  • 1. Data: 2007-12-21 20:59:56
    Temat: Skrzynka pocztowa byłego pracownika
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@o...eu>

    "rezist.com" <r...@s...us> writes:
> [...]
    > i zlikwidować moje konto. Mam jednak podejrzenia że to nie zostało
    > uczynione i konto na moje nazwisko nadal funkcjonuje a dostęp do konta
    > mają osoby trzecie.
    >
    > Bardzo proszę o poinformowanie mnie czy konto mailowe na nazwisko
    > [...]@[...] jest nadal zarejestrowane po 14.11.2007r i podlego obsłudze
    > przez Pańską firmę?
    >
    > Informuję Pana również że w przypadku istnienia nadal mojego konta
    > kategorycznie nie wyrażam zgody na dalsze jego funkcjonowanie
    >
    > Itedetepe... :>
    >
    > No i co takiemu czlowiekowi odpisac? :D :D :D

    Według zasady "kryj własną dupę"? :-)
    Że przekazałeś jego żądanie klientowi, że klient jest właścicielem
    domeny i skrzynek pocztowych a ty tylko przekazałeś swoją opinię na ten
    temat.

    Zresztą z punktu widzenia "moralności postmastera" sprawy odbierania
    poczty przychodzącej na ten email i wysyłania poczty z takim nadawcą
    są dość istotnie różne.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Za sto lat w każdym mieście będzie mój pomnik.

  • 2. Data: 2007-12-21 23:23:37
    Temat: Re: Skrzynka pocztowa byłego pracownika
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zresztą z punktu widzenia "moralności postmastera" sprawy odbierania
    > poczty przychodzącej na ten email i wysyłania poczty z takim nadawcą

    Lepiej napisz prawdę że dysponowanie tym kotem nie jest w twojej gestii ale owego
    "klienta" -wszak zawsze były pracownik
    może sprawdzić czy konto nadal działa -wysyłając nań z dowolnego innego maila
    "fałszywe" zapytanie ofertowe.
    To przecież już sprawa między nim a byłym pracodawcą...

  • 3. Data: 2007-12-22 11:01:06
    Od: wer <b...@n...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:
> [...]

    Że administratorem skrzynki jest jego pracodawca i niech się zwraca do
    niego z tym. Nie masz prawa tego kasować, bo o tym decyduje klient.

    IHMO gość rozstał się z agencją w sposób wojenny i teraz robi podchody.
    Albo dostawał na maila dziwne rzeczy i nie chce, żeby ktoś to zobaczył.

    wer

  • 4. Data: 2007-12-22 11:37:46
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    In pl.soc.prawo Andrzej Adam Filip <a...@o...eu> wrote:

> [...]

    Czy cos zmusza do likwidacji konta? nawet jesli, to mozna zlikwidowac,
    a ustawic aby emaile na adresy *@jakasdomena.pl byly wysylane na jakies
    konto i tego przeciez nikt nie moze zabronic. A tam zalapie sie kowalski
    ze skasowanym kontem.

    a.

  • 5. Data: 2007-12-22 12:05:32
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@o...eu>

    w...@a...pl (Wemif) writes:

> [...]
    > a ustawic aby emaile na adresy *@jakasdomena.pl byly wysylane na jakies
    > konto i tego przeciez nikt nie moze zabronic. A tam zalapie sie kowalski

    Interpretacja *sądu* może (a nawet powinna) zależeć od *formy* tego
    adresu mailowego.

    J...@e...com - adres "osobowy"
    To prawie że "dana osobowa" :-)
    Proste zostawienie *takiego* adresu emailowego dłużej niż na chwile
    budzi rozliczne wątpliwości prawne i szerokie pole do prawnych ataków.
    W szczególności może być traktowane jako (już) niezgodna z prawdą
    "sugestia" że Jan Nowak dalej tam pracuje
    k...@e...com - adres "funkcyjny"
    Facet się może bujać na drzewo :-)

    P.S.
    Ja tam jestem propagatorem
    1) nadawania pracownikom adresów email tylko "kojarzących się" z imieniem
    i nazwiskiem a nie "prostych kopi"
    J...@e...com -> J...@p...example.com
    To ułatwia też obsługę "drugiego Jana Nowaka".
    2) nadawania dwóch adresów (aliasów): służbowego i "prywatnego" z
    ostrzeżeniem że adres "prywatny" zostanie zlikwidowany dokładnie w
    momencie odejścia a adres "służbowy" będzie przez powiedzmy 2 lata
    przekierowywany na innego pracownika1
    3) Dawania pracownikom w momencie przyjęcia do pracy do podpisania
    papierka że "przyjeli do wiadomości" że cała poczta firmowa jest
    traktowana jako związana z pracą, archiwizowana i może być
    przeglądana przez uprawnione przez firmę osoby
    [to zniechęca do używania adresu firmowego do "prywaty"]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Seks, nie twierdzę, że jest nieistotny, natomiast nie jest esencją życia.

  • 6. Data: 2007-12-23 15:00:18
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Dec 2007 21:59:56 +0100, Andrzej Adam Filip
    <a...@o...eu> napisał:

> [...]

