    From: Unsophisticated <u...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka ZOO
    Date: Thu, 01 Feb 2007 13:33:48 +0100

    Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Jeśli lokal będzie jedynie użyczony, a nie wynajęty, to naturalnie - nie
    > musi płacić. :-)

    A czy mozna uzyczyc tylko moj pokoj, jak to wtedy na umowie
    doprecyzowac? Dolaczyc plan mieszkania z zaznaczonymi granicami siedziby
    firmy?

    > Komornik może jedynie położyć łapę na tym, co należy do spółki. Jeśli
    > telewizor jest własnością spółki, to komornik go capnie. Jeśli jest Twój
    > - to nie. Dobrze mieć przy tym możliwość w miarę łatwego udowodnienia
    > "co należy do kogo". Najlepiej mieć rachunki na wszystko, ale to w
    > praktyce jest trudne w realizacji, więc dobrze np. w umowie użyczenia
    > określić który konkretnie fragment mieszkania jest "we władaniu" spółki
    > i nie trzymać tam nic cennego. :-)

    To pytanie zalezy od powyzszego. Jesli uzyczam tylko moj pokoj to niech
    sobie bierze co chce.

> [...]
    > udowodnienie w takiej sytuacji wspomnianego wyżej "działania na szkodę"
    > będzie banalne...

    > Najprościej wypracowany zysk spółki wyprowadzić jako honorarium dla
    > menedżera - podpisujesz ze spółką kontrakt menedżerki i po prostu spółka
    > Ci za Twoją pracę płaci. Wadą tego rozwiązania jest, że na ogół kontrakt
    > menedżerski opiewa na konkretną kwotę miesięcznie, więc jeśli wpływy do
    > spółki są nieregularne, to czasem może środków brakować, a innym razem
    > mogą zostać "w spółce" nadmiarowe środki i nie ma się jak do nich dobrać.

    Przypuscmy, ze ustalam sobie w kontrakcie menadzerski kwote 5000PLN z
    mozliwoscia renegocjacji rocznej i ze jest to uzaleznione od obrotow
    spolki. Czy ktos sie przyczepi do mnie, jesli spolce bedzie sie b.
    dobrze wiodlo i zmienie kontrakt menadzerski na kwote 10000PLN?

    Rozumiem, ze wtedy kontrakt polega na tym, ze wystawiam mojej spolce
    fakture i odporowadzam przez caly rok 19% podatku od tej kwoty?

    Kontyntuujac pytanie, co sie dzieje jesli firma nie ma pieniedzy na
    zaplate?

    Nie chce wyprowadzac pieniedzy z mojej spolki i dzialac na jej szkode.
    Glownym nurtujacym mnie pytaniem jest to jak pobierac pieniadze (np.
    miesiecznie 10000) nie bedac w niej zatrudnionym. Nie chce pobierac
    dywident, bo wchodzi tutaj podwojne opodatkowanie.

    Rozumiem, ze przychodzy w spolce sa opodatkowane i sa opodatkowane
    miesiecznie 19%? Co fiskus na to jesli spolka ponosi straty, wystawiam
    PIT z 0-wymi pozycjami?

    Sorry za mnostwo pytan, ale zanim wejde w materie zwana Spolka ZOO
    chcialbym poznac pare kwestii z nia zwiazanych, bo "Sad Sadem a Prawo
    musi byc po naszej stronie :)"

    DavidL