  • 11. Data: 2004-03-25 08:45:25
    Temat: Re: Sprzedaż kredytu a ochrona danych osobowych.
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    OK.
    Tylko komu nowemu. czy staremu właścicielowi?

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 12. Data: 2004-03-25 21:00:27
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    poool <p...@g...pl> napisał(a):

    > OK.
    > Tylko komu nowemu. czy staremu właścicielowi?
    Mógłbyś precyzyjniej zadać pytanie. Tomek

  • 13. Data: 2004-03-25 21:02:06
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    Drobna pomyłka pool. Pytanie nie było adresowane do Ciebie. Tomek

  • 14. Data: 2004-03-26 06:42:33
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    tomek tarasiuk wrote:
    > Powiedz proszę dlaczego trzeba spłacać kredyty. Tomek

    zawarło się umowę? trzeba ja wypełnić

    KG

  • 15. Data: 2004-03-27 14:08:43
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał(a):

    > zawarło się umowę? trzeba ja wypełnić
    >
    > KG
    Teoretycznie masz rację. A praktycznie nie. Umowa ma to do siebie że można
    negocjować jej warunki. Jeśli nie można negocjować warunków to się nie
    nazywa to coś umową. Oczywiście można się nie zgodzić. To też rozwiązanie.
    Ale życie jest o wiele bardziej skomplikowane niż przewidują to przepisy.
    Bank nie jest organizacją dobroczynną. To jest zwykła działalność
    gospodarcza. To taki sklep z pieniędzmi. W swoim działaniu niczym nie różni
    się od kiosku ruchu. Asortyment ma tylko inny. W działalności gospodarczej
    istnieje zawsze ryzyko że interes się nie uda. Jak piekarz dogada sie z
    klientem ( to też umowa ) że upiecze dla niego bardzo dużo bułek i klient
    nie odbierze, to co najwyżej bedzie mógł łabedzie w parku nakarmić. Bank jak
    źle oceni klienta to całą dopowiedzialność zwali na niego. A to przecież na
    banku ciąży odpowiedzialność spawdzenia krdytobiorcy. To nie klienci banków
    prowadzą agresywne kampanie reklamowe dotyczące kredytów. O ile mi wiadomo
    banki kuszą łatwym kredytem. W jakiejś części przypadków na skutek zdarzeń
    losowych klient nie jest w stanie wywiązać się z umowy. Bank powinien to
    przewidzieć. Powinien np. sprawdzać kondycje finansową firmy zatrudniającej
    kredytobiocę. Jeśli tego nie robią to ich wina że dają kredyty ludzim
    zatrudnionym w przedsięgiorstwach przeznaczonych do likwidacji. A jeśli to
    sprawdzają i dają kredyty takim osobom to 100% odpowiedzialności leży po
    stronie banku. Bo wiedzą że nie mają szansy na odzyskanie pieniędzy w sposób
    określony przez Ciebie umową tylko na warunkach dyktatu. No chyba że według
    Ciebie istnieje w 100% bezpieczy interes i jest nim właśnie bank. To niech
    każdy założy sobie po banku. Będziemy żyli w kraju bilonem i banknotami
    płynącym. Tomek
    ps. Kiedyś się umówiłem że będę zbierał na mieszkanie. Pieniądze odnosiłem
    co miesiąc do banku. Po długim okresie zbierania gdy miałem już całą sumę
    okazało się że ma w banku kilkadziesiąt złotych. Ciekawe kto sie nie
    wywiązał z umowy. Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie. Mieszkania oczywiście nie
    dostałem za te pieniądze.

  • 16. Data: 2004-03-27 15:06:27
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    tomek tarasiuk wrote:

> [...]
    > negocjować jej warunki. Jeśli nie można negocjować warunków to się nie
    > nazywa to coś umową. Oczywiście można się nie zgodzić. To też rozwiązanie.

    właśnie

    > W jakiejś części przypadków na skutek zdarzeń
    > losowych klient nie jest w stanie wywiązać się z umowy. Bank powinien to
    > przewidzieć.

    I przewiduje. Ustalając oprocentowanie na tej wysokości aby pokryło też
    straty. Zresztą Twoje pytanie nie dotyczyło sytuacji losowej tylko
    ogólnie spłacania kredytu.

> [...]
    > sprawdzają i dają kredyty takim osobom to 100% odpowiedzialności leży po

    A niby dlaczego? Pracownik zakładu zagrożonego likwidacją jeśli już
    chcesz używać tego przykładu jest o wiele bardziej swiadomy tego że może
    stracić prace i nie spłacić kredytu niż kredytodawca. Po co więć zadłuża
    się?

    > Bo wiedzą że nie mają szansy na odzyskanie pieniędzy w sposób
    > określony przez Ciebie umową tylko na warunkach dyktatu. No chyba że według
    > Ciebie istnieje w 100% bezpieczy interes i jest nim właśnie bank.

    Wybacz, ale jakoś nie mogę doszukać się powiązania.

    A gdzie tu wina banku?

