  • Data: 2002-11-25 08:59:12
    Temat: Odp: Slub z obywatelka innego kraju .. co dalej ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Krzysztof <k...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:arrs9r$t52$...@n...gazeta.pl...
    > Sandra napisala:
    > Wypadalo by równiez podac rok, a przede wszystkim artykul na który sie
    Pani
    > Sandra powoluje.

    o tej samej ustawie mówimy "prawa o aktach stanu cywilnego"

    Ale oszczedze klopotu: artykulu, który by o takiej
    > powinnosci mówil, w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego po prostu nie
    > ma. Niezaleznie ile razy Pani Sandra takie swoje wymysly powtórzy, nie
    stana
    > sie one przez to ani troche prawdziwsze.

    i powtórze jeszcze raz,że powinno się, fakt,że niekoniecznie i uważam w
    dalszym ciągu ,że powinno się

    > Tyle i tylko tyle. I oczywiscie nie ma tu tez ani slowa o obowiazku
    > lokalizacji czy innych obowiazkach malzonkow wobec polskich urzedow. O ile
    > nie wymaga tego prawo miejscowe (a nie wymaga w Colorado),

    powtórze się to wyjasnił na początku Pan Darek i wierz mi ,że zrozumiałam
    co pisał :-)

    nie potrzebuja
    > wbrew temu co Pani Sandra napisala zadnych zaswiadczen o zdolnosci do
    > malzenstwa,

    z inf.pana Darka wynika ,że jest ok. :-) poinf.mnie o 'Marriage License :-)
    nie smiałabym tego podważyć:-)

    > Nazwalbym to rejestracja. Artykul 73 ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego

    tu mówimy o dwóch różnych sprawach ,powstrzymam się od komentarza

    > "obowiązek

    nie w każdym kraju , stanie lecz taki wymógł jest stawiany chyba,że dochodzi
    do małżeństwa partnerskiego a i takie bywają

    > Jak napisalem wczesniej, chyba o innym artykule 15 paragraf 2 mówimy, bo
    > ten, ktory znajduje sie w ustawie Prawo prywatne miedzynarodowe takiego
    > wymogu nie stwarza.

    jesli tak uważasz nie będę przekonywać

    . Jedynym warunkiem jaki musi spelnic jest
    > jego zdolnosc do zawarcia malzenstwa wedlug polskiego prawa, co do której
    > jak rozumiem nie ma watpliwosci.

    i niby jak to wykazuje?

    o tym wie sam zainteresowany i treść dokumentów jakie złoży tam w celu
    zawarcia związku

    Nie potrzebuje tez w tym celu zaswiadczenia
    > z polskiego usc, bo nie wymaga tego prawo stanu Colorado.

    to na samym wstępie wyjaśnił mi sam zainteresowany 'Marriage License

    > I o tym pisze od poczatku: decyzja ta jest prawem, z ktorego _moga_
    > skorzystac malzonkowie. Wprowadzanie ich w blad, iz takie postepowanie
    jest
    > ich obowiazkiem z punktu widzenia polskiego prawa, podjeciu dobrej decyzji
    > nie sluzy.

    daleka jestem od wprowadzania kogokolwiek w błąd

    > "Obowiazek bezwzgledny" w tym kontekscie jest dosc nieudolna próba
    > przyznania sie do udzielenia wczesniej blednych informacji.

    j.w

    Nie zauwazylem,
    > zeby w Twoich poradach do tej pory pojawilo sie jakies odniesienie do
    tego,
    > w jakich okolicznosciach mialoby dojsc do wylaczenia stosowania tego
    > rzekomego obowiazku,

    "powinno się" a "obowiązek" ?

    > Podsumowujac jeszcze raz: malzenstwo pana Darka bedzie wazne w Polsce,
    > polskie prawo nie naklada na niego obowiazku dokonania wpisu w polskich
    > aktach stanu cywilnego, daje mu wylacznie taka mozliwosc, jezeli taka
    bedzie
    > jego wola. To kiedy i czy dokona tego wpisu, jest jego suwerenna decyzja,
    > która nie ma wplywu na waznosc zawartego malzenstwa w swietle polskiego
    > prawa. W szczególnosci, nie musi takiej "rejestracji" dokonywac w polskim
    > konsulacie.

    myśle,że już teraz jest Pan zadowolony i dyskusja może się zakończyć co do
    colorado i Pana Darka

    pozdrawiam