  • 1. Data: 2006-04-02 21:37:35
    Temat: Spadek - zaległości w opłatach - odpowiedzialność ?
    Od: i...@w...pl

    Witam . Umiera osoba A . Spadek otrzymują dzieci B i C . Na spadku
    ciąży dług ( energia , telefon podatki itp ) . Dziecko B nie ma
    żadnego majątku ani dochodów ( jego małżonek ma swój majątek
    odrębny - darowiznę od swoich rodziców na swoje nazwisko ) , dziecko
    C wraz z rodziną wyjechało na stałe za granicę po przyjęciu spadku
    i sprzedaniu swojej części . Kto będzie obciążony długami ? Czy
    jeśli przekroczą one wartość należnej części spadku dziecka B ,
    to resztę spłaci małżonek dziecka B ?

  • 2. Data: 2006-04-02 22:14:46
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    i...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > i sprzedaniu swojej części . Kto będzie obciążony długami ? Czy
    > jeśli przekroczą one wartość należnej części spadku dziecka B ,

    a jak został przyjęty spadek ?

  • 3. Data: 2006-04-03 10:42:04
    Od: i...@w...pl

    sg napisał(a):
    > a jak został przyjęty spadek ?
    Spadek wszyscy ( A i B ) przyjęli wprost . Wiem , do czego zmierzasz ,
    najbardziej mi chodzi o to , czy małzobek dziecka B bedzie musiał
    płacić ze swojego majatku odrębnego , no i czy ci , co wyjechali ,
    będą w jakikolwiek sposób osiągalni do egzekucji długu , czy
    wszystko spocznie na B .

  • 4. Data: 2006-04-03 22:40:07
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    i...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > płacić ze swojego majatku odrębnego , no i czy ci , co wyjechali ,
    > będą w jakikolwiek sposób osiągalni do egzekucji długu , czy

    długi dziedziczy się w takim samym stopniu jak majątek. Dług mają
    spłacić spadkobiercy w takiej części w jakiej dziedziczą spadek.
    Małżonek nie będzie musiał płacić z majątku odrębnego, a przynajmniej mi
    się tak wydaje

  • 5. Data: 2006-04-04 05:02:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    sg napisał(a):
    > długi dziedziczy się w takim samym stopniu jak majątek. Dług mają
    > spłacić spadkobiercy w takiej części w jakiej dziedziczą spadek.

    Tylko że do chwili działu spadku odpowiedzialność spadkobierców jest
    solidarna, więc całość długu można ściągnąć od jednego, a potem niech
    się rozliczają...

    KG