    From: "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółka cywilna...
    Date: Thu, 8 Apr 2004 14:02:38 +0000 (UTC)

    Prefix <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a):

    > jest spolka osobowa kodeksu cywilnego.

    Co swiadczy o tej osobowosci na gruncie KC?Bo ja niczego tam nie znajduje.

    > Przeczytaj uwaznie co wczesniej napisalem. Wynika z tego, ze "majatkiem"
    > spolki jest majatek wspolnikow, a jeszcze precyzyjniej - ze spolka cywilna
    > nie ma majatku, maja go wspolnicy (lub wspolnik, jesli jest jednoosobowa)

    Nie ma spolki cywilnej jednoosobowej.Dzieki za ujecie majątku w cudzysłów,bo
    teraz zrozumialem ze wczesniej cie nie zrozumialem co do tego majatku.

    > ze
    > ksh i

    > prowdzenia
    > wstydu.Ja
    > osobowosc
    >
    > Dosyc dziwacznie interpetujesz.
    > Spolka cywilna nie moze miec indentycznego statusu prawnego, chocby dlatego,
    > ze dziala na podstawie kodeksu cywilnego, a nie kodeksu hanlowego.
    > Zapytaj
    > madrzejszych od siebie i ode mnie. Brak tej wiedzy naprawde dyskwalifikuje
    > prawnika.

    Ok,wróćmy do tej osobowości bo ja chce koniecznie wiedzieć co oznacza ze
    spolka cywilna jest spolka osobową wg ciebie.Jakie mają byc tego
    konsekwencje.Bo mam wrazenie ze uzywasz tego okreslenia jako swego rodzaju
    konwencji do wygody wypowiedzi.Jesli tak to oczywiscie twoje prawo i
    przepraszam za wszczecie polemiki,jesli nie, to chcialbym wiedziec skad ta
    opinia ze społka cywilna jest społką osobową?Ja ze swojej strony powiem ci ze
    znam zasade numerus clausus spolek w prawie polskim ktory mowi ze mamy spolki
    cywilne,spolki osobowe i spolki kapitalowe przy czym dwa ostatnie rodzaje
    spolek okresla sie jako spolki handlowe.I krotko mowiac z twojej wypowiedzi
    dla mnie wynika ze wrzucasz spolke cywilna do worka ze spolkami handlowymi i
    niestosowanie ksh do spolki cywilnej nie ma tu nic do rzeczy.Podzial
    czysty,klarowny.Mozna jeszcze do tego dorzucic (ale nie dodac do tego
    podzialu)np spolke cichą jako umowę nienazwaną ale nie wiem jak wyglada
    praktyka ze stosowanniem tej spolki przez obywateli.
    Pzdr