eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSkarga do prokuratury na policjanta stojącego przy drodze... › Re: Skarga do prokuratury na pol icjanta stojącego przy drodze...
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 22 Aug 2013 22:26:51 +0200
    Subject: Re: Skarga do prokuratury na pol icjanta stojącego przy drodze...

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Ponieważ z ważnych powodów - znanych niektórym czytelnikom tej grupy -
    > niewygodnie mi omawiać tę sytuacje, to trochę zmienię przykład, choć co
    > do zasady niewiele to zmieni. Jeśli w sklepie znajduje się przyrządy
    > pomiarowy (np. wagę) niespełniające wymagań, to ścigamy ekspedientkę, czy
    > właściciela sklepu? A na ile rzecz się zmieni, jeśli problem bedzie
    > polegać na tym, że połowa fachowców będzie twierdziła, że waga jest
    > sprawna, a druga połowa, że nie? Ba, na ile sytuacja się zmieni, gdy
    > nawet niektóre sądy będą uznawać, że waga jest sprawna?

> [...]

    Robercie, powody znam, ale sam wiesz, że troszkę mataczysz ;-)

    Ekspedientka WIE, że z wagą coś nie jest tak. Ba, razem z koleżankami, po
    kryjomu żeby właściciel nie widział, sprawdzała tę wagę.
    Natomiast jeśli przyszłaby kontrola z PIH, to ukarana będzie i ekspedientka
    i właściciel. Problem w tym, że tu nie mamy PIH :-(