  • 1. Data: 2003-06-06 08:18:19
    Temat: Śmierć bliskiej ososby - problemy z majątkiem, Długie!
    Od: "Artur T" <a...@k...net.pl>

    Witam wszystkich,
    prosiłbym o radę w następującej sprawie:
    Zmarła osoba, będąca w związku małżeńskim z drugą osobą. Osoba ta posiada
    dziecko z pierwszego małżeństwa. Nie zostawiła ta osoba testamentu.
    Przechodzę do sedna sprawy- pytań:
    1. Pojawił się problem z mieszkaniem (spółdzielcze własnościowe), gdyż osoba
    ta była tam zameldowana i według prawa (tak mówią w spółdzielni
    mieszkaniowej) należy się dziecku z pierwszego małżeństwa 25% mieszkania -
    czy to prawda?
    2. Podobno należy założyć w sądzie sprawę spadkową, po co?
    3. Ponieważ z dzieckiem z pierwszego małżeństwa nie ma żadnego kontaktu
    (brak jakichkolwiek danych na temat miejsca pobytu itd. osoba zmarła nie
    utrzymywała żadnych stosunków), czy należy odnaleźć tą osobę czy też
    wystarczą ogłoszenia w prasie o postępowaniu spadkowym.
    4. Co będzie jak na te ogłoszenia nikt się nie stawi (czy automatycznie sąd
    przyzna spadek osobie pozostającej przy życiu).
    5. Jaki jest okres czasu na założenie takiej sprawy, co po przekroczeniu
    tego terminu.
    6. Co z samochodem i oszczędnościami?
    7. Co w przypadku gdy się nie podejmie żadnych działań?

    Ups dużo tego, liczę że ktoś udzieli mi odpowiedzi.
    Z góry dzięki
    Pozdrawiam
    Artur T.

  • 2. Data: 2003-06-06 09:02:45
    Od: "AUran" <a...@s...net.pl>

    > 2. Podobno należy założyć w sądzie sprawę spadkową, po co?
    -----------------------------------
    nalezy, w pismie musisz wskazac wszystkich uprawnionych do spadku. nazwiska i adresy
    zamieszkania.

> [...]
    > utrzymywała żadnych stosunków), czy należy odnaleźć tą osobę czy też
    > wystarczą ogłoszenia w prasie o postępowaniu spadkowym.
    jesli nie mozesz jej znalezc sam, sad powiadomi cie, ze zamiesci ogloszenie w
    ogolnopolski dzienniku na twoj koszt ( ok 600 zl).
    i na pol roku sprawa sie odroczy.
    moja mam powiedzial na podobnej rozprawie, ze jej zmarly 10 lat temu maz(mij stary)
    mial syna z poprzedniego malzenstwa( 40 lat
    temu), moj przyrodni brat ma 54 lata. mogla powiedziec, ze nic jej nie wiadomo na ten
    temat.

    > 4. Co będzie jak na te ogłoszenia nikt się nie stawi (czy automatycznie sąd
    > przyzna spadek osobie pozostającej przy życiu).
    jesli sie nie stawi, to prawdopodobnie spadek przepadnie na rzecz pozostalych osob
    uprawnionych.

    > 5. Jaki jest okres czasu na założenie takiej sprawy, co po przekroczeniu
    > tego terminu.
    > 6. Co z samochodem i oszczędnościami?
    podobnie jak z mieszkaniem. brak testamentu- dziedzicza spadkobiercy ustawowi.

    > 7. Co w przypadku gdy się nie podejmie żadnych działań?
    nie orientuje sie. podaje linka, gdzie znajdziesz wiekszosc potrzebnych ci informacji
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/czesc1
    .html
    auran

    ---