    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż nieruchomości
    Date: Tue, 6 Dec 2016 12:05:06 +0100

    dyskusyjnych:o24j43$r8f$...@n...news.atman.pl...
    >Jak pod względem formalnym powinna wyglądać sprzedaż nieruchomości,
    >by
    >obie strony były względnie zabezpieczone? Przykładowo:
    >1. Podpisanie umowy przedwstępnej, wpłata zadatku przez kupującego
    >2. Przedstawienie przez kupującego podpisanej umowy kredytowej
    >3. Podpisanie aktu notarialnego
    >4. Wpłata przez kupującego pozostałej kwoty na konto sprzedającego
    >Czy tak to wygląda? Czy pkt. 4 jest realizowany przez kupującego, czy
    >może przez bank po przedstawieniu aktu notarialnego?

    Przez bank. Banki chca byc zabezpieczone i nie przeleja ci grubszej
    kwoty, bo co bedzie, jak zadnego domu nie kupisz, tylko sp* ?

    >Niepokojące jest to
    >przejście 3->4, bo mam wrażenie, że sprzedający już pozbył się
    >własności, a jeszcze nie otrzymał za nie zapłaty. Przypuśćmy, że

    Niestety.
    I mimo uplywu lat jakos zadna wladza nie chce tego naprawic.

    >kupujący szybko sprzedaje nieruchomość dalej i z jakichś względów
    >staje
    >się niewypłacalny. Realna sytuacja, czy wymyślam problemy?

    Tak szybko nie sprzeda, bo nasze sady dlugo dzialaja.
    Zanim go wpisza jako wlasciciela, to duzo czasu uplynie, bank zdazy
    przelac.

    No chyba, ze bank nie przeleje ...
    Albo na podstawie samego aktu sprzeda - ja jestem wlascicielem, tu
    jest akt, tylko nabywca musi przeoczyc warunki platnosci w tym akcie.

    Z kredytem problem jeszcze mniejszy - bo bank bedzie najpierw wymagal
    dokonania wpisu hipotecznego, a wtedy nastepny nabywca bedzie widzial,
    ze dom obciazony

    Przyklad
    http://osobistydoradca.com.pl/zakup-mieszkania-na-kr
    edyt-krok-po-kroku