    KG

  • 17. Data: 2004-03-27 15:41:50
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał(a):

    > I przewiduje. Ustalając oprocentowanie na tej wysokości aby pokryło też
    > straty. Zresztą Twoje pytanie nie dotyczyło sytuacji losowej tylko
    > ogólnie spłacania kredytu.
    Jak zauważułeś nigdzie nie pisałem o oprocentowaniu. Ale jak zacząłeś. Jeśli
    oprocentowanie kredytu wynosi np 20% a lokat 3% to bank wie że dużo ludzi
    nie spłaci kredytu. Zgodnie z Twoim rozumowaniem bank przewiduje straty i
    nadrabia je oprocentowaniem. Jeśli przykładowy piekarz miał się przejechać
    na co 7 kliencie to zaczął by sprawdzać ich wiarygodność. Jeśli bank tego
    nie robi to jego wina.

> [...]
    > chcesz używać tego przykładu jest o wiele bardziej swiadomy tego że może
    > stracić prace i nie spłacić kredytu niż kredytodawca. Po co więć zadłuża
    Niedawno był temat o zwolnieniach w Urzędzie Skarbowym. Zwalniali z dnia na
    dzień. Danie kredytu na 20% pielęniarce to 100% gwarancji że go nie spłaci,
    itd

    > Wybacz, ale jakoś nie mogę doszukać się powiązania.
    Może nie widzisz aluzji.

    > A gdzie tu wina banku?
    Zawarłem umowę. Nieistotne z kim. Ja się z niej wywiązywałem. Zamiast
    mieszkania mogę wypić połówkę. Nie tak się umawiałem. Ty pisałeś że z umów
    należy się wywiązywać. To dlaczego ja muszę a bank, rząd itp. nie muszą.
    > KG

    Tomek
    Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką.

  • 18. Data: 2004-03-27 20:06:25
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    tomek tarasiuk wrote:
    > Zawarłem umowę. Nieistotne z kim.

    Jak to nieistotne?

    > Ja się z niej wywiązywałem. Zamiast
    > mieszkania mogę wypić połówkę. Nie tak się umawiałem.

    Miałes w umowie zagwarantowane mieszkanie? Przez kogo?

    KG

  • 19. Data: 2004-03-27 23:17:45
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał(a):

    > Miałes w umowie zagwarantowane mieszkanie? Przez kogo?
    >
    > KG
    Masz rację z tą gwarancją. Ciekawi mnie dlaczego bank brał moje pieniądze.
    Kilkaset tysięcy osób oszczędzających w ten sam sposób dostało mieszkanie.
    Na dodatek na książeczce z napisem PKO wydrukowany był budynek. Według
    Ciebie ten domek na książeczce to była jakaś wizja artystyczna projektanta
    okładki. Z równym powodzeniem mógł tam umieścić kształt szwncsztukera ale
    byłoby to zbyt dosłowne. A plakaty w placówkach PKO zachęcające do
    oszczędzania w ten sposób zastępowały malowanie ścian. Ale jak zauważyłeś
    odeszliśmy od głównego tematu. Pool napisał "Bank Sprzedał mój kredyt,
    zaciągnięty jeszcze przed ustawą o ochronie
    danych osobowych, i teraz jakaś firma windykacyjna postawiła go w stan
    wymagalności.
    W umowie kredytowej nigdzie nie ma zawartej mojej zgody na sprzedaż kredytu
    i przekazanie moich danycch osobowych.
    Czy takie postępowanie Banku jest zgodne z prawem??" i oczekiwał sensownej
    odpowiedzi. Ty odpisałeś "a może byś najpierw spłacił kredyt?". Jak nie
    wiesz co mu odpisać żeby było na temat to lepiej nic nie pisz bo bedzie to
    źle widziane przez innych. Aż dziw bierze że do tej pory nie zostałeś za to
    naprostowany. Mnie takie pisanie nie na temat nie przeszkadza dlatego wdałem
    sie z Toba w wymiane poglądów. Rada żeby spłacił kredyt jest chybiona. W
    dobre rady to pool jest pewnie zaopatrzony do 60 roku życia. A tak na
    marginesie, jego postepowanie mi sie podoba. Nie dość że nie spłacił kredytu
    to jeszcze chce ich źgnąć na pare groszy. No to co jak już się wdałeś w tą
    duskusję to skończysz ją jak mężczyzna czy jak premier. Tomek

  • 20. Data: 2004-03-28 05:55:51
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    tomek tarasiuk wrote:
> [...]
    > Czy takie postępowanie Banku jest zgodne z prawem??" i oczekiwał sensownej
    > odpowiedzi. Ty odpisałeś "a może byś najpierw spłacił kredyt?".

    Doczytaj może na jakie pytanie odpowiedziałem.

    > Jak nie
    > wiesz co mu odpisać żeby było na temat to lepiej nic nie pisz bo bedzie to
    > źle widziane przez innych.

    Przykro mi bardzo, ale to ja będę decydował co i kiedy napisać.

    > A tak na
    > marginesie, jego postepowanie mi sie podoba. Nie dość że nie spłacił kredytu
    > to jeszcze chce ich źgnąć na pare groszy.

    Wspaniały wzór do naśladowania. Mniej wiecej jak złodziej, który
    oskarżyłby właściciela, że ten go pobił po złapaniu we własnym
    mieszkaniu. I zażądał zadośćuczynienia.

    KG