  • 11. Data: 2002-02-05 02:23:17
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

> [...]
    >
    > ROTFL.
    > Z ciebie.
    >
    > ; > ; Logi niewatpliwie identyfikuja osobe, zatem sa danymi osobowymi, a zatem
    > ; > ; ich archiwizowanie, przetwarzanie podlega Ustawie.
    > ; >
    > ; > Logi identyfikuja maszyne, z ktorej nadeszlo polaczenie, a nie osobe, co
    > ; > juz bylo tutaj kilka razy udowadniane.
    > ;
    > ; Taki dowod przez nie wprost przeciez juz przeprowadzilem.
    > ; To ty musisz udowodnic, ze zaden log nie umozliwia identyfikacji osoby.

    Mowisz do lustra ?
    > To twoja chora teoria i nie mam zamiaru po raz n-ty udowadniac ci ze sie
    > mylisz.
    To nie jest zadna teoria a dowod nie wprost. Matematyka na poziomie
    szkoly sredniej.

    Dla uznania IP, logu za dana osobowa wystarczy istnienie nieuciazliwej
    procedury, ktora dla
    okreslonego IP znajdzie i przyporzadkuje wlasciwa osobe.

    Grupa Echelon wykazala publicznie , ze jest to mozliwe.
    Czyli ze istnieje takie IP i istnieje nieuciazliwa procedura, ktora
    pozwala zidentyfikowac osobe po tym IP
    Zatem to IP jest dana osobowa.

    A jezeli istnieje IP ktore zostalo uznane za dana osobowe,
    to oznacza, ze IP{ moze zostac uznane za dane osobowe
    a zatem przetwarzanie logow, ich archiwizowanie, moze zostac uznane za
    przetwarzanie danych osobowych,
    a zatem podlega Ustawie.

    Aby powyzszemu zaprzeczyc, musialbys udowodnic, ze zaden IP nie
    umozliwia zidentyfikowania osoby.
    A ze taki dowod jest niemozliwy pokazala juz grupa Echelon.

    > ; Takiego dowodu nie przeprowadzisz, poniewaz istnieje co najmniej jeden
    > ; log , ktory umozliwil
    > ; identyfikacje osoby.
    > ; Grupa Echelon przeprowdzila ta operacje i udowodnila, ze log moze byc
    > ; uznany za dane osobowa, poniewaz
    > ; juz numer IP pozwala na zidentyfikowanie osoby.
    >
    > I wtedy sie obudziles?
    Nie.
    Wtedy uznales, ze IP tez moze zostac uznane za dana osobowe, a zatem
    archiwizowanie logow, ich przetwarzanie, moze zostac uznane za
> [...]

    > ; > ; tych spraw w ukryciu, nieformalnie.
    > ; >
    > ; > Oczywiscie ze nie istnieje.
    > ; > Ale z drugiej strony, nie chce mi sie z toba o tym gadac.
    > ;
    > ; Ale ja jednak nalegam, jako ze publicznie zaoferowales swiadczenie
    > ; uslugi.
    > ; A moje zapytanie dotyczy jedynie odpowiedzi, czy usluga jest wykonywana
    > ; z przestrzeganiem przepisow Ustawy.
    >
    > Musi byc i jest.
    > Jednak nie bede z toba o tym rozmawial, gdyz nie zostalem do tego

    Odpowiadajac w ten arogancki sposob wystawiasz zla opinie swojemu
    pracodawcy.

    > ; > O, coz za zmiana pogladow.
    > ; > Czyli laczenie sie z portami od 1 do 65534 (pomijam port 65535), to nie
    > ; > skan ?
    > ; Raz jeszcze.
    > ; Prawna definicje skanowanie portow podalem juz 5 razy.
    > ; Moze powtorzyc jeszcze 100 razy.
    >
    > To powtorz.
    "
    dotyczy to w szczegolnosci powolanego linku
    http://pub.bna.com/eclr/00434.htm,

    ktory zawiera prawna definicje skanowania portow

    "
    A port scan is a method of
    checking a computer to see what ports are open by trying to establish a
    connection to each and every port on the target
    computer. If used by a network administrator on his own network, the
    scan is a method of determining any possible security
    weaknesses. If used by an outsider, the scan indicates whether a
    particular port is used and can be probed for weakness.
    "
    "

    > ; > Mozna.
    > ; > Ale najpierw zapoznaj sie z oferta firmy i zorientuj sie czym firma sie
    > ; > zajmuje, a potem decyduj czy chcesz byc klientem ;]
    > ; >
    > ; > Hint: provider.
    > ; ???
    >
    > Eh...
    >
    > From The Free On-line Dictionary of Computing (13 Mar 01) [foldoc]:
    >
    > provider
    >
    > {Internet Access Provider}
    Chyba ISP
    Ok.
    Ale wiadomo o kogo chodzi. O dawce.

