  • 11. Data: 2004-04-08 10:45:21
    Temat: Re: Spółka cywilna...
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Pawel Najgebauer" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c51p8k$1k3$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie zebym sie czepial ale spolka cywilna nie jest spolka osobowa.

    Oczywiscie ze spolka cywilna jest spolka osobowa. Klasyczna definicja
    wyjasnia, ze spolka osobowa jest spolka, ktora nie ma osobowosci prawnej, a
    jej majatek nie jest oddzielony od majatku tworzacych ja osob.

    Wsrod spolek handlowych (dzialajacych na podstawie kodeksu handlowego)
    spolkami osobowymi sa: s. jawna i s.komandytowa.

    Spolka osobowa, dzialajaca na podstawie kodeksu cywilnego jest wlasnie
    spolka cywilna. To najstarsza na swiecie (i najprostsza) forma prowdzenia
    dzialalnosci gospodarczej, wiec troche wstyd, nie wiedziec, ze jest ona
    spolka osobowa....
    Nikt tez nie ma zamiaru jej likwidowac, co najwyzej moze z czasem ta forma
    prawna nie byc wykorzystywana. Ale jak na razie ma sie znakomicie, takze w
    Unii...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 12. Data: 2004-04-08 13:17:42
    Od: "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prefix <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a):

    > Oczywiscie ze spolka cywilna jest spolka osobowa. Klasyczna definicja
    > wyjasnia, ze spolka osobowa jest spolka, ktora nie ma osobowosci prawnej, a
    > jej majatek nie jest oddzielony od majatku tworzacych ja osob.

    Spolka cywilna nie jest spolka osobowa i nie ma wlasnego majatku i jest umowa
    ktora sie ladnie nazywa "umową spółki cywilnej".Sugerujesz ze spolka cywilna
    ma wlasny majatek ktory tworzy zebrany do kupy majatek wspolników?Mylisz sie
    bardzo.

    > Wsrod spolek handlowych (dzialajacych na podstawie kodeksu handlowego)
    > spolkami osobowymi sa: s. jawna i s.komandytowa.
    Jest jeszcze spolka partnerska i spolka komandytowo-akcyjna.Mam wrazenie ze
    zapomniales o tym jak wygladaja przepisy wspolne dla spolek osobowych w ksh i
    ze w ogole jest cos takiego jak ksh

> [...]
    > spolka cywilna. To najstarsza na swiecie (i najprostsza) forma prowdzenia
    > dzialalnosci gospodarczej, wiec troche wstyd, nie wiedziec, ze jest ona
    Bzdury opowiadasz kolego ale dziekuje za wywolanie we mnie uczucia wstydu.Ja
    sie akurat nie wstydze tego ze wiem ze spolki osobowe maja ulomna osobowosc
    prawna,we wlasnym imieniu nabywac prawa i wlasnosc nieruchomosci,zaciagac
    zobowiazania i to ze moga pozywac i byc pozywane..Zgodnie z Twoja teoria
    spolka cywilna ma identyczny status jak spolki osobowe z ksh do ktorej to
    mozna niby zastosowac art.8 ksh.
    Pzdr

  • 13. Data: 2004-04-08 13:41:59
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Spolka cywilna nie jest spolka osobowa i nie ma wlasnego majatku

    jest spolka osobowa kodeksu cywilnego.

> [...]
    cywilna
    > ma wlasny majatek ktory tworzy zebrany do kupy majatek wspolników?Mylisz

    Przeczytaj uwaznie co wczesniej napisalem. Wynika z tego, ze "majatkiem"
    spolki jest majatek wspolnikow, a jeszcze precyzyjniej - ze spolka cywilna
    nie ma majatku, maja go wspolnicy (lub wspolnik, jesli jest jednoosobowa)

> [...]
    > spolka cywilna ma identyczny status jak spolki osobowe z ksh do ktorej to

    Dosyc dziwacznie interpetujesz.
    Spolka cywilna nie moze miec indentycznego statusu prawnego, chocby dlatego,
    ze dziala na podstawie kodeksu cywilnego, a nie kodeksu hanlowego. Zapytaj
    madrzejszych od siebie i ode mnie. Brak tej wiedzy naprawde dyskwalifikuje
    prawnika.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 14. Data: 2004-04-08 13:52:58
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Pawel Najgebauer" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c51p8k$1k3$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie zebym sie czepial ale spolka cywilna nie jest spolka osobowa.

