    From: Sero <s...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sposob na niezapalacone mandaty
    Date: Sat, 04 Sep 2004 21:13:37 +0200

    kam wrote:

    > I tak są za niskie.

    No nie wiem.
    Dostalem 400zl za skret w prawo, w miejscu gdzie byl zakaz skretu. Wg
    taryfikatora max to 200zl za to. Nie dostalem zadnych punktow (w takim
    razie wg tego algorytmu nie powinienem placic?). Zagrozenia ZADNEGO nie
    spowodowalem, w przeciwienstwie do policjanta, ktory mnie zatrzymywal i
    przy okazji wywolal maly chaos na skrzyzowaniu.
    Dla mnie 400zl to sporo, tymbardziej, ze nie dalej jak 2 miesiace wczesniej
    moja matka miala wypadek. Facet wyjechal z drogi podporzadkowanej,
    przekraczajac przy tym dozwolona predkosc, i dosc solidnie walnal w
    samoachod. Wszyscy sie dziwili, ze nikomu nic sie nie stalo, bo samochod
    poszedl do kasacji. Kilka miesiecy trzeba bylo czekac az ubezpieczalnia
    wyplaci kase... wiecie jak wysoki mandat dostal sprawca wypadku? 300zl...
    Jeszcze moge dolozyc do tego historyjke o miom koledze, ktory dostal 50zl za
    przechodzenie przez trawnik. Ile razy dziennie przechodzicie przez
    trawnik...? ewidentnie policjanowi sie nudzilo.
    Nargorszy jest ten system awansow i dzialajacy w nim mlodzi policjanci. Zeby
    awansowac potrzebuja jakies punkty, jeszcze do tego musza wykazywac sie
    dzialaniem. Potem taki policjant sie caly czas opierdala i na koniec dnia
    sobie zlapie paru ludzi na przechodzeniu przez trawnik, zeby mial o czym
    raport napisac i zeby go nie wywalili z pracy przed najblizsza wyplata...