    Jacek

  • 12. Data: 2002-02-05 02:41:43
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

[...]

    Wyjasnij.

[...]

    Jaka zastosujesz procedure by ustalic wlasciciela IP 195.117.137.85 ?

    ; Aby powyzszemu zaprzeczyc, musialbys udowodnic, ze zaden IP nie
    ; umozliwia zidentyfikowania osoby.
    ; A ze taki dowod jest niemozliwy pokazala juz grupa Echelon.

    Moze ci sie snilo ?

    Juz kilka razy bylo tutaj udowadniane, ze nie jestes w stanie stwierdzic,
    kto siedzi przy komputerze. Czy zrozumienie tego jest naprawde takie
    trudne?

[...]

    Znaczy, mam umozliwic tobie wglad w logi i mozliwosc ich modyfikacji?!?
    ROTFL ^ 2

    ;
    ; >
[...]
    ; "
    ; A port scan is a method of
    ; checking a computer to see what ports are open by trying to establish a
    ; connection to each and every port on the target
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    <b> EACH AND EVERY PORT ON THE TARGET </b>
    Rozumiesz?

    EACH AND EVERY

    Laczenie sie na _KAZDY_ port danej maszyny.

    A ja sie nie lacze na _KAZDY_ tylko na KAZDY - 1.

    Moj pies by to zrozumial, a ty tego nie rozumiesz.

    Zim

    --
    ............... Robert Jaroszuk - <z...@t...pl> ................
    GCS/O d? s: a--- C+++ UL++++$ P+ L+++>++++ E- W- N+ !K w--- O-

  • 13. Data: 2002-02-05 10:14:21
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

> [...]
    > ; > mylisz.
    > ; To nie jest zadna teoria a dowod nie wprost. Matematyka na poziomie

    Nie mam juz podrecznikow ze szkoly sredniej, ale mozesz pozyczyc od
    kolegow.

> [...]
    > ; Zatem to IP jest dana osobowa.
    >
    > Jaka zastosujesz procedure by ustalic wlasciciela IP 195.117.137.85 ?
    Raz jeszcze.
    To nie ja mam stosowac procedure.
    Wystarczy, ze istnieje ktos, grupa , ktora to potrafi.

    > ; Aby powyzszemu zaprzeczyc, musialbys udowodnic, ze zaden IP nie
    > ; umozliwia zidentyfikowania osoby.
    > ; A ze taki dowod jest niemozliwy pokazala juz grupa Echelon.
    >
    > Moze ci sie snilo ?
    Proponuje zapoznanie sie z ustawe o GIODO.

    > Juz kilka razy bylo tutaj udowadniane, ze nie jestes w stanie stwierdzic,
    > kto siedzi przy komputerze. Czy zrozumienie tego jest naprawde takie
    > trudne?

    Czy podstawy logiki sa naprawde tak trudne do zrozumienia ?
    Nieistotne jest czy ja nie jestem tego w stanie stwierdzic.
    Istotne jest ze istnieje grupa Echelon, ktora to potrafi i to
    udowodnila.

> [...]
    > ; przetwarzanie danych osobowych.
    >
    > ROTFL.
    > Znaczy, mam umozliwic tobie wglad w logi i mozliwosc ich modyfikacji?!?
    Dokladnie.
    Jezeli uznany ze logi pozwalaja na identyfikacje osoby, a pozwalaja w
    opisywanym przypadku, jak i w bardzo wielu przypadkach, gdy np. osoby
    piszace do usenetu uzywaja pelnego imienia i nazwiska i przykladowo
    korzystaja ze stalego lacza, to zmuszeni bedziemy uznac za dane osobowe
    tak IP jak i logi zawierajace to IP.

    A zatem umozliwienie wgladu w logi i mozliwosc ich (nie modyfikacji
    lecz) usuwania,
    bedzie wynikalo z Ustawy o Giodo.

    Czy to jest teraz jasne ?

    Wystarczy ze uzytkownicy SDI ze stalym IP wskaza, ze ich adres IP
    jednoznacznie pozwala na identyfikacje ich danych osobowych, to znaczy
    nazwisko i imienia, aby uzyskaly na mocy Ustawy prawo wgladu do archiwow
    logow i prawo do wnioskowania o ich usuniecie.

    Nie nalezy oczywiscie generalizowac i oczekiwac ze juz jutro wszyscy
    uzytkownicy SDI powolaja sie na Ustawe o Ochronie Danych Osobowych, ale
    w pojedynczych przypadkach takie wnioski z pewnoscia zaczna naplywac i
    trudno bedzie uznac, ze sa nieuzasadnione.