    Nie czepiasz sie, tylko nie wiesz.

    W Polsce rozroznia sie spolki cywilne i handlowe.
    Spolka cywilna dziala na podstawie kodeksu cywilnego.
    Spolki handlowe dzialaja na podstawie kodeksu handlowego.

    Najstarsza i najprostsza forma spolki jest spolka cywilna, bedaca klasyczna
    spolka osobowa.
    Spolki handlowe dziela sie na osobowe (jawna, komandytowa) i kapitalowe (z
    o.o., akcyjna).
    Sa tez spolki mieszane, np. komandytowo-akcyjna.

    Podstawowa cecha spolki osobowej jest brak osobowosci prawnej i brak
    kapitalu - osobowosc i kapital ma osoba, czyli wspolnik takiej spolki.

    Podstawowa cecha spolki kapitalowej jest wlasna osobowosc prawna oraz wlasny
    kapital.

    To naprawde alfabet prawa w tej sferze. Prosciej juz tego wyjasnic sie nie
    da. Spytaj swojego wykladowcy, bo inaczej oblejesz na egzaminie, bodaj juz
    na pierwszym roku...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 15. Data: 2004-04-08 14:02:38
    Od: "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prefix <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a):

    > jest spolka osobowa kodeksu cywilnego.

    Co swiadczy o tej osobowosci na gruncie KC?Bo ja niczego tam nie znajduje.

> [...]
    > nie ma majatku, maja go wspolnicy (lub wspolnik, jesli jest jednoosobowa)

    Nie ma spolki cywilnej jednoosobowej.Dzieki za ujecie majątku w cudzysłów,bo
    teraz zrozumialem ze wczesniej cie nie zrozumialem co do tego majatku.

> [...]
    > Zapytaj
    > madrzejszych od siebie i ode mnie. Brak tej wiedzy naprawde dyskwalifikuje

    Ok,wróćmy do tej osobowości bo ja chce koniecznie wiedzieć co oznacza ze
    spolka cywilna jest spolka osobową wg ciebie.Jakie mają byc tego
    konsekwencje.Bo mam wrazenie ze uzywasz tego okreslenia jako swego rodzaju
    konwencji do wygody wypowiedzi.Jesli tak to oczywiscie twoje prawo i
    przepraszam za wszczecie polemiki,jesli nie, to chcialbym wiedziec skad ta
    opinia ze społka cywilna jest społką osobową?Ja ze swojej strony powiem ci ze
    znam zasade numerus clausus spolek w prawie polskim ktory mowi ze mamy spolki
    cywilne,spolki osobowe i spolki kapitalowe przy czym dwa ostatnie rodzaje
    spolek okresla sie jako spolki handlowe.I krotko mowiac z twojej wypowiedzi
    dla mnie wynika ze wrzucasz spolke cywilna do worka ze spolkami handlowymi i
    niestosowanie ksh do spolki cywilnej nie ma tu nic do rzeczy.Podzial
    czysty,klarowny.Mozna jeszcze do tego dorzucic (ale nie dodac do tego
    podzialu)np spolke cichą jako umowę nienazwaną ale nie wiem jak wyglada
    praktyka ze stosowanniem tej spolki przez obywateli.
    Pzdr

  • 16. Data: 2004-04-08 14:13:05
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
    > To naprawde alfabet prawa w tej sferze. Prosciej juz tego wyjasnic sie nie
    > da. Spytaj swojego wykladowcy, bo inaczej oblejesz na egzaminie, bodaj juz
    > na pierwszym roku...

    A Ty zdałeś?
    Może podasz źródło tego 'alfabetu'?

