  • 21. Data: 2013-08-02 00:12:12
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/1/2013 10:25 PM, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale po co?

    Po nic.
    Tak samo jako po nic sortujem teraz roznego rodzaju frakcje.
    Urzednik jest w stanie wymyslec wszystko.

    > bo sens sortowania plastiki, szkło itp jest jasny.
    dokladnie przeciwnie.
    Absolutnie jest to dla mnie niejasne.
    To sie robi w sortowniach smieci, nie w domach

    > A po co miałoby sie sortować na kolory puszek?

    jak wyzej
    po nic, ale fajnie jest wydac rozporzadzenie.
    moze premia bedzie.

  • 22. Data: 2013-08-02 00:13:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Aug 2013, z wrote:

    > Tak z ciekawości. Czy w tej "mądrej" ustawie jest też uregulowana
    > kwestia zsypów?

    Nie wnikałem, ale pewnie "przez interpretację" są zabronione
    w budynkach w których zadeklarowano zbiórkę selektywną.
    O ile wiem, rzeczywiście zsypy były tu i ówdzie fizycznie
    zaspawywane.

    > Nie do pomyślenia żeby w XXI wieku taki staroświecki,
    > antyekologiczny, wynalazek funkcjonował. ;-)

    A bo to działa mniej więcej tak: żarówka to antyekologia
    i w ogóle. Ale dodatkowa runda 80kG wcale niegrubego
    człowieka w ubraniu windą przez kilka pięter widocznie
    nie ma znaczenia. Fakt, ze na niewiele świecenia tej
    żarówki starczy, a entuzjaści zaraz wytłumaczą, że można
    jeździć na "ekologicznym" prądzie ;)
    W bonusie jest parę dodatkowych minut spędzonych na
    zewnątrz mieszkania, rośnie szansa poznania sąsiadów
    i tak dalej, same plusy ;>
    Wersja optymistyczna zakłada pewnie optymalizację, znaczy
    że weźmie te śmieci "po drodze", najlepiej jak będzie
    w najlepszym stroju wybierał się imprezę ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2013-08-02 00:14:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/1/2013 10:25 PM, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Najlepsza nawet sortownia z całej masy smieci odzyska maksymalnie 70%
    > odpadów.
    > Z posortowanych odzyskuje sie 90%.

    jak ja lubie statystyke.

    A jaki procent jest tych posortowanych, z ktorych odzyskuje sie 90%.

    Bo u mnie w domu odzyskuje sie 100%. Tyle że z zera.

  • 24. Data: 2013-08-02 00:14:29
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/1/2013 10:25 PM, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Byc moze.
    > Na razie słyszałem jakies pomysły o workach z kodami kreskowymi które
    > identyfikowałyby smieci.
    > Ale słyszałem pół uchem wiec nie umiem ocenic realnosci pomysłu.

    witamy w klubie.

  • 25. Data: 2013-08-02 00:21:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 12:04 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zapomniałeś o szczególe.
    > Takim mianowicie, że PODOBNO cała ustawa miała miedzy innymi raz a dobrze
    > zlikwidować problem wysypywania śmieci gdzie tylko się da.
    > Podobno w oparciu o taki mechanizm, że skoro każdy już będzie płacił
    > za BEZPROBLEMOWE legalne wywalanie śmieci, to nie będzie miał motywacji
    > że wywalać je komuś pod ogródkiem albo na polu.

    raz a dobrze to efekt uboczny ustawy.

    Ustawa została wprowadzona bo... miała być już wprowadzona dawno temu i
    Polske grozily kary za jej niewprowadzenie.
    Wiec typowo polskim zwyczejem, zrobiono to na odpierdol w ostatniej
    chwili byleby sie tylko bruksela odwaliła.

  • 26. Data: 2013-08-02 00:21:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A nie trzeba tych wszystkich Udawanych Akcji Sortowania (u mnie
    > np. ni wuja nie ma gdzie plastiku oddawać).

