    > piszesz od dzisiaj do urodzenia to CV." (C) W. Kasprzak

    W sumie tak. Kupujący się spieszył i nie chciał poczekać do 5.05.08 na
    wspólne podpisanie umowy między mną, siostrą, a nim to teraz ma ;-)
    Nie dość, że ma dwie umowy kupna-sprzedaży z udziałowcami 50%, na które musi
    składać (chyba) dwie oddzielne deklaracje PCC-3, to jeszcze zapłaci podatek
    za wartość 2x większą (bo na obu umowach jest napisana cena XXzł - cena za
    cały samochód).
    Mogło nastąpić to przeniesienie udziałów na jedną ze stron, ale nie
    wiedziałem - bo to pierwszy sprzedawany samochód, do tego kupujący
    "narwaniec".
    Jak będzie chciał to ewentualnie 5.05.08 możemy sporządzić jedną wspólną
    umowę, a te które już sporządziliśmy się spali ;-)