  • 1. Data: 2005-08-05 22:23:06
    Temat: Warunki licencji - nie zna ich nawet Microsoft :-D
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Pytałem się MS o rozumienie niektórych zapisów w ich licencji.
    Chodziło o sprzedaż oryginalnego Windowsa i dodanie legalnej
    kopii. Uzurpatorzy z Allegro twierdzą, że to nielegalne (i mnie
    zawiesili)
    Właśnie dostałem odpowiedź z MS.

    " Szanowny Panie,
    [...]
    Produkty firmy Microsoft mogą być używane tylko na mocy
    odpowiedniej umowy licencyjnej EULA oraz zgodnie z jej warunkami,
    a także przepisami prawa autorskiego. Jeśli potrzebuje Pan pomocy
    przy interpretacji wytycznych zawartych w Umowach Licencyjnych
    Microsoft proszę skonsultować się z własnym prawnikiem,
    specjalistą w dziedzinie prawa autorskiego.
    [...]"

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 2. Data: 2005-08-05 23:22:07
    Temat: Re: Warunki licencji - nie zna ich nawet Microsoft :-D
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dd0oqt$ef4$1@inews.gazeta.pl...

    Nie tyle nie zna, co nie chce ich zinterpretować :-)

  • 3. Data: 2005-08-05 23:38:52
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Nie tyle nie zna, co nie chce ich zinterpretować :-)

    O znajomosci w Microsofcie... :>

    http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_119038.
    html
    http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_122722.
    html

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-08-06 00:06:07
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zawartych w Umowach Licencyjnych Microsoft proszę skonsultować się z
    > własnym prawnikiem, specjalistą w dziedzinie prawa autorskiego.

    Niestety cała wykładnia prawa leży w Redmont (główna siedziba Microsoft),
    dla tego polska strona ma nie wiele do powiedzenia.

    Licencja jest następująca (uszczególniam tylko te elementy, które wydaja mi
    się tu sednem sprawy):

    Kupując WIndowsa, stajesz się prawomocnym lecencjobiorcą (nie saś
    właścicielem). Licencja jednak nie daje Ci prawa do odsprzedania swojej
    licencji innym osobom czy podmiotom (Allegro ma racje). Microsoft ostatnio
    ( powiedzmy pół roku temu ) dał mozliwość zwrotu ich oprogramowania w
    głównych śiedzibach firmy, na terenie Polski (zdaje się że tylko w
    Warszawie - znaczy się musisz jechać do Warszawy i tam na miejscu oddać).
    ALe za pewne program ten dotyczy tylko Windows XP, góra Windows 2000.

    A teraz małe wyjaśnienie:

    kupując WIndowsa, kupujesz tylko licencje (warunkową) na jego użytkowanie,
    nic więcej. Licencja ma to do siebie, ze jest ona dokładnie na warunkach
    jakie licencjodawca Ci daje (oraz Ty zgodziłeś się kupić) . To nie jest coś
    takiego że przychodzisz do sklepu z meblami i kupujesz biurko. Firmy
    komputerowe by chronić swoje interesy nie udzielają prawa do posiadania
    egzemplarza (dzieła/programu), lecz udzielają tylko warunkowe prawo
    użytkowania. Można to uzasadnić tym, że zrobienie kopii programu, nad którym
    pracowało codziennie 3000 programistów, 100 analityków, 6000 testerów, przez
    ostatnie 10 lat, trwa tyle co wypalenie płyty CD - powiedzmy około 3 minuty.
    Natomiast zrobienie kopii biurka jest jednak trochę większą pracą (na
    egzeplarz) - a idea kostrukcji biurka nie zmieniła się od..... pierw
    człowiek nauczył sie wykorzystywać ogień... potem ktoś wynalazł koło.... no
    a powiedzmy 4000 tyśące lat temu pierwszy duży głaz o płaskim wierzchu
    służył jako podpórka do stawiania rzeczy (np patroszenia kura-nozaura).

    Z góry przepraszam za końcowy (powyższy) sarkazm (nothing personal - jak
    mówią amerykanie).

    > Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości Internetu z
    > Twojego komputera i vice-versa.

    Tak, zgadza się... to tak samo jak najbezpieczniejszy serwer - to ten
    odłączony od sieci, na kóry nawet admin zapomniał hasło dostępu.

  • 5. Data: 2005-08-06 15:18:43
    Od: gogo <g...@i...pl>

    > Kupując WIndowsa, stajesz się prawomocnym lecencjobiorcą (nie saś
    > właścicielem). Licencja jednak nie daje Ci prawa do odsprzedania swojej
    > licencji innym osobom czy podmiotom (Allegro ma racje).

    A to ciekawe, bo Microsoft twierdzi , że można sprzedawać używanego
    Windowsa :
    http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/def
    ault.mspx

    co prawda niektóre ich warunki wydają się bezprawne, ale możliwośc
    handlu Windowsem jest jak najbardziej dopuszczalna

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-08-06 15:43:25
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "gogo" <g...@i...pl> wrote in message

    > A to ciekawe, bo Microsoft twierdzi , że można sprzedawać używanego
    > Windowsa :

    "Czy mogę odsprzedać używane oprogramowanie Microsoft?"
    Pierwsza linijka odpowiedzi na to pytanie wskazuje, że wszelkie warunki i
    prawa licencjobiorcy znajdują się w Licencji.

    Dalej jest ogólne przestawienie, scenariusza sprzedaży, które może w ogóle
    nie dotyczyć jakiegokolwiek produktu sprzedawanego przez Microsoft, bo
    wszystkei zasady i szegóły sa w Licencji.

    > http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/def
    ault.mspx

    > co prawda niektóre ich warunki wydają się bezprawne, ale możliwośc

    które?

  • 7. Data: 2005-08-06 16:12:43
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Jakub napisał(a):
> [...]
    > nie dotyczyć jakiegokolwiek produktu sprzedawanego przez Microsoft, bo
    > wszystkei zasady i szegóły sa w Licencji.

    Slepy jesteś czy co ?
    Nie widzisz tytułu strony :
    Licencje Microsoft: Często zadawane pytania
    Wątek jest o Microsofcie, więc prostuje bzdury, które Ty pisałeś o
    sprzedaży Windowsa

  • 8. Data: 2005-08-06 16:54:50
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "gogo" <g...@i...pl> wrote in message

    > Slepy jesteś czy co ?

    Jesteś naiwny.

    > Nie widzisz tytułu strony :
    > Licencje Microsoft: Często zadawane pytania
    > Wątek jest o Microsofcie, więc prostuje bzdury, które Ty pisałeś o

    Słuchaj, jeśli na samym początku odpowiedzi jakiegoś pytania jest napisane,
    że jedyną i ostateczną wykładnią jest treść licencji, to to, co dalej
    napiszą nie ma żadnej mocy prawnej (nie obowiązuje w ogóle) - pogódź się z
    tym!

    Przeczytaj swoją licencje, a potem przytocz tutaj fragment pozwalający Ci na
    dokonanie tego, co jest napisane na tej stronie, zamiast wchodzić w rolę
    ofiary swojej ignorancji. Może rzeczywiście w Twojej licencji jest tam taki
    fragment, ale nigdy się nie spodziewaj, ze w innej wersji tego samego
    produktu, lub zupełnie innym produkcie będzie ta same licencja.

    I jeszcze Ci powiem mądralo, posiadam darmową licencję na niekomercyjne
    użytkowanie dowolnego oprogramowania firmy Microsoft (poza grami), która
    nabyłem jako student uczelni biorącej subskrypcję MSDNAA, i nie mam prawa
    odsprzedać tej licencji nikomu.

  • 9. Data: 2005-08-06 17:20:33
    Od: gogo <g...@i...pl>

> [...]
    > że jedyną i ostateczną wykładnią jest treść licencji, to to, co dalej
    > napiszą nie ma żadnej mocy prawnej (nie obowiązuje w ogóle) - pogódź się z

    ROTFL miesiąca :-))

  • 10. Data: 2005-08-06 17:40:07
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "gogo" <g...@i...pl> wrote in message

    > ROTFL miesiąca :-))

    Szkoda że wciąż nie potrafisz skontrastować tego co jest na tej stronce z
    licencją MSDNAA. Naprawde zastanów się z czego się smiejesz.Podejrzewam
    także że nie do końca wiesz co to jest licencja. Podejrzewam także że wogóle
    nie zdajesz sobie sprawy z tego że nie masz żadnego prawa własności do
    żadnego programu firmy Microsoft.

    Spodziewam się kolejnego takiego ROTFL.