  • 1. Data: 2006-03-15 17:23:03
    Temat: Sprzedaż mieszkania
    Od: "TmKJ" <t...@g...com>

    Witam!
    Kupiłem mieszkanie od Spółdzielni z tytułem prawnym "ekspektatywą"
    - nie jest to mieszkanie spółdzielcze-własnościowe, tylko
    własnościowe. Za miesiąc podpisuje akt notarialny do tego mieszkania
    i od razu uruchamiam proces wpisu do KW. Chciałbym kilka dni później
    sprzedać to mieszkanie i tu pojawia się gwóźdź. Żaden notariusz
    nie chce sporządzić umowy sprzedaży, twierdząc, że mieszkanie nie
    ma KW i tym samym sprzedałbym nie nieruchomość, a wciąż
    ekspekatywę. Czy faktycznie nie można sprzedać mieszkania
    własnościowego bez KW. Czy może tu chodzi o podatki i inne
    komplikacje?

  • 2. Data: 2006-03-16 21:42:04
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    TmKJ napisał(a):
> [...]
    > ma KW i tym samym sprzedałbym nie nieruchomość, a wciąż
    > ekspekatywę. Czy faktycznie nie można sprzedać mieszkania

    nie można, bo własność lokalu powstaje dopiero z chwilą wpisu do księgi
    wieczystej

    KG

  • 3. Data: 2006-03-17 11:18:31
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości news:dvcluc$hjm$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *kam* napisał(a):

    > nie można, bo własność lokalu powstaje dopiero z chwilą wpisu do księgi
    > wieczystej

    Ale będzie mógł tak kupić, tylko nie będzie mógł sprzedać?

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2006-03-17 14:13:18
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

  • 5. Data: 2006-03-17 14:23:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Rafał Święch napisał(a):
    > Napisales nieprawdę:)

    no dobrze, nie powstanie dopóki nie będzie wpisu :)

    KG

  • 6. Data: 2006-03-17 18:12:24
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania
    Od: "TmKJ" <t...@g...com>

    To jak ktos moze kupic, jak ktos inny nie moze sprzedac?!
    A ja myslalem, ze zalatwie to w pare dni!
    Swoja droga troche to chore, bo ze sprzedaza ekspektatywy nie
    byloby problemy, a majac juz akt i proces wpisu do ksiegi, to
    takiego mieszkania nie moge!