  • 1. Data: 2005-08-05 21:19:08
    Temat: wady czynności prawnej
    Od: wojtek<w...@w...pl>

    Witam wszystkich.

    Do podjęcia uchwały Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Sądu Najwyższego
    wymagana jest obecność co najmniej 2/3 sędziów każdej z izb. Uchwały zapadają
    zwykłą większością głosów.

    Moje pytanie:
    Jaką wadą będzie dotknięta uchwała podjęta przez niekompletne kworum,np. w
    obecności jedynie połowy sędziów każdej z izb?

    Dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam, Wojtek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-08-06 13:53:53
    Temat: Re: wady czynności prawnej
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "wojtek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaką wadą będzie dotknięta uchwała podjęta przez niekompletne kworum,np. w
    > obecności jedynie połowy sędziów każdej z izb?

    Czy ty wiesz wogóle co oznacza czynność prawna ? Nie jest to miejsce na
    prowadzenie wykładów . Zajrzyj do bodajrze o ile dobrze pamiętam Prawo
    Cywilne - zarys części ogólnej obojętnie jakiego autora min. np Woltera
    str.274 , a się przekonasz że czynność prawna a to o co pytasz jest
    zupełnie czym innym.
    Dlatego też odpowiem ci pytaniem na postawione prze ciebie pytanie
    Złóżmy że wymagana jest obecność większości sędziów Zgromadzenia O
    gólnego a nie ma tej większości to uchwała zostanie wogóle podjęta ?

    Nadto zajrzyj do KC Art. 8 i n.
    -

  • 3. Data: 2005-08-06 17:08:23
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dd2fdn$ee$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Kazimierz Kotowicz <k...@p...tp.pl> napisał/a:

    > Zajrzyj do bodajrze o ile dobrze pamiętam
    > Prawo Cywilne - zarys części ogólnej obojętnie jakiego autora min.
    > np Woltera str.274

    ROTFL. Nie pamiętasz bodajŻe czy to prawo cywilne, ale podajesz nr strony w
    konkretnej książce? Okładkę koza zjadła?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji.
    Pozostałych osiem się nie liczy.

  • 4. Data: 2005-08-06 18:19:41
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:dd2qqd$a42$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Tatiana
    > --
    > Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji.
    KK

  • 5. Data: 2005-08-06 19:31:15
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Moje pytanie:
    > Jaką wadą będzie dotknięta uchwała podjęta przez niekompletne kworum,np. w
    > obecności jedynie połowy sędziów każdej z izb?

    Nie jest to czynność prawna, tylko akt prawny (bo orzeczeniem bym się bał
    nazywać).
    Nie ma czegoś takiego jak niekompletne quorum, quorum jest albo go nie ma.
    A tak serio, to pytanie raczej z tych akademickich - bo to raczej
    niewyobrażalne, a nawet gdyby - to kto miałby to stwierdzić?
    Jeśli już, to może jakaś naciągana analogia z niewaznością orzeczenia
    wskutek wydania orzeczenia przez skład sprzeczny z przepisami ustawy (KPK,
    KPC)?

    A tak z ciekawości - skąd takie problemy?

    JK

  • 6. Data: 2005-08-10 10:16:35
    Od: wojtek<w...@w...pl>

    > A tak z ciekawości - skąd takie problemy?
    >
    > JK

    Witam.
    Właściwie na nurtujący mnie problem uzyskałem odpowiedź.Dziękuje.Chodziło mi o
    to,czy wogóle można było powiedzieć ,że uchwała została podjęta.
    Posłużyłem się niewłaściwym przykładem.
    W komentarzu do kc Stanisław Dmowski,Stanisław Rudnicki czytam:"Rozróżnia się
    więc czynności jednostronne według tego,czy do wywołania skutków prawnych
    niezbędne jest oswiadczenie woli innej osobie,...........Wyodrębnia się ponadto
    osobną kategorię uchwał osób prawnych typu korporacyjnego....Należą tu
    przewidziane w odpowiednich przepisach kc i ksh decyzje kolegialne wspólników
    spółek cywilnych i handlowych,zarządów,rad nadzorczych i walnych
    zgromadzeń.Uchwały te uwazane są za czynności prawne......str219.
    A wcześniej na str.218 "Uchwały organów korporacyjnych wywołujące skutki
    prawne w zakresie prawa cywilnego są oświadczeniami woli i czynnościami
    prawnymi w rozumieniu tego prawa.

    I takie uchwały miałem na myśli

    Więc zapytam:
    Czy uchwałę koła gospodyń wiejskich,spółdzielni kółek rolniczych, można nazwać
    jednostronną czynnością prawną?

    A tak z ciekawości - skąd takie problemy?

    Szukam prawnika do zastępstwa procesowego

  • 7. Data: 2005-08-10 21:33:43
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:ddck63$hko$1@opal.futuro.pl,
    wojtek <w...@w...pl> napisał/a:

    > Więc zapytam:
    > Czy uchwałę koła gospodyń wiejskich,spółdzielni kółek rolniczych,
    > można nazwać jednostronną czynnością prawną?
    >
    > Szukam prawnika do zastępstwa procesowego

    Matko i córko. Cóżesz to koło gospodyń wiejskich Ci zrobiło?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Kobieta stanowi niebezpieczeństwo dla każdego raju.
    /Paul Claudel/

  • 8. Data: 2005-08-11 20:18:12
    Od: wojtek<w...@w...pl>

    > Matko i córko. Cóżesz to koło gospodyń wiejskich Ci zrobiło?

    Absolutnie nic.To takie szkolne rozważania.

  • 9. Data: 2005-08-12 21:36:41
    Od: wojtek<w...@w...pl>

    Panowie
    To tylko dyskusja.Nie oczekuję żadnej porady.Panie Kotowicz,Kowalski.Marcinie:-
    ((((((((

    -> http://usenet.pomocprawna.info