  • 1. Data: 2004-07-05 08:15:16
    Temat: Sprzedaż - rękojmia ??
    Od: "KrzySZtoF" <w...@w...pl>

    Witam.
    Sprzedałem dn. 11 maja na Allegro radio samochodowe firmy FIRST.

    Dn. 1-go lipca kupujący napisał:
    " ... przycisk od zwiekszania siły głosu chodzi bardzo ciężko-trzeba mocno
    naciskaś żeby zadziałał i nie klika jak pozostałe ... "
    powołując się na rękojmie, żąda naprawy lub wymiany

    Z tego co ja wyczytalem [nie znam się na prawie-stąd moje pytanie] w sprawie
    rękojmi:
    [http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2002/article
    s/konsument.html]

    " ...Aby nie utracić uprawnień z tytułu rękojmi, konsument musi zawiadomić
    sprzedawcę o wadzie w ciągu 1 miesiąca od daty jej wykrycia..."

    od wykrycia?? jak to rozumieć - ja sprzedawałem przedmiot dobry w pełni
    sprawny bez żadnych wad - na przycisk można przecież używać różnej siły
    nacisku.

    Proszę o wyjasnienie powyższego tematu.
    Pozdrawiam serdecznie
    Kris.
    GG: 1176260

  • 2. Data: 2004-07-05 09:27:12
    Temat: Re: Sprzedaż - rękojmia ??
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    Użytkownik "KrzySZtoF" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Sprzedałem dn. 11 maja na Allegro radio samochodowe firmy FIRST.
    (...)

    Zapoznaj się z wątkiem:
    http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&threa
    dm=capomc%245iv%241%40julia.coi.pw.edu.pl&rnum=1&pre
    v=/groups%3Fq%3Dallegro%2Bpro%25C5%259Bba%2Bo%2Bopin
    i%25C4%2599%2Bgroup:pl.soc.prawo%26hl%3Dpl%26lr%3D%2
    6ie%3DUTF-8%26selm%3Dcapomc%25245iv%25241%2540julia.
    coi.pw.edu.pl%26rnum%3D1
    (sory za długi link - nie wiem jak, to skrócić)
    Swego czasu byłem kupującym no i teoretycznie mam awersje do sprzedających
    nie uznających rękojmi.. ale co tam - może Ci to pomoże.

    --
    Gooral

  • 3. Data: 2004-07-05 09:48:23
    Od: "KrzySZtoF" <w...@w...pl>

    Było to radio fabrycznie nowe - nie używane
    Co do tej wady przycisku - działa on tylko kupujący :
    "...Obawiam sie że pewnego razu przestanie działać..."

    Po przykładowym pół roku użytkowania radia - kupujący dzwoni do mnie i mówi
    że nie działa przycisk od wzmocnienia glosu i z tytułu rękojmi żada wymiany
    lub naprawy ?
    Jak pisałem przecież też różnie się "używa" takiego "przycisku".
    POzdrawiam
    Kris.B