    From: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż kredytu a ochrona danych osobowych.
    Date: Sat, 27 Mar 2004 15:41:50 +0000 (UTC)

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał(a):

    > I przewiduje. Ustalając oprocentowanie na tej wysokości aby pokryło też
    > straty. Zresztą Twoje pytanie nie dotyczyło sytuacji losowej tylko
    > ogólnie spłacania kredytu.
    Jak zauważułeś nigdzie nie pisałem o oprocentowaniu. Ale jak zacząłeś. Jeśli
    oprocentowanie kredytu wynosi np 20% a lokat 3% to bank wie że dużo ludzi
    nie spłaci kredytu. Zgodnie z Twoim rozumowaniem bank przewiduje straty i
    nadrabia je oprocentowaniem. Jeśli przykładowy piekarz miał się przejechać
    na co 7 kliencie to zaczął by sprawdzać ich wiarygodność. Jeśli bank tego
    nie robi to jego wina.

    > A niby dlaczego? Pracownik zakładu zagrożonego likwidacją jeśli już
    > chcesz używać tego przykładu jest o wiele bardziej swiadomy tego że może
    > stracić prace i nie spłacić kredytu niż kredytodawca. Po co więć zadłuża
    > się?
    Niedawno był temat o zwolnieniach w Urzędzie Skarbowym. Zwalniali z dnia na
    dzień. Danie kredytu na 20% pielęniarce to 100% gwarancji że go nie spłaci,
    itd

    > Wybacz, ale jakoś nie mogę doszukać się powiązania.
    Może nie widzisz aluzji.

    > A gdzie tu wina banku?
    Zawarłem umowę. Nieistotne z kim. Ja się z niej wywiązywałem. Zamiast
    mieszkania mogę wypić połówkę. Nie tak się umawiałem. Ty pisałeś że z umów
    należy się wywiązywać. To dlaczego ja muszę a bank, rząd itp. nie muszą.
    > KG

    Tomek
    Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką.