  • Data: 2018-04-29 16:40:00
    Temat: Re: Sprawa Alfiego Evansa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >A to _lekarze_ walczyli przed sądem o prawo do odłączenia aparatury
    >mechanicznie wspomagającej oddychanie? Chcesz opierdalać to
    >opierdalaj
    >precyzyjnie.

    Ponoc lekarze

    >W Polsce w NFZ pracują urzędnicy czy lekarze?
    >Dla mnie tam były dwie kwestie:
    >a) prawa tego szpitala (każdego szpitala NHS) do odłączenia
    >wspomagania oddychania

    Takie rzeczy sie zdarzaly, najczesciej chyba w USA, ale zawsze
    argumentowano pieniedzmi, a nie dobrem pacjenta.
    Ewentualnie dobrem innych pacjentow - jak jednego bedziemy trzymac, to
    dla innych pieniedzy zabraknie.

    Przy czym ... nie wiem jak w UK, u nas by sie szpital chyba ucieszyl -
    jest pacjent - sa pieniadze.
    No chyba, ze sie NFZ zabezpieczyl i placi od planowego czasu choroby.

    Szpitale w USA pierunsko drogie ... IMO respirator nie jest taki
    drogi, wypozyczyc, wypisac i niech rodzice sami dbaja, aby im pradu
    nie zabraklo ...

    >b) zakaz przewiezienia do innego szpitala z leczeniem już nie na
    >koszt NHS

    Ciagle "dla dobra pacjenta".

    >Życie ludzkie jest ponoć bezcenne ale budżet NFZ/NHS jest
    >ograniczony.

    Tylko ze to juz nie mialo NHS nic kosztowac.

    Nie wiem jakie zwyczaje w UK, ale u nas ... jakby wypisali za
    szpitala, to nie widze problemow z wywiezieniem za granice na
    leczenie.
    Chyba, ze szpital by oponowal przeciw wypisaniu - "dla dobra pacjenta"
    jak najbardziej moglby, ale w sytuacji, gdy chca go zabic - kuriazalne
    by to bylo.

    >Gdzieś kołdry zabraknie ale mogło zbraknąć mniej kurewsko IMHO.

    A gdzies tam jeszcze kwestia ZUS - utrzymaja przy zyciu, a potem sie
    beda domagac zasilku opiekunczego, podwyzki renty socjalnej, dodatku
    rehabilitacyjnego :-)

    Ups, nie powiniemem usmieszku dodawac.

    J.