> [...]
    >
    > Laczenie sie na _KAZDY_ port danej maszyny.
    >
    > A ja sie nie lacze na _KAZDY_ tylko na KAZDY - 1.
    >
    > Moj pies by to zrozumial, a ty tego nie rozumiesz.

    Powyzsza definicja umieszczona w uzasadnieniu wyroku ma oczywiscie
    charakter opisowy dla zdarzen, bedacych przedmiotem postepowania
    cywilnego.
    Ale zrozumiale jest dla osob inteligentnych, ze kazde inne dzialanie,
    prowadzace do tego samego celu,
    czyli uzyskania informacji o otwartych portach, wyczerpuje definicje
    skanowania.

    To znaczy gdy polaczysz sie z wszystkimi portami -1 , to takze to bedzie
    skanowanie.
    Takzegdy dzisiaj ze 100 portami, jutro z kolejnymi 100 itd.
    to rowniez to bedzie skanowanie.

    Moj pies to zrozumial, a ty tego nie rozumiesz.

    Ale gdybys usilowal uznac, ze laczenie sie z wszystkimi portami -1 nie
    wyczerpuje definicji skanowania
    to z przyjemnoscia przesle zapytanie zawierajace twoje watpliwosci do
    prezesa sadu w Stanie Georgia, sadu ktory orzekal w tej sprawie , z
    prosba o wyjasnienie watpliwosci.
    Dzisiaj takie zapytanie przesle do Department of Justice, gdyz mam ich
    adres, a adresu e-mail
    sadu w Georgii musze jeszcze poszukac.

    Zatem twoj pies musi jeszcze poczekac na rozstrzygniecie watpliwosci.

    Jacek

  • 14. Data: 2002-02-05 11:49:45
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

[...]

    I tam są opisane wzory na przypisywanie IP do czlowieka i potem
    rozpoznawanie do jakiego czlowieka jest przypisane IP?
    Whoa. Musialem spac na lekcjach.

    ; > ; Dla uznania IP, logu za dana osobowa wystarczy istnienie nieuciazliwej
    ; > ; procedury, ktora dla
    ; > ; okreslonego IP znajdzie i przyporzadkuje wlasciwa osobe.
    ; > ;
[...]

    Jesli udowodnili ze mozna, to chyba pokazali jak to zrobili?

[...]

    Przeczytalem sobie ustawe i nie znalazlem tam nic o logach czy o IP.

[...]

    ONI tez potrafia.

[...]
    ^^^^^^^^^^^^^
    ; piszace do usenetu uzywaja pelnego imienia i nazwiska i przykladowo
    ^

    No tak. Mnie to by usensecie nawet Expert rozpoznal, to by specjalnie
    trudne nie bylo.

    ; korzystaja ze stalego lacza, to zmuszeni bedziemy uznac za dane osobowe
    ; tak IP jak i logi zawierajace to IP.

    G* prawda.
    To ze _ja_ wchodze na usenet z tego IP, to wcale nie znaczy ze _tylko_ja_
    korzystam z sieci z tego IP.
    Ty naprawde masz problemy z mysleniem, mam racje?

    ; A zatem umozliwienie wgladu w logi i mozliwosc ich (nie modyfikacji
    ; lecz) usuwania,
    ; bedzie wynikalo z Ustawy o Giodo.
    ;
    ; Czy to jest teraz jasne ?

    Jasne jest od dawna ze nie masz racji.

[...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ROTFL.
    <czepialski>
    To powiedz, mi Guru, takie oto rzeczy:
    1. Sciagne sobie jakies pliki z sieci. Zrobie to nielegalnie, bo zlamie
    jakies zabezpieczenia, blablabla, a potem zadzwonie do tej firmy, zanim
    sie zorientuja ze cos sie stalo i powiem zeby usuneli grepem wszystkie
    logi z moim IP, bo nie zycze sobie aby przechowywali moje dane osobowe.
    2. Jak ma sie to do logow przechowywanych na maszynach stojacych fizycznie
    w innym kraju?
    W Polsce nie wolno logow przechowywac, a za granica niby mozna? :P
    </czepialski>

[...]

    Logi/IP to nie dane osobowe.

[...]
    ; > ; "
    ; > ; A port scan is a method of
    ; > ; checking a computer to see what ports are open by trying to establish a
    ; > ; connection to each and every port on the target
    ; > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

    Aaa, kazde inne dzialanie prowadzace do uzyskania inf. o otwartych
    portach?
    Czyli jak zrobie netstat -ntl, czy lsof -i TCP -n -L -P, bedac
    zalogowanym na maszynie, to skanowalem porty?

[...]

    My zyjemy w Polsce, zauwazyles?

[...]

    Ale ani on ani ja nie mamy watpliwosci ;-)

    Zim

    --
    GCS/IT/O d? s: a-- C+++ UL++++$ P+ L+++>++++$ E- W- N+ w--- O-