    From: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółka cywilna -once more
    Date: Sat, 06 Aug 2005 10:41:14 +0200

    Roxy napisał(a):
    > Witam,
    > nasunęła mi się pewna wątpliwość - czy US tej nowej firmy nie potraktuje
    > jako firmanctwo ? W celu obniżenia np. podatku dochodowego ?

    ale on z kimś innym spółkę chyba chce założyć...

    > Zakładam tak : firma X /s.c. z tym wspólnikiem/ jest na KPiR, prowadzi
    > np.sprzedaż komputerów, i druga firma - też s.c /z TYM SAMYM wspólnikiem/
    > tez sprzedaje komputery, i też na KPiR...

    czy to w ogóle przejdzie???

    > Można wtedy "przerzucać" np. koszty, obrót, tak - by zamiast z jednej firmy -
    > zapłacić podatek doch. np. 40 % - z obu mieć po 19 %... ???

    kiedy jak pomyślisz, to bez sensu jest...
    jeśli są to Ci sami właściciele, ten sam profil działalności (dostawcy,
    klienci, etc.), to przerzucając koszty/dochody uzyskamy ten sam efekt w
    jednej firmie - suma kosztów obu i suma dochodów wpada w ten sam próg
    podatkowy

    --
    regent...
    (...)