  • 1. Data: 2013-08-22 00:15:22
    Temat: Skarga do prokuratury na policjanta stojącego przy drodze...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach Rozdział 7 Art. 26. "(...)
    Kto wbrew przepisom ustawy (...) stosuje bądź przechowuje w stanie
    gotowości do użycia przyrządy pomiarowe (...) niespełniające wymagań
    (...) podlega karze grzywny..."

    Teoretycznie policjant nie musi nawet mierzyć, wystarczy, że Iskrę-1,
    Rapid'a [1..2-Ka] czy K-14 trzyma włączone w ręku.

    Jak to najlepiej rozegrać?

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2013-08-22 00:24:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    anacron wrote:
> [...]
    >
    > Teoretycznie policjant nie musi nawet mierzyć, wystarczy, że Iskrę-1,
    > Rapid'a [1..2-Ka] czy K-14 trzyma włączone w ręku.

    bijesz piane.

    jak dlugo ma dokument stwierdzjacy, ze urzadzenie spełnia wymagania tak
    dlugo mozesz mu naskoczyc.

  • 3. Data: 2013-08-22 01:27:35
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.08.2013 00:24, witek pisze:
    > bijesz piane.
    >
    > jak dlugo ma dokument stwierdzjacy, ze urzadzenie spełnia wymagania tak
    > dlugo mozesz mu naskoczyc.

    No nie do końca. Posiadanie umowy zakupu kradzione samochodu nie
    powoduje, że przestaje być on kradziony. To, że on ma kopię dokumentu
    legalizacji nie powoduje więc, że te radary są legalne.

    --
    anacron
    aba/

  • 4. Data: 2013-08-22 01:47:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    anacron wrote:

    > No nie do końca. Posiadanie umowy zakupu kradzione samochodu nie
    > powoduje, że przestaje być on kradziony. To, że on ma kopię dokumentu
    > legalizacji nie powoduje więc, że te radary są legalne.

    bezedury.
    amen.
    eot

  • 5. Data: 2013-08-22 03:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > bezedury.

    Dlaczego?
    nie idzie podważyć legalizacji danego typu radaru?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 6. Data: 2013-08-22 03:39:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Dlaczego?
    > nie idzie podważyć legalizacji danego typu radaru?

    owszem
    po podwazeniu i uniewaznieniu legalizacji uzywanie takiego urzadzenie
    bedzie wykroczeniem.

    dopoki legalizacje ma nie jest to wykroczenie.

    Oddzielną sprawą jest podważanie wyników pomiarów takiego urządzenia,
    ale nie o tym była mowa.

  • 7. Data: 2013-08-22 15:23:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-08-22 03:39, witek pisze:

    > po podwazeniu i uniewaznieniu legalizacji uzywanie takiego urzadzenie
    > bedzie wykroczeniem.

    Przecież nie raz mówiono tu, że te radary legalizacji NIE MAJĄ.

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-08-22 15:37:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin N wrote:

    > Przecież nie raz mówiono tu, że te radary legalizacji NIE MAJĄ.

    to znaczy co?

  • 9. Data: 2013-08-22 21:42:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Teoretycznie policjant nie musi nawet mierzyć, wystarczy, że Iskrę-1,
    > Rapid'a [1..2-Ka] czy K-14 trzyma włączone w ręku.>

    Ponieważ z ważnych powodów - znanych niektórym czytelnikom tej grupy -
    niewygodnie mi omawiać tę sytuacje, to trochę zmienię przykład, choć co do
    zasady niewiele to zmieni. Jeśli w sklepie znajduje się przyrządy pomiarowy
    (np. wagę) niespełniające wymagań, to ścigamy ekspedientkę, czy właściciela
    sklepu? A na ile rzecz się zmieni, jeśli problem bedzie polegać na tym, że
    połowa fachowców będzie twierdziła, że waga jest sprawna, a druga połowa,
    że nie? Ba, na ile sytuacja się zmieni, gdy nawet niektóre sądy będą
    uznawać, że waga jest sprawna?

    No i to mniej więcej tłumaczy sytuację. Ja bym się tam ekspedienki nie
    czepiał, bo robi, za co jej płacą. Właściciel sklepu? On chce zarabiać, a
    skoro są tacy, co uważają, że waga jest sprawna? Może by tak po prostu
    ustalić, czy ta waga jest sprawna, czy nie, ale w sposób jednoznaczny.

  • 10. Data: 2013-08-22 22:26:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > skoro są tacy, co uważają, że waga jest sprawna? Może by tak po prostu
    > ustalić, czy ta waga jest sprawna, czy nie, ale w sposób jednoznaczny.

    Robercie, powody znam, ale sam wiesz, że troszkę mataczysz ;-)

    Ekspedientka WIE, że z wagą coś nie jest tak. Ba, razem z koleżankami, po
    kryjomu żeby właściciel nie widział, sprawdzała tę wagę.
    Natomiast jeśli przyszłaby kontrola z PIH, to ukarana będzie i ekspedientka
    i właściciel. Problem w tym, że tu nie mamy PIH :-(