  • 1. Data: 2002-11-18 08:26:11
    Temat: Spolka z o.o. - aport
    Od: "orman" <a...@w...pl>

    Mam mala spolke z o.o. chcialbym powiekszyc jej kapital.
    Czy moge to zrobic poprzez aport?
    Aportem mialyby byc: baza danych teleadresowych (kilkadziesiat tysięcy
    rekordow), raporty rynkowe dot. branz w ktorej firma dziala, oprogramowanie
    przeze mnie zaprojektowane (vortal) etc.
    Czy mozna wprowadzic taki aport do spolki? Jak go wycenic? Kto to ma zrobic?

    Bede wdzieczny za pomoc.

  • 2. Data: 2002-11-18 12:29:34
    Temat: Re: Spolka z o.o. - aport
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    oprogramowanie jak najbardziej. Natomiast dane "teleadresowe" niestety nie.
    Wycenia rzeczoznawca majątkowy.

  • 3. Data: 2002-11-19 21:41:41
    Od: "agadave" <a...@s...pl>

    wycena dokonywana jest przez wspolnikow; jedynie w spolce akcyjne potrzeba
    rzeczoznawcy; w zoo nie ma absolutnie takiego wymogu - co nie oznacza ze
    mozesz zrobic to dowolnie; jak zawyzszysz wartosc, ponosisz odpowiedzialnosc
    (razem z zarzadem ktory dopuscil do tego) do uzupelnienia wartosci wkladu;

    mysle ze baza danych teleadresowa nadaje sie na aport, ma zdolnosc
    aportowa - w dzisieszych czasach wartosci 'elektroniczne' coraz prezniej
    wdzieraja sie na rynek; notariusze nie odmawiaja sporzadzania takich aktow -
    co do sadow to roznie bywa, ale sa coraz bardziej liberalne;

    polecam lakture 2 tomu komentarza soltysinskiego do KSH; to wielki autorytet
    i zdecydowanie przychyla sie do tego co pisze;

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-11-22 11:59:04
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Baza klientów ma zdolnośc aportową?
    A jak z tego zaspokoja się później ewentualni wierzyciele?
    Co do wyceny to zgadzam się jak najbardziej. Rzeczoznawca jest po to by
    wspólnicy i zarząd mogli sie uwolnić od odpowiedzialności jak coś z nim
    będzie nie tak....

  • 5. Data: 2002-11-22 12:34:12
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Baza klientów ma zdolnośc aportową?

    Oczywiście.

    > A jak z tego zaspokoja się później ewentualni wierzyciele?

    Tak, jak ze wszystkich innych praw należących do spółki.

    A odpowiada się _ pod cytatem_.

    Depi.