  • 1. Data: 2006-04-20 12:14:30
    Temat: Sprzedaż chemii po oświadczeniu
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jako osoba fizyczna zanabyłem dziś w hurowni chemicznej pewnego
    płynu. W ilościach raczej niehurtowych. Jeszcze przed wypisaniem
    faktury poinformowano mnie, że będę musiał podpisać oświadczenie.
    Fakturę wystawiono. Potem dano do podpisania oświadczenie. A tam
    stało, że zobowiązuję się do nieużywania zakupionego specyfiku
    jako paliwo rakietowe, lub jego składnik, itp. Mega ROTFL :-D
    Podpisałem, a co mi tam. W końcu i tak nie zamierzałem z tego
    robić rakiety :-)

    I teraz pytania.
    Czy hurtownia mogłaby odmówić sprzedaży, gdybym tego nie chciał
    podpisać? Może taki jest wymóg prawny?
    Czy mieliby wobec mnie jakieś roszczenia, gdybym po podpisaniu
    zrobił z tego paliwo rakietowe i nie ukrywał tego faktu?

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 2. Data: 2006-04-20 12:32:11
    Temat: Re: Sprzedaż chemii po oświadczeniu
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    [...]

    > I teraz pytania.

    Moim zdaniem następnym razem zamiast megarotflować trzeba na
    miejscu poprosić o podstawe prawną rządania podpisania takiego
    oświadczenia.

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-04-20 12:56:19
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e27tvd$10n$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy mieliby wobec mnie jakieś roszczenia, gdybym po podpisaniu
    > zrobił z tego paliwo rakietowe i nie ukrywał tego faktu?

    Na paliwo pewnie akcyza :)

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 4. Data: 2006-04-20 13:00:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    januszek napisał(a) :
    > Moim zdaniem następnym razem zamiast megarotflować trzeba na
    > miejscu poprosić o podstawe prawną rządania podpisania takiego
    > oświadczenia.

    Do sprawy można podejść dwojako. Albo sztywno odmówić i kłócić
    się ileś minut, psując sobie i im humor. Albo szybko i
    bezproblemowo dokonać zakupu i mieć niezły ubaw, że potraktowano
    mnie nieomal jak zamachowca :-)
    Jako człowiek z natury wesoły wybrałem opcję B.

  • 5. Data: 2006-04-20 13:11:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    > Czy mieliby wobec mnie jakieś roszczenia, gdybym po podpisaniu
    > zrobił z tego paliwo rakietowe i nie ukrywał tego faktu?

    Jeśli chce ci się szukać to szukaj rozporządzenia do art.24 ustawy z
    dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym. Ja jestem zbyt leniwy :)

  • 6. Data: 2006-04-20 19:07:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > mnie nieomal jak zamachowca :-)
    > Jako człowiek z natury wesoły wybrałem opcję B.

    Nie namawiam Ciebie abyś się stawiał tylko sugeruję, żebyś zapytał u
    źródła[1] bo tu raczej nikt nie będzie wertował taczek z ustawami żeby
    Ci odpowiedź ;) Ja stawiam, że to efekt jakiegoś rozporządzenia
    ministra administracji wydanego na podstawie ustawy chemicznej ;)

    j.

    [1]Bo skoro wymagają to chyba potrafią podać podstawę prawną?

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 7. Data: 2006-04-20 20:22:58
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Glownym celem tegoz, bylo ograniczenie sprzedawania narkomanom
    rozpuszczalnika nitrocelulozowego i toluenu. Wiec zwykly klej butapren za 2
    zl, tez wymaga oswiadczenia..

    Ogolnie uwazam, ze idea jest sluszna, ale jakas chropawa w realizacji (BTW -
    to juz od 4 lat tak dziala..)

    Pozdro,

  • 8. Data: 2006-04-21 06:31:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hants wrote:

    > Glownym celem tegoz, bylo ograniczenie sprzedawania narkomanom
    > rozpuszczalnika nitrocelulozowego i toluenu. Wiec zwykly klej butapren
    > za 2 zl, tez wymaga oswiadczenia..

    W tym wypadku nie trafiłeś. Chodzi wyraxnie o akcyzę od paliw

  • 9. Data: 2006-04-22 07:46:00
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > W tym wypadku nie trafiłeś. Chodzi wyraxnie o akcyzę od paliw

    Od ekstrakcyjnej (wspaniale paliwo do wszelakich dwusuwow) i lakowej (mozna
    mieszac z ekstrakcyjna) nie wymaga sie oswiadczen.. One po prostu sa
    oblozone akcyza...

    Chyba trafilem,
    :-)

  • 10. Data: 2006-04-25 17:05:42
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e27tvd$10n$1@inews.gazeta.pl...

    > Podpisałem, a co mi tam. W końcu i tak nie zamierzałem z tego robić
    > rakiety :-)

    Podpisales, bo musiales. Bez tego hurtownia ci nie sprzeda.

    > I teraz pytania.
    > Czy hurtownia mogłaby odmówić sprzedaży, gdybym tego nie chciał podpisać?
    > Może taki jest wymóg prawny?

    Tak.

    > Czy mieliby wobec mnie jakieś roszczenia, gdybym po podpisaniu zrobił z
    > tego paliwo rakietowe i nie ukrywał tego faktu?

    Urząd skarbowy.

    Jak juz stwierdzono, ten wymóg wynika z ustawy o podatku akcyzowym i wielu
    rozporządzeń do niej. Po prostu w hurtowni chemicznej kupujesz towar BEZ
    akcyzy.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.