    From: "Mirka" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Slub z obywatelka innego kraju .. co dalej ?
    Date: Sat, 23 Nov 2002 23:18:39 +0000 (UTC)

    Darek <v...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Na szczescie stan Colorado nie wymaga pisemnych dokumentow swiadczacych
    > o zdolnosci/niezdolnosci do zawarcia zwiazku malzenskiego (wystarczy
    > slowna przysiega).
    >
    > Tak zwany 'Marriage License' juz mamy, z tym udamy sie do urzednika
    > ktory bedzie przeprowadzal ceremonie - tego samego dnia powinienem
    > dostac kopie 'Marriage Certificate' - domyslam sie, ze to wlasnie
    > ten dokument bede musial przedstawic w konsulacie/wyslac rodzicom,
    > by przetlumaczyli w Polsce a nastepnie przedlozyli w USC (ciekawe
    > tylko, czy wystarczy im poswiadczona kopia, czy tez USC wymagal
> [...]
    ktorym jest zawierane, zawsze bedzie wazne,nawet jezeli akt malzenstwa nie
    bedzie umiejscowiony.Prawo prywatne miedzynarodowe reguluje te kwestie. A
    umiejscowienie dokonywane jest wtedy, kiedy malzonkowie musza poslugiwac sie
    polskim odpisem aktu malzenstwa. Np., kiedy kobieta wymienia paszport, dowod
    osbisty,poniewaz zmienila nazwisko. I nik w Polsce nie moze powolac sie na
    niewaznosc twojego malzenstwa tylko z tego powodu, ze akt nalzenstwa nie
    zostal umiejscowiony. Pozdrawiam.