  • 1. Data: 2005-08-05 23:31:13
    Temat: Stacja Benzynowa ORLEN i prawo
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Chciałam dzisiaj kupić na stacji benzynowej Orlen w Warszawie, przy ul.
    Sobieskiego/Limanowskiego papierosy Spike i okazało się, że nie ma. Do tej
    pory zawsze były, a teraz nie ma już od paru dni - żadnych z tej serii.
    Pracownik stacji (sprzedawca) powiedział, że wyszło takie *zarządzenie
    odgórne*, że na tej stacji już papierosów Spike nie będzie!.
    Nie chodzi mi szczególnie o same papierosy, tylko o fakt. Kto wydał takie
    zarządzenie? Dlaczego wszystkie inne papierosy są na honorowym miejscu, wóda
    i piwo też eksponowane, polecane dla samochodziarzy, a akurat sprzedaż tych
    papierosów jest zabroniona? Czyżby to tylko te papierosy szkodziły ludziom,
    a inne papierosy, wóda i piwo to może lekarstwo?
    Ciekawa jestem kto wymyślił takie "mądre" zarządzenie :-(

    --
    Kaja

  • 2. Data: 2005-08-05 23:46:50
    Temat: Re: Stacja Benzynowa ORLEN i prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    Myślę, że na te (i pewnie wiele innych) pytania może Ci odpowiedzieć
    pracownik tej stacji. Podejrzewam, że po prostu słabo schodziły i nie
    będą już nimi handlować. O jakimś zarządzeniu ogólnie obowiązującym nie
    słyszałem.

  • 3. Data: 2005-08-05 23:56:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <3gys7ff27x1q$.oao5jnmglpfv$.dlg@40tude.net>, Kaja wrote:
> [...]
    > Pracownik stacji (sprzedawca) powiedział, że wyszło takie *zarządzenie
    > odgórne*, że na tej stacji już papierosów Spike nie będzie!.
    [..]
    > Ciekawa jestem kto wymyślił takie "mądre" zarządzenie :-(

    Zapewne "Orlen" bo z całą pewnością nie Sejm i nie Rząd :)
    Słowem, pytaj w Orlenie.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-08-06 00:09:14
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

> [...]
    ludziom,
    > a inne papierosy, wóda i piwo to może lekarstwo?
    > Ciekawa jestem kto wymyślił takie "mądre" zarządzenie :-(

    to samo bylo kiedys z Irisami na wielu (nie wiem czy na wszystkich) stacjach
    Orlen, jakis czas wczesniej byly ale nie eksponowane na pólce (obsluga
    mowila: "pytac..bo sa pod ladą..bo koncern nie zaplacil za eksponowanie ich
    na polce")..potem nie bylo w ogole, teraz są ale widocznie pora na spike.
    Teraz wiem ze Irisow nie ma na niektorych stacjach Jet...ale nie pytalam
    dlaczego.

    Nora

  • 5. Data: 2005-08-06 05:42:18
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

> [...]
    > odgórne*, że na tej stacji już papierosów Spike nie będzie!.
    > Nie chodzi mi szczególnie o same papierosy, tylko o fakt. Kto wydał takie

    Orlen. Jako 'prywatna' firma ma prawo handlowac, czym chce.
    Ty jako konsument masz prawo kupowac papierosy SPIKE gdzie chcesz, nie
    musisz na Orlenie.
    To sie nazywa 'wolny rynek'. Jesli nie zauwazylas - mamy ponoc takowy od 16
    lat.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2005-08-06 13:42:54
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 6 Aug 2005 07:56:44 +0800, *Marcin Debowski*
    <news:sbu0dd.s7c.ln@ziutka.router> napisał(a):

    > Zapewne "Orlen" bo z całą pewnością nie Sejm i nie Rząd :)
    > Słowem, pytaj w Orlenie.

    Znalazłam stronę internetową Orlenu i wysłalam maila.
    Niestety oni maja nieaktualne adresy e-mailowe i wszystkie maile, które do
    niech powysyłałam wróciły do mnie. Dzwonić mi się nie chce, wysyłać pisma
    poleconym to też bez sensu.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2005-08-06 13:46:40
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 6 Aug 2005 02:09:14 +0200, *Nora*
    <news:dd0v7t$20j$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > Teraz wiem ze Irisow nie ma na niektorych stacjach Jet...ale nie pytalam

    Te Spike też trzymali pod ladą ostatnio.
    Nie wiedziałam, że za eksponowanie na półce (swojej), przeznaczone do
    sprzedaży papierosy trzeba płacić :D

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2005-08-06 14:53:36
    Od: Bartosz 'Beerman' Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sat, 6 Aug 2005 15:42:54 +0200, Kaja <k...@n...ma.wp.pl> wrote(a):

> [...]
    > niech powysyłałam wróciły do mnie. Dzwonić mi się nie chce, wysyłać pisma

    No weż przestań. Jeśli producent/dystrybutor papierosów tej marki nie
    dogadał się z Orlenem co do warunków ich sprzedaży, to ich nie sprzedają.
    Co w tym dziwnego? Mamy wolny rynek. Sklep z butami też ma mieć obuwie
    wszystkich występujących na rynku producentów (o ile w ogóle byłoby to
    technicznie wykonalne) bo ty sobie tak życzysz? Tym bardziej, że stacja
    benzynowa nie jest punktem handlowym specjalizującym się w takim obrocie,
    a niejako robi to tylko "przy okazji" handlu paliwem.

    Idź po prostu do konkurencji, najlepszą metodą "zmuszenia" Orlenu do
    ponownego sprzedawania tych papierosów, jest uciekanie do konkurencji.
    Wtedy zauważą, że być może coś tracą. Wolny rynek, wybór należy do
    Ciebie.

    Co do eksponowania niektórych marek, a chowania innych pod lady, to z
    doświadczenia wiem, że koncerny oferują pewne profity za takie właśnie
    eksponowanie ich produktów. Nie tylko w branży tytoniowej zresztą...

    B.

  • 9. Data: 2005-08-06 16:47:20
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    6 Aug 2005 16:53:36 +0200, *Bartosz 'Beerman' Mierzwiak*
    <news:slrndf9jng.nfd.barmierz@gimli.mierzwiak.com> napisał(a):

    > No weż przestań. Jeśli producent/dystrybutor papierosów tej marki nie
    > dogadał się z Orlenem co do warunków ich sprzedaży, to ich nie sprzedają.

    Ok, ale mnie chodzi o to zarządzenie odgórne. Kto je wydał. I gdzie to jest.

> [...]
    > benzynowa nie jest punktem handlowym specjalizującym się w takim obrocie,
    > a niejako robi to tylko "przy okazji" handlu paliwem.

    To jest zarazem sklep. Tu i mleko można kupić.

> [...]
    > ponownego sprzedawania tych papierosów, jest uciekanie do konkurencji.
    > Wtedy zauważą, że być może coś tracą. Wolny rynek, wybór należy do

    Problem w tym,a właściwie luksus, że tą stację mam niedaleko domu i jest
    czynna 24 godziny na dobę w dni powszednie i wszystkie święta.

    > Co do eksponowania niektórych marek, a chowania innych pod lady, to z
    > doświadczenia wiem, że koncerny oferują pewne profity za takie właśnie
    > eksponowanie ich produktów. Nie tylko w branży tytoniowej zresztą...

    Rozumiem.

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2005-08-06 16:52:39
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Ty jako konsument masz prawo kupowac papierosy SPIKE gdzie chcesz, nie

    Sprostowanie .... gdzie mozesz ;))))

    --
    Krzysiek, Krakow