  • 1. Data: 2006-04-20 09:09:26
    Temat: przekazanie zachowku
    Od: "kocyx" <k...@W...pl>

    Witam

    Jestem uprawniony do zachowku. Postepowanie spadkowe zostalo przeprowadzone,
    calosc spadku przypadla jednemu spadkobiercy wg testamentu. Ow spadkobierca
    zaplacil podatki spadkowe w naleznej wysokosci. Ja nie skladalem powodztwa o
    zachowek. Spadkobierca z testamentu chce mi wyplacic ustawowy zachowek
    dobrowolnie - przelac polowe z ustawowej wysokosci spadku, jaka by mi
    przypadala bez testamentu, na moje konto. I tu kilka pytan:
    1. Czy mozna to przeprowadzic bez powodztwa o zachowek, czy innego
    postepowania sadowego? Po prostu przekazac pieniadze z tytulem "zachowek"?
    2. Czy bede musial zaplacic podatek spadkowy? Przypominam, ze spadkobierca
    uiscil juz podatek spadkowy od calej sumy spadku. Musze zaplacic go drugi
    raz od wartosci zachowku?
    Dziekuje z gory za rady
    koc