  • 11. Data: 2013-08-01 22:08:04
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.08.2013 21:39, witek pisze:

    > pytanie tylko kto ma to robic i dlaczego mieszkancy.
    > Bo rownie dobrze od jutra mozesz miec obowiazek odzielania puszek
    > czerwonych od niebieskich.

    Penn i Teller zrobili w tym zakresie eksperyment ;)

    Swoją droga chyba doszło do niewielkiego nieporozumienia - miałem na
    myśli sortowanie takie, jak u mnie w gminie. Dalej już dość łatwo sobie
    wielkoskalowo poradzić.

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 12. Data: 2013-08-01 22:08:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.08.2013 21:42, witek pisze:

    > oczywiscie.

    LOL, może uważaj jak przytakujesz człowiekowi, wg którego na drewnianej
    łódce zmieści się po parze wszelkich zwierząt świata, a jak mu
    tajemniczy głos w głowie każe zabijać, to on uzna to za słuszne (o ile
    głos zidentyfikuje się jako Jahwe albo inny Jeszua).

    Roboty do sortowania śmieci... Może pozytonowe, z Trzema Prawami
    Robotów? ;->

    > Przyklad juz dawalem
    > http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,133386,14244027,
    Firmy_przetwarzajace_odpady__Mycie_smieci_nie_ma_sen
    su.html

    Przeczytaj dokładniej - pewne wstępne sortowanie jest konieczne.

    Automatyczne mycie to faktycznie pikuś. Patrz: zmywarki.

    Zaś sortowanie metalu, plastyku i papieru metodami czysto fizycznymi
    (nie w sensie fizycznej pracy ;) ) też jest już dość proste z uwagi na
    inną gęstość czy reakcje na wodę.

    U mnie w gminie jest identyczny podział jak w tym artykule. Tylko ceny
    niższe :)

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 13. Data: 2013-08-01 22:09:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

  • 14. Data: 2013-08-01 22:22:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-08-01 20:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    ntrola_segregacji_s

    > Chetnie odszczekam ale: przeciez cały czas zgadzalem sie z waszymi
    > doniesieniami, ze w tym wrocławiu coś waszą władze popieprzyło...
    >
    > Hau, hau :)

    I w Lublinie i w Lublinie
    Wpisuje miasta...

    A i jeszcze mamy teraz swobodne stowarzyszenie prokuratorów zamiast
    PROKURATURY.
    Pozornie bez związku ale to takie samo zdziadzienie i psucie tego co
    działało dobrze.
    Tak z mojego punktu widzenia działało dobrze, segregowano i nie
    wyrzucano do lasu. Teraz się zmieniło. Jest gorszy odbiór i dwa razy drożej.
    Wiem... to jest tylko nieliczny wyjątek potwierdzający regułę o
    genialności, wszechmądrości i co tam jeszcze wadzy lu... :-)
    Przedsiębiorczy przedsiębiorcy pod rządami liberałów muszą zamykać
    zakłady segregacji bo wadza w ramach "oszczędności" kazała sortowanie
    robić maluczkim. Genialne w swojej prostocie:-)

    Tak z ciekawości. Czy w tej "mądrej" ustawie jest też uregulowana
    kwestia zsypów? Nie do pomyślenia żeby w XXI wieku taki staroświecki,
    antyekologiczny, wynalazek funkcjonował. ;-)

  • 17. Data: 2013-08-01 22:25:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > człowieki w całym kraju. A nie trzeba tych wszystkich Udawanych Akcji
    > Sortowania (u mnie np. ni wuja nie ma gdzie plastiku oddawać).

    Najlepsza nawet sortownia z całej masy smieci odzyska maksymalnie 70%
    odpadów.
    Z posortowanych odzyskuje sie 90%.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 16. Data: 2013-08-01 22:25:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > u mnie dalej nie ma zadnych dodatkowych pojemnikow na sortowane
    >
    > mialo byc slicznie, a niesmak pozostanie na dlugo.
    >
    > wczesniej sortowalem, bo choc dzwony byly blisko, teraz ni chuja, nie ma
    > dzwonow, nie ma pojemnikow, JEST USTAWA i wyzsze ceny.

    U mnie (Poznań i okolice) na razie jest tak:
    .w bloku
    - nie zmieniono pojemników (nie wiem czy jeszcze, nie pytałem spółdzielni)
    - dzwony jak stały tak stoją
    - czyli nic sie nie zmieniło poza ceną - o złotówkę drożej

    .w domku jednorodzinnym
    - odbierają wszystko
    - jezdza tak jak jezdzili 2 x w tygodniu
    - dodatkowo odbieraja zielone wiec nie ma problemu z trawa itp.
    - cena praktycznie bez zmian.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 15. Data: 2013-08-01 22:25:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > pytanie tylko kto ma to robic i dlaczego mieszkancy.
    > Bo rownie dobrze od jutra mozesz miec obowiazek odzielania puszek

    Ale po co?
    bo sens sortowania plastiki, szkło itp jest jasny.
    A po co miałoby sie sortować na kolory puszek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 18. Data: 2013-08-01 22:25:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > u ciebie tez to bedzie tylko troche pozniej.
    > albo jak obecnej wladzi odbije, ale jak sie przy okazji wyborow zmieni.

    Byc moze.
    Na razie słyszałem jakies pomysły o workach z kodami kreskowymi które
    identyfikowałyby smieci.
    Ale słyszałem pół uchem wiec nie umiem ocenic realnosci pomysłu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 19. Data: 2013-08-01 23:04:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :
> [...]
    > identyfikowałyby smieci.
    > Ale słyszałem pół uchem wiec nie umiem ocenic realnosci pomysłu.

    Pomysł z tu i teraz, nie z przyszłości. Niektóre gminy rozdają worki
    z numerami seryjnymi. Gdzieś o tym słyszałem, że gdzieś w Polsce.
    A tu mi kolega dodatkowo powiedział, że u niego w Pucku tak jest. To
    koło Gdyni. Czyli co najmniej 2 gminy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 20. Data: 2013-08-02 00:04:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Aug 2013, Helios wrote:

    > skoro do sklepu idziemy w okreslonych godzinach (gdy jest czynny) kupować te
    > śmieci, tam też jesteśmy kontrolowani to analogicznie powinny wyglądać
    > śmietniki (no moze klima zbedna:)

    Zapomniałeś o szczególe.
    Takim mianowicie, że PODOBNO cała ustawa miała miedzy innymi raz a dobrze
    zlikwidować problem wysypywania śmieci gdzie tylko się da.
    Podobno w oparciu o taki mechanizm, że skoro każdy już będzie płacił
    za BEZPROBLEMOWE legalne wywalanie śmieci, to nie będzie miał motywacji
    że wywalać je komuś pod ogródkiem albo na polu.

    pzdr, Gotfryd