    Y??
    Niemożliwe.
    Weź rower i przejedź się po okolicy (tak, wiem, ":>")
    Jako że "u mnie" w tym zakresie nie zmieniło się na gorsze,
    a zmieniło na lepsze (znam co najmniej jedno miejsce, gdzie
    dostawiono "darmowe" pojemniki na sortowane), to umiarkowanie
    wierzę.
    OSOBNA sprawa, to fakt iż w zupełności zgadzam się iż znacznie
    lepszy efekt zamiast całego "ustawowego zamieszania" dałoby
    ZACZĘCIE od tego, aby "darmowe" pojemniki na sort porozmieszczać
    jednak wyraźnie gęściej niż co kilometr blokowiska :]
    (pewnie z luźniejszej zabudowie daje to już mocno "niepiesze"
    odległości)
    Niemniej jest możliwe że takie pojemniki masz gdzieś w okolicy,
    tylko o tym nie wiesz (wystarczy że nie widać ich z samochodu ;>)

    Jest jeszcze jedna wersja - uważnie czytaj co napisali, jak
    jedziesz samochodem to za szybko Ci miga, i może nie doczytałeś
    że pojemniki są wspólne na plastki I METALE :D
    (to tak a propos flejmów nt. potrzebnego zakresu sortowania :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-08-02 01:22:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > dokladnie przeciwnie.
    > Absolutnie jest to dla mnie niejasne.
    > To sie robi w sortowniach smieci, nie w domach

    Czyli zgadzasz sie dodatkowo płacić?
    I jednoczesnie mieć mniejszą skutecznośc?

    ta...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 27. Data: 2013-08-02 01:22:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > jak ja lubie statystyke.
    >
    > A jaki procent jest tych posortowanych, z ktorych odzyskuje sie 90%.

    ja nie pisze o statystyce tylko technicznych możliwościach.

    > Bo u mnie w domu odzyskuje sie 100%. Tyle że z zera.

    No i?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 29. Data: 2013-08-02 01:47:18
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > a zmieniło na lepsze (znam co najmniej jedno miejsce, gdzie
    > dostawiono "darmowe" pojemniki na sortowane), to umiarkowanie
    Co kraj to obyczaj. Np w Opolu - jeszcze są (niektóre) "dzwony" na
    selektywne darmowe zbieranie, ale tylko przejściowo i dlatego że jeszcze
    nie wszyscy dostali swoje segregacyjne (a tak po prawdzie - to mało kto
    w ogóle dostał, i hałdy syfu leżą i śmierdzą w tym upale).
    źródło:
    " Przed wejściem nowej ustawy w życie takich miejsc na terenie Opola,
    gdzie mieszkańcy mogli wrzucać posegregowane odpady, było ponad 500.
    Zdecydowana większość została już zlikwidowana - tłumaczy Klepacz z
    Remondisu (firma która tu zajmuje się śmieciami) Teraz podobne pojemniki
    można spotkać w 35 miejscach. - Podjedliśmy decyzję, że przez pierwszy
    miesiąc nowej ustawy nie zrezygnujemy z nich, bo część mieszkańców nie
    otrzymała jeszcze kubłów. (...)
    _Zapewnia, że wraz z końcem miesiąca wszystkie tego typu pojemniki
    znikną z opolskich ulic, bo zgodnie z obowiązującymi przepisami odbiór
    odpadów ma odbywać się "u źródła", czyli w mieszkaniach i domach._"

    http://opole.gazeta.pl/opole/1,35086,14367377,Haldy_
    smieci_rosna_na_ulicach_Opola.html

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 30. Data: 2013-08-02 06:07:39
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]
    > za BEZPROBLEMOWE legalne wywalanie śmieci, to nie będzie miał motywacji
    > że wywalać je komuś pod ogródkiem albo na polu.

    G. tam.
    Wczoraj w Katowicach, teren jak najbardziej "miejski", ale jednak są
    nieuczęszczane drogi gruntowe w zalesionym terenie, odkryłem ze dwa
    kubiki ładnie popakowanych w plandeki świeżych (jak jechałem "tam" to
    ich nie było) odpadów poprodukcyjnych z jakiegoś zakładu
    tekstylno-tapicerskiego.
    Znów "władza chciała dobrze, ale naród się nie spisał".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.