    From: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skarga na kontrolera biletow; Czy warto?
    Date: 20 Jun 2005 17:11:53 +0200

    > a co ma piernik do wiatraka i co tu ma kradzież do tego, bo nie wiem co
    > tu ukradli

    zabieranie jednym i dawanie drugim to kradzież, na tym bazuje państwo
    socjalistyczne.
    jak ja przyjde do ciebie i zabire połowę twoje wypłaty i przeznacze 10% tej sumy
    na twoje ewentualne leczenie /bez twojej zgody!/ będzie to kradzież ?! no to
    czym się różni to postępowanie od postępowania analogicznego w relacji
    obywatel-państwa? eh.. strute umysły..

    > o to ty nawet nie wiesz gdzie australia leży,
    > uzupełnij braki w wykształceniu

    skąd tu Australia? ad większości bogatych państw - S. Zjednoczny zdaje się są
    mieszcza się w granicach bogactwa - tak? i jakoś socjalizm u nich szczątkowy
    /choć coraz większy/.

    > a kogo to obchodzi, wszyscy są zadowoleniu, że jednostkowo jest
    > tańsze, bo gdyby te same pieniądze miały pochodzić od osób, które dany
    > przybytek odwiedzać to byłyby znacznie droższe i cześć osób by nie
    > skorzystała.
    >
    > Zwykle w ten sposób finansowane są istytucje wyższej użyteczności
    > publiczenj.
    > Tylko mam wrażenie, że co to jest teat, opera to ty chyba nie masz
    > pojęcia bo jeszcze nigdy tam nie byłeś.

    nie! ja nie jestem zadowolony! państwo zabiera mi około 1.500 zł miesięcznie,
    plus podatki pośrednie, podatki lokalne itd. A teraz gdy muszę odbyć zabieg w
    szpitalu - okazuje się, że NFZ nie refunduje, i ponad 3000 zł za ten zabie
    zapłacę - i to jest według ciebie moralne? ja parcuję od rana do wieczora i nie
    dość że płace za innych to jeszce nie płacę za siebie eeeeeeh. ZŁODZIEJE.

    > ????
    > albo dyskutuj na poziomie, albo pozostajesz na etapie obrażania
    > wszystkich dookoła i wówczas sorry, ale nie mamy o czym rozmawiać.

    to według ciebie z twojej strony jest argument na poziomie? że większość tak
    robi to my też? to w ogóle nie jest argument, to kpina!
    średnio zarabia się w Polsce jakieś 2000-2500 zł, to ja też tyle mam zarabiać?
    to taka średnia tez powinan być w S. Zjednocznych?
    to że wszyscy coś robią niestety jest argumentem dla ludzi niemyślących. tylko
    potencjalny element motłochu idzie za motłochem.

    niestety już nie zajrzę tutaj - dt. tego postu.
    muszę iśc pracować na innych, tych którym się nie chce i wolą zabrać innym
    zamiast zarobić samemu.

    a świetnie /nota bene/ określone zostało państwo opiekuńcze przez F. Hoelderina
    - państwo zawsze stawało się piekłem na ziemi, właśnie dlatego, że człowiek
    próbował uczynić je swym niebem