    From: "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółka cywilna...
    Date: Thu, 8 Apr 2004 13:17:42 +0000 (UTC)

    Prefix <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a):

    > Oczywiscie ze spolka cywilna jest spolka osobowa. Klasyczna definicja
    > wyjasnia, ze spolka osobowa jest spolka, ktora nie ma osobowosci prawnej, a
    > jej majatek nie jest oddzielony od majatku tworzacych ja osob.

    Spolka cywilna nie jest spolka osobowa i nie ma wlasnego majatku i jest umowa
    ktora sie ladnie nazywa "umową spółki cywilnej".Sugerujesz ze spolka cywilna
    ma wlasny majatek ktory tworzy zebrany do kupy majatek wspolników?Mylisz sie
    bardzo.

    > Wsrod spolek handlowych (dzialajacych na podstawie kodeksu handlowego)
    > spolkami osobowymi sa: s. jawna i s.komandytowa.
    Jest jeszcze spolka partnerska i spolka komandytowo-akcyjna.Mam wrazenie ze
    zapomniales o tym jak wygladaja przepisy wspolne dla spolek osobowych w ksh i
    ze w ogole jest cos takiego jak ksh

    > Spolka osobowa, dzialajaca na podstawie kodeksu cywilnego jest wlasnie
    > spolka cywilna. To najstarsza na swiecie (i najprostsza) forma prowdzenia
    > dzialalnosci gospodarczej, wiec troche wstyd, nie wiedziec, ze jest ona
    > spolka osobowa....
    Bzdury opowiadasz kolego ale dziekuje za wywolanie we mnie uczucia wstydu.Ja
    sie akurat nie wstydze tego ze wiem ze spolki osobowe maja ulomna osobowosc
    prawna,we wlasnym imieniu nabywac prawa i wlasnosc nieruchomosci,zaciagac
    zobowiazania i to ze moga pozywac i byc pozywane..Zgodnie z Twoja teoria
    spolka cywilna ma identyczny status jak spolki osobowe z ksh do ktorej to
    mozna niby zastosowac art.8 ksh.
    Pzdr