  • 1. Data: 2006-03-15 15:32:47
    Temat: KK, KPK przepisy "pojednawcze"?
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    Sprawa o naruszenie dóbr słowem drukowanym z KK.
    Wszelkie spory powinny być załatwiane chyba polubownie w mierę możliwości. Czy
    jest jakiś przepis mówiący o tym, że najpierw strony powinny wykorzystać
    możliwość polubownego załatwienia sporu, zanim skieruje się sprawę na drogę
    sądową? Mam na myśli fakt, że strona oskarzająca nigdy nie zażądała
    zamieszczenia sprostowania wynikajce z Prawa Prasowego - a chce dochodzić
    racji od razu przez KK. Czy jest jakiś przepis ogólny w temacie, że jednak
    najpierw trzeba w takim przypadku skorzystać ze szczegółowych zasad
    określonych na takie przypadki w Prawie Prasowym, a dopiero potem dochodzić
    swoich racji przed sądami z wykorzystaniem KK?
    zobowiązany za odpowiedz
    Zbyszek

  • 2. Data: 2006-03-15 20:07:10
    Temat: Re: KK, KPK przepisy
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie ma.

  • 3. Data: 2006-03-18 12:27:19
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    na pewno? szkoda. :( myślałem, że strona powinna, nie twierdzę że musi, ale
    przynajmnije powinna wykazać, że czyniła jakies starania o polubowne
    rozwiązanie sporu beż żadnych efektów przed oddaniem sprawy do sądu. Na zdrowy
    rozsądek to nawet sąd chyba powinien zapytać się, czy jakiekolwiek starania
    były podjete i czy nie przyniosły zadnych efektów.