    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f52346f$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <1blltnh03plyg.e6y4lfodbelt$.dlg@40tude.net>
    <5f526537$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <jccu712m2v48$.1am5gdx4vyr7t$.dlg@40tude.net>
    <5f529125$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <4k4qw3xzl8u1$.1g97fbu87rnq5$.dlg@40tude.net>
    <5f529e8e$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <WRE4H.223124$t27.177442@fx34.ams1>
    <5f5a4b56$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <7Ky6H.755717$EWb.266341@fx42.ams1>
    <5f5b0f5a$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <N6V6H.144942$cv1.16047@fx01.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sat, 12 Sep 2020 12:24:42 +0200

    > Mi pomogli i zachowywali się zupełnie normalnie i przyzwoicie, ale to było ze
    > 20-25 lat temu.

    No i fajnie. Mi w sumie w niczym nie pomogli, ale fakt, że raz mignęli,
    że nie mam świateł i raz nie wlepili mandatu. A mogli zabić;)

    Za to jak udzielałem pierwszej pomocy (w sumie dużo tego wtedy nie było
    - koleś nieprzytomny ale stabilny w pozycji bocznej ustalonej) to jak
    nawinęło się dwóch stójkowych przed pogotowie, to zamiast pomocą byli
    zainteresowani moim dowodem osobistym i dyskusją ze mną i moją laską jak
    to nieodpowiedzialnie bez portfela z domu wychodzić na spacer.

    > Ja tam nie mam wystarczająco danych aby zadycydować, a też Twoje doświadczenia są
    > statystycznie nieistotne.

    Moje nie. Ale to nie przypadek, że od kiedy policja zbliżyła się do
    społeczeństwa to zaczęli być traktowani jak milicjanci i kulsoni.
    Spieprzyli w rok to co powoli przez dekadę odsyskiwali w rankingach
    zaufania (pomijając to czy słusznie czy nie).

    > Tak się zastanawiam ile tego wszystkiego jest efektem mimowolnego ostracyzmu,
    > któremu podlega policja ze względu na ich charakter pracy, i wynikające z tego
    > traktowanie policjantów jak potencjalnych oprawców i wrogów. Jednocześnie sporo
    > osób wykazuje kompletne niezrozumienie specyfiki tej pracy i znajduje jakąś
    > osobliwą chęć popieniaczenia sobie. Nie mówię tu o Tobie. Ogólnie. No nie wiem
    > Shrek, może polska policja jest specyficzna...

    Nie jest - pewnie cała postkomusza taka jest (w gruzji ponoć zrobili
    eksperyment - wywalili całą i zrobili rebranding na zasadzie jesteśmy
    teraz dla społeczeństwa - podobno różnica diametralna). Tu nawet nie
    chodzi o to że tam jakieś złogi siedzą (choć na pewno ma to wpływ - w
    końu od kogoś się uczyli). Po prostu u nas policja nie jest wyrazem
    jakiegoś szczególnego awansu społecznego. Przykra prawda jest taka, że
    jak spotkasz policjanta to będzie to dolna strefa ogarnięcia umyslowego
    ze stanowisk niefizycznych. Po prostu ogarnięci tam nie idą, a jak już
    trafią to nie spotkasz ich raczej na ulicy. Dlatego stójkowy to będzie
    stójkowy a im głupszy i im więcej mu władzy dasz tym będzie miał wyższe
    mniemanie o sobie i swojej mądrości. A potem ich szkolą wykonywania
    rozkaów i braku myślenia, każdego co się wychyli to spotyka wewnetrzny
    ostracyzm i masz kwiatki jakie masz.

    --
    Shrek