    KG

  • 17. Data: 2004-04-08 14:15:32
    Od: "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Spolka cywilna dziala na podstawie kodeksu cywilnego.
    > Spolki handlowe dzialaja na podstawie kodeksu handlowego.

    Jeśli wymaga tego właściwość stosunku prawnego spółki handlowej Kodeks
    cywilny stosuje sie odpowiednio - artykuł 2 kodeksu spółek handlowych,wiec
    twoj argument co do twardego trzymania sie kodeksu handlowego (?) i nic poza
    tym upadł na ziemie z hukiem.

    > Najstarsza i najprostsza forma spolki jest spolka cywilna, bedaca klasyczna
    > spolka osobowa.
    Jasny gwint,gdzie to przeczytales czy jak?Moze w podreczniku do prawa
    rzymskiego?
> [...]
    >
    > Podstawowa cecha spolki osobowej jest brak osobowosci prawnej i brak
    > kapitalu - osobowosc i kapital ma osoba, czyli wspolnik takiej spolki.

    Nieprawda,spółka osobowa (jawna,partnerska,komandytowa i komandytowo-akcyjna
    ma ułomną osobowość prawną - art.8 KSH i bedacy tego znakomitym dowodem np
    art.28,art.31,art.35 KSH jesli chodzi przykladowo o spolke jawną.

    > To naprawde alfabet prawa w tej sferze. Prosciej juz tego wyjasnic sie nie
    > da. Spytaj swojego wykladowcy, bo inaczej oblejesz na egzaminie, bodaj juz
    > na pierwszym roku...

    Jesli cie mozna prosic to skoncz z tym mentorskim tonem,jestes do pouczania w
    tym momencie najmniej uprawniony.

  • 18. Data: 2004-04-08 16:51:18
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > Nic nie zmierza do "wyeliminowania sc".
    > A do Twojej wypowiedzi ma sie moja odpowiedz tak, ze napisalem iz
    > przedsiębiorcą jest nie spółka cywilna, a wspólnik spółki cywilnej

    a gdzie ja napisalem ,ze przedsiebiorca jest sc ???? czytaj Wasc uwaznie

    i ze nie
    > ma to nic wspolnego z UE. Tak bylo i jest od dawna i na razie nic nie
    > slychac, zeby ktokolwiek chcial to zmienic.

    to i tutaj sie mylisz... zamiar dlugofalowy jest aby sc znikla bo jest
    srednio wygodna

    Na dodatek instytucja spolki
    > cywilnej funkcjonuje w prawie miedzynarodowym od dawna.

    co ma piernik do wiatraka.. jesli odpisujesz na moj post to odnos sie do
    niego a nie do wszytskiego wstecz

    Mam nadzieje, ze
    > teraz zrozumiesz

    a ja mam nadzieje ,ze bedziesz czytal uwaznie komu odpisujesz

    > --
    > pozdrawiam:-) Marek

    pozdr
    Lukasz

  • 19. Data: 2004-04-08 22:03:15
    Temat: Odp: Spółka cywilna...
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Prefix <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c53akh$4e$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > prawna nie byc wykorzystywana. Ale jak na razie ma sie znakomicie, takze w

    Prefix...daruj, ale piszesz totalne bzdury i wprowadzasz w blad...
    a tak w ogole to zaoptrz sie kodeks spolek handlowych w miejsce kodeksu
    handlowego
    pozdrawiam
    mdr

  • 20. Data: 2004-04-09 07:02:37
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma spolki cywilnej jednoosobowej.

    Alez oczywiscie ze jest. Podobnie jak jest np. jednoosobowa spolka z o.o.

    > Ok,wróćmy do tej osobowości bo ja chce koniecznie wiedzieć co oznacza ze
    > spolka cywilna jest spolka osobową wg ciebie.Jakie mają byc tego

    To nie ja wymyslilem ten podzial. Spolka osobowa to spolka, ktora nie ma
    wlasnej osobowosci prawnej ani wlasnego majatku - ma to osoba, ktora ja
    tworzy. Przeciwienstwem jest spolka kapitalowa.

    --
    pozdrawiam:-) Marek