    Konto poczty jest własnością firmy i zostało udostępnione pracownikowi
    do wykonywania pracy. Po odejściu pracownika na to konto mogą
    przychodzić maile związane z działalnością firmy, trudno jest
    przestawić wszystkich kontrzchentów na nowy adres (z tąd częste maile
    typu "biuro@... marketing@..." które są potem przekierowywane na
    konkretnych pracowników. Dobrą praktyką jest blokada wysyłki z konta
    przy jednoczesnym przekierowaniem całej przychodzącej poczty czy to na
    nowego pracownika pełniącego obowiązki poprzedniego, czy to na skrznkę
    ogólna. Skrzynka nigdy nie jest własnością pracownika, a w warunkach
    pracy powinno to być wyraźnie zaznaczone, a więc nie istnieje
    "prywatna" korespondencja na służbowym koncie. Nie ma to nic wspólnego
    z danymi osobowymi itp. Stroną jest TYLKO pracodawca, a Tobie wolno
    odpowiedzieć tylko tyle, że nie jesteś stroną sporu, a o tym, czy
    takie konto istnieje możesz oficjalnie odpowiedzieć tylko włącicielowi
    domeny (oczywiście sąd, prokuratura itp..)

    Paweł

  • 7. Data: 2007-12-24 06:49:29
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    In pl.internet.mordplik Andrzej Adam Filip <a...@o...eu> wrote:

    > Interpretacja *sądu* może (a nawet powinna) zależeć od *formy* tego
    > adresu mailowego.

    [ciach]

    W ten oto, śliczny, sposób pokazałeś, że masz zerowe pojęcie o ochronie
    danych osobowych. Może przestań siać defetyzm, tylko się doucz? Polskie
    prawo jest inne niż Ci się najwyraźniej _wydaje_. Wpuszczasz ludzi w maliny.

    Proponuję zacząć od zapoznania się odpowiednimi ustawami i z orzecznictwem sądów.

    > P.S.

    "PS" jeśli już.

    [ciach]

    Nie ma czegoś takiego jak "firmowy adres prywatny". Kropka.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 8. Data: 2007-12-24 09:41:58
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Tomasz Piłat <p...@i...pl> writes:

> [...]
    > prawo jest inne niż Ci się najwyraźniej _wydaje_. Wpuszczasz ludzi w maliny.
    >
    > Proponuję zacząć od zapoznania się odpowiednimi ustawami i z

    A ruszysz swoje 4 litery i podasz *konkretne* orzeczenia?
    Czy może 4 litery za ciężkie albo sam nie potrafisz wskazać?

    Gdyby sąd orzekł że były pracownik nie ma prawa żądać czegokolwiek w
    sprawie adresu mailowego "Imię....@d...byłego.pracodawcy" to
    tylko przez czystą grzeczność nie powiedziałbym co sądze o takim sądzie.
    Kwestią ostwartą (dla mnie) jest *ile i czego* ma prawo żądać.

    [sam stwierdziłem że roszenia w sprawach adresów funkcja@domena nie
    wyglądają na zasadne]

    > "PS" jeśli już.
    >
    > [ciach]
    >
    > Nie ma czegoś takiego jak "firmowy adres prywatny". Kropka.

    I co z tego?
    Czy firma ma prawo utrzymywać "do końca świata" adres mailowy
    "Imię....@d...byłego.pracodawcy"?
    [ forma tego przed małpą jest tu ważna]

    Ty wydajesz sie pozować na [...] który nie zwraca uwagi na podstawy
    mogące stwarzać powody do robienia wyjątków w zasadach ogólnych.

    PS
    gdyby prawo było proste i zrozumiałe dla każdego prawnicy by znacznie
    mniej zarabiali :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Mierz wysoko - wpajali mu wzniośli nauczyciele. Strzelił im w łeb.

  • 9. Data: 2007-12-24 12:34:02
    Od: Tomasz <s...@r...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:
    > Gdyby sąd orzekł że były pracownik nie ma prawa żądać czegokolwiek w
    > sprawie adresu mailowego "Imię....@d...byłego.pracodawcy" to
    > tylko przez czystą grzeczność nie powiedziałbym co sądze o takim sądzie.

    A co sądzisz o serwisach typu http://www.aresztowany.com/ czy
    http://oniet.o0o.pl/ ?
    Przecież wg Ciebie sądy powinna zalać lawina wniosków od ludzi których
    dane osobowe mogłyby zawierać adresy tam spreparowane.
    A co z kontami catch-all? Jak zwolnię pracownika to nie mam prawa
    zlikwidować jego konta? Niby konto nadal działa...

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 10. Data: 2007-12-24 12:52:21
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Tomasz <s...@r...pl> writes:

> [...]
    > Przecież wg Ciebie sądy powinna zalać lawina wniosków od ludzi których
    > dane osobowe mogłyby zawierać adresy tam spreparowane.

    W tym wątku o nich nie rozmawiamy :-)

    > A co z kontami catch-all? Jak zwolnię pracownika to nie mam prawa
    > zlikwidować jego konta? Niby konto nadal działa...

    No więc podałeś coś co może być "wyjątkiem od wyjątku" :-)

    W tej sprawie chodzi o to że zgadzamy się że adres e-mail i konto
    e-mail byłego pracownika w domenie firmowej *jest* własnością firmy
    *ALE* ty chcesz z dzikim uporem twierdzić że jeśli był to adres
    "Imie.Nazwisko@xxx" to pracownik nie ma *żadnych* praw domagać się
    czegokolwiek po "ustaniu stosunku pracy".

    Dla mnie żądanie zlikwidowania takiego adresu związanego z konkretną
    osobą (imię.nazwisko@xxx) a nie funkcją lub ustawienia autorespondera
    (już tu nie pracuje - proszę skontaktować się z ...)
    *po rozsądmym czasie* (np. 3-6 miesięcy) jest całkiem rozsądnym
    żądaniem ze strony byłego pracownika a firma która by twardo odmawiała
    jego spełnienia "w ogóle" byłaby "bardzo nierozsądna".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Cezarów zabijają zazwyczaj przyjaciele. Bo są wrogami.