  • 1. Data: 2006-03-15 16:21:55
    Temat: OC
    Od: "FoGregor" <g...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    Znalazłem się w ciekawej sytuacji. Prosze o ewentualne komentarze i fachowe
    porady. Jakiś miesiac temu otrzymałem pierwsze pismo z PZU S.A informujące,
    że zalegam ze składką za ubezpieczenie OC. Przy okazji nie wyjaśniające co
    jest podstawą zaległości. Zdziwiony wysłałem wyjaśnienie,
    że uregulowałem obie raty rozpisane przez agentkę i dołączyłem kopie dowodów
    wpłaty. Niedawno przyszło następne pismo, w którym napisano, że dodatkowa
    opłata
    należna jest ze względu na wiek do 25 lat współwłaściciela. Umowa
    ubezpieczenia zawarta została na okres 2004-12-28 do 2005-10-26, data
    urodzenia współwłaściciela to 1979.05.23 więc w momencie zawierania umowy
    ubezpieczenia miał już 25 lat skończone. Czyżby wiek liczyło się tylko
    rocznikami, nie uwzgledniając faktycznej daty urodzin? Ale nawet to mógłbym
    znieść i zapłacić tą składke, tylko że interesuje mnie czy PZU ma prawo
    żądać jakiejkolwiek zapłaty, skoro pani obsługująca mnie rozpisała dwie raty
    w takiej a nie innej wysokości i ja je w terminie uregulowałem. Wydaje mi
    się, że jest to karanie klienta za niekompetencje swojego pracownika, który
    przeoczył taki czy inny szczegół. Ponadto okres dotyczacy oplat juz dawno
    minal i dopiero teraz żąda się uregulowania zaległej ich zdaniem kwoty i
    straszy odsetkami. Ja swój obowiązek wykonałem w terminie i czuję się nie
    jak klient, lecz jakiś naciągacz.

    Podsumowując, czy to ja jestem w błędzie myśląc, że skoro współwłaściciel
    urodził się 1979.05.23 to w dniu 2004.12.28 ma, de facto, 25 lat skończone i
    żądanie uregulowania podwyższonej składki (z tytułu wieku do 25 lat) jest
    nieuzasadnione.
    Po drugie czy PZU ma prawo, żądać ode mnie pieniędzy skoro w czasie trwania
    umowy zapłaciłem wszystkie raty ustanowione przez pracownika PZU? Czy to nie
    jest troszkę tak jakby jedna ze stron zmieniała warunki umowy już po jej
    podpisaniu i to bez wiedzy drugiej strony.

    Osobiście czuje, że to bezprawie. Jeśli tak jest faktycznie to proszę o
    pomoc w znalezieniu podstawy prawnej, która pomogłabym mi udowodnić państwu
    z PZU, że są w błędzie.

    Dziękuję z góry
    GF

  • 2. Data: 2006-03-15 18:55:24
    Temat: Re: OC
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "FoGregor" <g...@p...onet.pl> napisał:

    > tylko że interesuje mnie czy PZU ma prawo żądać jakiejkolwiek zapłaty,
    IMHO nie ma prawa. Umowę została zawarta, podpisana i w niej określono
    wysokość składek, które zostały zapłacone.
    Innym problemem jest czy PZU został poinformowany o wieku
    współwłaściela we wniosku o zawarcie umowy.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-03-15 21:35:48
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur Golanski wrote:
    > Innym problemem jest czy PZU został poinformowany o wieku
    > współwłaściela we wniosku o zawarcie umowy.

    Jeśli PZU nie został tu wprowadzony w błąd (właściciel nie podał
    nieprawdziwego wieku), to nie ma znaczenia czy został poinformowany o
    wieku, grupie krwi czy kolorze włosów. Umowa została zawarta przez PZU
    dobrowolnie.