  • 1. Data: 2002-05-01 10:01:26
    Temat: Spółka cywilna i pozew do sądu
    Od: "Andrew" <A...@c...pl>

    Pewna spółka cywilna jest mi winna około 20 tyś. zł.
    Chciałem pozwać do sądu obydwu wspólników. Dowiedziałem się jednak
    że spółka ta została rozwiązana, a właściciele sprzedali mieszkanie i
    wymeldowali się.
    Czy jest jakaś możliwośc odnalezienia ich ? Co w przypadku kiedy
    nigdzie nie będą zameldowani ?

  • 2. Data: 2002-05-01 22:01:42
    Temat: Re: Spółka cywilna i pozew do sądu
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <aaonfc$fhl$1@news.tpi.pl>, A...@c...pl says...
> [...]
    > wymeldowali się.
    > Czy jest jakaś możliwośc odnalezienia ich ? Co w przypadku kiedy

    Mozesz wniesc o ustanowienie kuratora procesowego dla pozwanych (art 143
    kpc). Mozna to zrobic albo rownoczesnie z wniesieniem pozwu albo w
    trakcie postepowania, po tym jak pierwsze doreczenie okaze sie
    niemozliwe (sad wezwie do wskazania aktualnego adresu). Nalezy
    uprawdopodobnic , ze miejsce pobytu jest nieznane (np. pismo organu
    meldunkoweg, biura adresowego itp - 144 kpc). W przeciwnym razie sad
    zawiesi postepowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 3. Data: 2002-05-02 21:19:20
    Od: "Pawel" <c...@p...fm>

    Użytkownik "Andrew" <A...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chciałem pozwać do sądu obydwu wspólników. Dowiedziałem się jednak
    > że spółka ta została rozwiązana, a właściciele sprzedali mieszkanie i

    mozesz ich skutecznie pozywac ale juz przed sadem cywilnym

    > Czy jest jakaś możliwośc odnalezienia ich ?

    Co w przypadku kiedy
    > nigdzie nie będą zameldowani ?

    wtedy doreczenie pod poprzedni adres ma skutki prawne

    pozdr

  • 4. Data: 2002-05-09 21:06:00
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Daniel <d...@h...pl> wrote <M...@n...tpi.pl>:

> [...]
    >uprawdopodobnic , ze miejsce pobytu jest nieznane (np. pismo organu
    >meldunkoweg, biura adresowego itp - 144 kpc). W przeciwnym razie sad

    Masz rację, ale po co ?

    Po 1. autor pierwszego postu będzie musiał opłacić zaliczkę na koszty
    kuratora (zwykle niemałe).
    Po 2. za jego pieniądze spółka cywilna dostanie darmowego pełnomocnika,
    który będzie bronił jej interesów (a jest to zwykle radca prawny, adwokat
    albo pracownik Sądu).

    Skoro są bez kasy, to tylko marnowanie kasy. Najlepiej byłoby dorwać ich i
    poprosić (hmm, może nie aż tak delikatnie) o uznanie roszczenia z datą in
    blanco. Kiedy sie wzbogacą, dodasz datę i wniesiesz pozew.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."