eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŚmierć i spłata kredytów bankowych przez spadkobierców - długie › Re: Śmierć i spłata kredytów bankowych przez spadkobierców - długie
    From: "Plumpi" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmierć i spłata kredytów bankowych przez spadkobierców - długie
    Date: Wed, 21 Jul 2004 08:15:45 +0200

    > Jak ich bardzo znielubiłeś to mozesz poinformować o tym
    > prokuratuę i o ile tylko potrafisz swoich słów dowieść, będą mieli z
    > tego powodu najprawdopodobniej duże kłopoty.

    Aż tak to ich nie znielubiłem :)
    W takiej sytuacji to raczej powinienem być im wdzięczny.

    > Nie podejmuję się ocenić. Wydaje mi sie, że moga zaistnieć pewne
    > specyficzne sytuacje gdy takie ujawnienie moze działać na szkodę np.
    > pozostałych spadkobierców.

    Akurat spadkobiercami jesteśmy jedynym tzn. mama i ja, ale faktycznie skąd
    ma to wiedzieć bank.

    > Uczyń żone współwłaścicielem konta a nie pełnomocnikiem. Dlaczego
    > bank ma wnikać w stosunki cywilno-prawne pomiędzy różnymi osobami?
    > Często zresztą nie ma takiej możliwości. A może podpisałeś z żoną
    > intercyzę. A może wolą włąsciciela konta było takie a nie inne
    > dysponowanie pieniędzmi na rachunku, przy czym świadom był że
    > pełnomocnictwo wygasa w momencie śmierci? Bank nie może rozstrzygać
    > takich rzeczy. Od tego jest sąd w postępowaniu spadkowym.

    Co do pełnomocnictwa to ja zakładając swoje konto w banku udzieliłem takiego
    mojej małżonce, właśnie z takim przeświadczeniem, że gdyby mi się coś stało,
    to żeby żona nie miała problemów. Jednak nikt w banku nie poinformował mnię
    o tym, że w chwili mojej śmierci to pełnomocnictwo zostaje unieważnione. Na
    umowie także tego nie widzę.

    No to teraz mi trochę rozjaśniłeś. Wygląda to dość logicznie.
    Dzięki za informację.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl